Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goeden middag allemaal!!!

 

Ik had het al eerder aangekondigd in mijn topic in de micro/fluo sectie maar bij deze dan toch echt mijn debuut in de guerilla corner van het forum.

 

Eerdere ervaring:

Ik ben al een aantal jaren heel erg veel aan het lezen op het forum waarvan ik eerst het meest in de guerilla corner las.

Ik heb al 3x een guerilla kweek gedaan met 2 anderen, één van de twee met een aantal jaren ervaring.

Hier heb ik heel erg veel van geleerd met vallen, opstaan en weer doorgaan.

We begonnen het eerste jaar met ongeveer 200 reguliere planten(veel deens spul), uiteindelijk hebben we er zo'n 70 kunnen oogsten met heel erg veel rot erin. We hebben toen gekozen om alles te verwerken tot ice-o-lator.

Het jaar daarna dachten we 'laten we het groter aanpakken' en hebben we 400 planten uitgezet waarvan ook een stuk of 30 santa en 20 pp stekken.

Dit liep al iets beter maar uiteindelijk hebben we niet dubbel zoveel binnen kunnen halen als het jaar ervoor.

Het derde jaar hebben we ons gericht op 3 spots waarvan we wisten dat ze goed waren en zijn we overgestapt op easy sativa's. We hebben toen ongeveer 150 fem easy sativa's binnen voor gegroeid en uitgezet.

Uiteindelijk hebben we er ongeveer 120 kunnen oogsten dus dat was al een stuk beter en ook mooi compacte toppen.

Toch hebben we er wel veel rot uit moeten knippen waardoor we veel niet geknipt hebben maar gebruikt voor ice.

Aan mooie toppen hadden we uiteindelijk rond de 2k droog dus dat is het beste resultaat dat ik heb gehaald.

 

Ik woon inmiddels ergens anders dus ik kan dit helaas niet meer doen :cry

 

Inmiddels heb ik vorig jaar in mijn tuin alleen een aantal deense autoflowers gehad die niet heel veel op hebben gebracht, ik dacht zo'n 120 gram van 15 plantjes in 11 literpotten.

 

Eigen deense kruisingen:

Toen ben ik deze winter begonnen met het bouwen van een binnenhokje (zie het verslag in de micro/fluo sectie).

Hierin heb ik een hokje waar 220w t-neon hoort te hangen(momenteel 110w omdat 1 armatuur kapot is) waarin ik voor kan groeien of 4-5 plantjes in 5 liter potten af kan bloeien.

Daarnaast zit dan nog een hokje met 72w t-neon waarin ik van alles voor kan groeien en ventueel kan gebruiken als hokje om stekken te laten wortelen.

 

Na de bouw ben ik begonnen met een zadenkweekje, op 10-01 zijn de zaden ongeveer tussen de watten gegaan.

Ik heb een power lolland(henkes lollandxpp) als man gebruikt om één power lolland vrouwtje, twee golden affie vrouwtjes en één royal dane vrouwtje te bestuiven.

De kruisingen die ik straks dus krijg om mee te spelen zijn de volgende:

- Power lolland x Power lolland (in het vervolg PL x PL genoemd)

- Power lolland x Golden affie (in het vervolg PL x GA genoemd)

- Power lolland x Royal dane (in het vervolg PL x RD genoemd)

 

De power lolland hoofdtop is al een week om en daar heb ik al een deel van de zaden uitgepulkt dit zijn er al ruim 100 dus ik heb straks zeker weten genoeg kleine kogeltjes om mee te gaan spelen.

 

Heribei

Naast mijn eigen kruisingen ga ik dit jaar ook spelen met de heribei, er staan momenteel 3 heribei fem en 3 heribei regulier in het linkerhokje te groeien.

Ik hoop dat ik een mooi mannetje overhoud van de reguliere zodat ik wat stuifmeel op kan vangen om een ragulier vrouwtje later plaatselijk te bevruchten voor wat heribei zaadjes.

 

Het geslacht wil ik bepalen door bij de eerste keer toppen wat lager te snijden en van het topje een stekje te maken om op 12-12 te zetten.

Het mannetje verhuisd dan tijdelijk naar de vensterbank en de vrouwtjes blijven in het hokje totdat ze groot genoeg zijn om flink stekken van te snijden.

