Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nes88

Dark Star // Shoreline // Transkie // Autoflower Mixpack Greenlabel

Recommended Posts

Gegroet kwekers & blowers :wave:

Na een geslaagde kweek van vorig jaar (Afghaan + Big Band) kon ik het toch niet laten weer besloten wat zaad te bestellen

Dit wil ik het eens met een paar autoflowers proberen, daarvoor heb ik het mixpack van greenlabel besteld :

 

Mix Pack Auto 2.0

§

§

§

§

§

 

De zaden van greenlabel zijn gefeminiseerd. Althans dat mogen we hopen..

Hiervan heb ik nu de Mary, Widow & Mega Bud laten ontkiemen en ze staan inmiddels in de vensterbank te genieten :) Ik had ook nog 2 zaadjes van Devil's Dawg maar deze hebben ernstige moeite om te ontkiemen.

Daarnaast heb ik via via een paar onbekende soortjes kunnen krijgen, deze blijken ook nog eens perfect te zijn voor medicinaal gebruik. Zoals in mijn vorige kweek ook al naar voren kwam was de voornaamste reden om te kweken de spierpijn bij mijn moeder te verlichten. Op advies van de dokter cannabisthee drinken en dat werkt ! De oogst van vorig jaar was dan ook zeer geslaagd en wordt nog steeds gedronken :)

 

Afijn, de zaden die ik heb gekregen waren:

  • Dark Star
  • Shoreline
  • Transkie
  • Devils Dawg

Heb even wat speurwerk verricht, met name de Dark Star en Shoreline ben ik zeer benieuwd naar. Helaas weet ik niet zeker of dit vrouwtjes worden..

 

Strain: Darkstar

Breeder: TH Seeds

Breeder's discription:The latest variety to join T.H Seeds fleet is the devastatingly strong Darkstar. This mega Indica not only grows ridiculously dense buds, but the potency is out of this world.

Darkstar is a great plant for those seeking pain relief, appetite enhancement and other worldly activities. Darkstar is a dream to grow with its high calyx to leave ratio, making it a breeze to manicure.

 

gallery_40934_18053_92941.jpg

 

Genetics:

Indica dominant

Parents:

Purple Kush x Mazar I-Sharif

Photoperiod / Autoflowering:

Photoperiod

Flowering Time:

70 days (10weeks)

Height: 120-140 cm

Yield: 400-500 p.s.m.

 

SHORELINE: OLD SCHOOL SKUNK OP ZIJN SCHERPST

Zoet, fruitig en heel speciaal. Shoreline is een oude Skunksoort die door Texaanse kwekers geselecteerd werd. Men zegt dat iemand haar bij een concert van The Grateful Dead (in het Shoreline amfitheater) heeft gevonden. Later werd ze gekruist met de aromatische Oasis van Dutch Passion. Het resultaat is een zeer scherpe wietproducerende machine. Haar geur is zo sterk dat die in de smaak terugkomt.

 

gallery_40934_18053_190261.jpg

 

Laten we hopen dat ie zo mooi als deze wordt :innocent:

 

Dan heb ik nog 3 zaden Transkie, dit zaad komt oorspronkelijk uit het zuidoosten van Zuid-Afrika. Redelijke onbekende soort ook, schijnt een grote sativa te zijn met lange slanke toppen..

 

Zaailingen zitten nu nog in het kweekkastje maar mogen als het zo door gaat lekker de aarde in

 

gallery_40934_18053_792739.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes, ik hoop dat je ze zonder te beschadigen kan overpotten, volgende keer toch maar wat echte potjes kopen? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik nog 3 zaden Transkie, dit zaad komt oorspronkelijk uit het zuidoosten van Zuid-Afrika.

 

Je bedoelt Transkei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ktja : Nou nee, eigenlijk niet :) Ze zitten nu in eierdozen wat eigenlijk gemaakt is van heel zacht karton, de wortels van een wietplant groeien hier makkelijk doorheen dus ik ga ze gewoon met eierdoos en al in de grond zetten.. wel even goed afknippen natuurlijk..

 

@FoolontheHill: Transkei idd, zo heet het gebied waar de zaadjes oorspronkelijk vandaan komen, Transkie stond op het zakje dat ik kreeg met zaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is 50% van de wortels wel verder gegroeid dan het ene eierdoosje waar een plantje in staat, als je ze dan afknipt, knip je 50% van het wortelgestel af, just saying :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 april ontkiemt !

Ik zal voorzichtig zijn Ktja ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk wat variatie in autoflowers!

Heel veel plezier met je kweek dit jaar Nes88 ^_^

 

 

Op dat jou toppen nog mooier mogen worden als van die foto's :whistle: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Highlife :) De plantjes doen t goed deze dagen :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nog steeds in het eierbakje, al zie ik af en toe wel wat schimmelplekjes op de eierbakjes :(

Ga ze binnenkort wel in een groter bakje zetten maar ik heb t gevoel dat ze daar nu nog iets te klein voor zijn ?

Ze zijn nu gemiddeld 6cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_40934_18053_2702079.jpg

 

gallery_40934_18053_2738165.jpg

 

gallery_40934_18053_581864.jpg

 

Wellicht toch iets beter zo, overzetten ging vrij makkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer benieuw nr jou Transkei. Zou een minder lang bloeiende (bijna?) pure sativa moeten zijn...?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom bij de ééne een gesloten omgeving en de andere twee dop eraf? Wil de boel natuurlijk niet afbreken maar ik denk dat je vergeet dat autoflowertjes liever niet overgepot worden? Die van u gaan het twee keer moeten ondergaan... Liever onmiddellijk op hun bestemming! Allemaal kostbare tijd om aan te passen en da's tijd die je niet hebt bij een auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik gedaan ivm de schimmelplekjes in de eierdoos xD

Daarnaast kan ik ze nu nog niet in hun potten buiten zetten vanwege de nachtvorst, dus ja dan maar zo..

Ik heb eerlijk gezegd niet bij stilgestaan of ik de dop erop of eraf zou moeten doen.. zoiezo moet het toch geventileerd zijn ? Is dop er op met een paar gaatjes in de fles beter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ze beter wat dieper kunnen poten, in iets diepere potjes.

 

En die propagator en die flesjes zouden goed zijn bij stekken, die een wat hogere luchtvochtigheid willen.

Bij zaailingen in deze fase is het niet nodig.

Het is een extra laag "dubbel glas", dus minder effectief licht,

en zorgt voor nog meer strek.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik gedaan ivm de schimmelplekjes in de eierdoos xD

Daarnaast kan ik ze nu nog niet in hun potten buiten zetten vanwege de nachtvorst, dus ja dan maar zo..

Ik heb eerlijk gezegd niet bij stilgestaan of ik de dop erop of eraf zou moeten doen.. zoiezo moet het toch geventileerd zijn ? Is dop er op met een paar gaatjes in de fles beter ?

 

Zou ze zoals hierboven gezegd gewoon af halen hoor. Zie dat ze ook al wat gestrekt zijn dus ze kunnen wel alle licht gebruiken. Zou ze inderdaad ook een beetje ingraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke.. dus die kweekbak heeft ook geen zin ?

Ze zijn inderdaad wat gestrekt maar niet heel erg dus daar maar ik me geen zorgen over op dit moment..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu twee dagen zonder deksel van de kweekbak en zonder flessenhals.

 

voorste 3 zijn Transkei, achterste 2 Shoreline :

 

gallery_40934_18053_3034711.jpg

 

De lobblaades van de Darkstar beginnen een klein beetje te vergelen, moet ik me hier al druk om gaan maken?

Deze plant mag absoluut niet mislukken ! Voor de rest ziet ie er wel gezond uit gelukkig :)

 

gallery_40934_18053_714803.jpg

 

Dit kleine plantje had vanaf het begin al hele misvormde rond achtige blaadjes, heb hem toch gehouden om te zien wat ervan gaat komen, wat voor soort het is ik heb geen flauw idee..

 

gallery_40934_18053_2215658.jpg

 

De rest doet het ook prima, alleen waren de foto`s daarvan een beetje mislukt..

Tot laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stengels zien er wel wat slap uit, denk je dat je ze veilig in de wind buiten kan zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken slap te staan omdat ze richting de zon groeien.. zon had er hele dag opgestaan

Buiten is nu nog iets te vroeg voor..

paar dagen terug toen het lekker weer was en windstil hebben ze wel hele dag buiten gestaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gele kiemblaadjes hoef je je niet druk om te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de plantjes lekker even in de zin gezet, sommige beginnen wat strekking te vertonen maargoed daar doe je weinig aan behalve dan ze zoveel mogelijk licht te geven, vandaar dus vandaag lekker buiten :)

Ik ben van plan de autoflowers (Megabud, Widow, Mary) volgende week over te potten, moet ik nog wel even een paar goeie potten halen (eentje heb ik al).

 

Voor de planten die in de volle grond komen te staan (Dark Star, Shoreline, Transkei) wacht ik nog even tot het zeker is dat er geen nachtvorst meer komt en de plantjes zelf ook wat gegroeid zijn.

 

Ik heb de grond waarin ze komen te staan wat bestrooid met kippenstront (rechtstreeks uit ons eigen kippenhok :whistle: ), heb ergens gelezen dat dit een hoge concentratie aan nitraat bevat wat goed is voor de planten :)

 

Ik heb nog wat groei en bloei voeding over van Canna van vorig jaar maar daar wacht ik nog even mee met geven tot ze wat groter zijn, enige tiups of suggesties wat ik de jonge planten nu al kan geven ??

 

Samen in de zon :

gallery_40934_18053_2748783.jpg

 

Transkei :

gallery_40934_18053_61229.jpg

 

Dark Star:

gallery_40934_18053_2106879.jpg

 

Shoreline:

gallery_40934_18053_1155271.jpg

 

Plek waar de DarkStar komt te staan:

gallery_40934_18053_21179.jpg

 

Plek voor de Shoreline/Transkei:

gallery_40934_18053_4157052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...