Ik denk dat ik er ook een vrij snel in de tuin zet zodat ik even kan proberen om rond 15 mei nog een aantal stekken van deze buitenplant te snijden die dan de eventuele lege gaten op guerilla kunnen vullen.

 

Easy sativa

Ik heb ook nog 10 easy sativa fem zaadjes waarvan er een aantal gezaaid zullen worden buiten in mij kas en dan naar guerilla verhuizen.

Dan wil er ook nog 3-4 binnen voorgroeien die ik net als de herbei wil gebruiken om een aantal stekken van te snijden.

 

Als ik genoeg stekken heb kunnen snijden dan zullen de moeders ook naar buiten gaan verhuizen, of de tuin of naar guerilla als ze nog te vervoeren zijn.

 

Nou nu heb ik wel weer genoeg gelult en weten jullie een beetje wat ik neer ga zetten.

Maar jullie weten natuurlijk nog niet waar en welke middelen ik ervoor ga gebruiken!

 

Ik ben in de winter druk bezig geweest met het zoeken van plekken.

Ik had in de winter alleen nog niet veel tijd om al concretere plannen te gaan maken door het binnen gebeuren.

Uiteindelijk ben ik midden maart gaan kijken op een aantal plekken om te keuren of ze voldeden.

Ik ben op 3 spots uitgekomen waar ik in totaal hoop 75-100 plantgaten voor elkaar te krijgen.

Ik heb gelukkig de beschikking over één helper die mee gaat naar de spots.

En ik heb de beschikking over één chaffeur die ons altijd met de auto weg kan brengen met materiaal van en naar de spots.

 

Materiaal:

De soorten die ik ga gebruiken heb ik hierboven beschreven maar ik heb natuurlijk ook behoorlijk wat andere spullen gekocht:

- 1280 liter bemeste tuinaarde van fleurella

- 100 cocos blokken a 10 liter van de action(de goeie)

- 2x 25kg farmers house kippenmest

- 25kg eifegold lavameel

- 20kg betoniet

- 25 meter gaat van 60cm hoog

- Wat tassen om spullen in te vervoeren

- Handschoenen en wat zagen en dat soort spul.

 

Wat er sws nog gaat komen is het volgende:

- heel erg veel slakkenkorrels

- kopertape

- minimaal 50 bamboestokken van 2 meter

- (meer cocosblokken en/of aarde)

Ik heb per spot een beetje een ander idee over de aanvullingen op de grond dus dat zal ik toelichten bij het voorstellen van de spots.

 

We beginnen met spot 1:

Deze spot bestaat uit één heel groot veld, denk wel 150m x 50m, dat aan alle kanten ingesloten ligt tussen bomen.

Op het veld zelf staan allemaal lange dode stengels van een plant die ik even niet kan plaatsen:

gallery_30187_18048_2114456.jpg

 

Het lijkt op een berenklauw maar dat is het niet, ik heb geprobeerd om hem vast te pakken(niet heel slim ik weet het) en heb niks gemerkt.

 

De grond is behoorlijk kleiachtig en er zitten behoorlijk veel stenen(ook grote, baksteen formaat) door de grond heen.

 

Ik wil op deze spot 2 veldjes maken met 25 plantgaten (één veldje van 25 is af en ligt nu alvast lekker in te werken).

De volgende spullen hebben we op dit moment al op deze plek liggen(de helft al in de eerste plantgaten):

- 720 liter bemeste tuinaarde

- 50 cocosblokken

- 50x een zakje met 100 gram lavameel

- 3 emmers

- één grote zak(250liter) gebruiken we om grond van de spot in te doen als we de gaten graven

- ongeveer 20kg kippenmest (met kopje waarvan de inhoud precies 100 gram is)

 

Het eerste veldje zal in deze hoek komen:

gallery_30187_18048_1526441.jpg

 

Dit is het uitzicht vanaf het eerste veldje naar de andere kant van het hele veld:

gallery_30187_18048_1806904.jpg

 

En dit is waar ongeveer het tweede veldje gaat komen(we hebben de grond al vrijgemaakt en een veld gecreëerd maar zijn daar nog niet begonnen met graven)

gallery_30187_18048_448979.jpg

 

Op deze spot voegen we per plantgat(ongeveer 70-80 liter) het volgende toe:

- ongeveer 15 liter bemeste tuinaarde

- 1 cocosblok a 10 liter

- 5 kopjes (precies 100 gram per kopje) kippenmest

- 100 gram lavameel over de toplaag van het plantgat gestrooid

- de rest van het plantgat word weer gevuld met de grond van de spot

 

Wat vinden jullie van het grondmengseltje voor deze spot?

 

Dan spot 2:

Deze spot ligt op een braakliggend stukje naast een maisveld tegen een bomenrij aan, mooi op het zuiden gericht.

Het mais staat er nog niet dus hier is het nog even wachten tot dat we bezig kunnen omdat het anders waarschijnlijk behoorlijk zichtbaar is.

De grond is behoorlijk zanderig dus zal waarschijnlijk ook wat armer en droger zijn dat de eerste spot.

 

Hier willen we 20-25 plantgaten maken van 70-80 liter met het volgende recept:

- ongeveer 15 liter bemeste tuinaarde

- 1 cocosblok a 10 liter(eventueel 2)

- 7 kopjes (precies 100 gram per kopje) kippenmest

- 100 gram lavameel

- 150 gram betoniet

 

We gaan eerst de laatste 25 gaten op spot 1 afmaken zodat die hele plek klaarligt voordat we op deze plek aan het werk gaan. Er liggen dan ook nog geen materialen op deze plek.

 

Dan spot 3:

Deze spot ligt ook naast een maisveld maar dan in een soort van veengebiedje dat aan alle kanten ingesloten is door akkers.

Hier is de grond nogal drassig dus gaan we proberen de plantgaten wat op te hogen zodat de dames uiteindelijk op een kleine verhoging komen te staan.

We kijken het hier eerst nog even aan het zou natuurlijk kunnen dat het nog flink gaat opdrogen richting de zomer.

 

Ook op deze plek willen we 20-25 plantgaten maken, afhankelijk van hoe snel we het grondwater tegenkomen als we daar beginnen met graven.

Mocht het echt heel drassig zijn gaan we misschien wel proberen om iets van een swamptube te fabriceren maar dit zullen er dan zeker geen 25 worden.

 

Het grondrecept op deze plek zal ongeveer hetzelfde zijn als op spot 2:

- ongeveer 15 liter bemeste tuinaarde

- 1 cocosblok a 10 liter(eventueel 2)

- 5 kopjes (precies 100 gram per kopje) kippenmest

- 100 gram lavameel

- 150 gram betoniet

- eventueel nog wat extra kalk(grondtest van de welkoop zal dat gaan bepalen)

 

 

Dan zijn we weer even door het voorstelrondje voor dit jaar heen, heb er ander half uur over gedaan :head_hurts_kr:

Maar dan hebben we natuurlijk ook wel mooi alles op papier staan!

 

Ik ben benieuwd wat jullie van de plannen vinden?

Er zullen vast nog heel wat dingen gaan wijzigen/ bijkomen etc tijdens het voorbereiden van de spots!

 

Ik zal jullie nu maar niet langer vervelen met veel te veel tekst en laat weer wat van me horen zodra er iets te melden/zien valt.

 

Het guerilla seizoen in gestart :kill:

We gaan de oorlog winnen dit jaar en gaan voor een dikke buit aan het einde van de zomer :excl:

 

Fijne dag verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kobus!

 

Wat leuk dat je dit jaar een topic met ons gaat delen (ben zelf net ook in de outdoor begonnen toevallig)

 

Jeetje.. Wat een plannen.

1 ding kan ik je alvast verklappen, dat is wél de berenklauw! De reuze wel te verstaan. En kom daar a.u.b nooit weer zomaar aan. En denk om je ogen want dat sap kan je blind maken.

Daar in tegen wel een erg sterke spot!

Gezien de stenen die je daar hebt zien liggen? Heeft daar een oud kasteel gestaan bvb? Of een oude stortplaats? Heb je daar informatie over gezocht?

 

Je pakt het echt groots aan waarvoor mijn respect. ^_^

Grote gaten- veel voeding. Goede spot! Dat word knallen dit jaar man!

 

Heel veel succes en plezier dit jaar

 

Gr HighLife

 

Ps: Die 'braakliggende veldjes' zijn erg goed. Helaas ben ik de 'mijne' kwijt dit jaar wegens snoei werk. Maar daar kun je lekker los. Enige nadeel is het zicht in de winter wat je zegt..

Edited by HighLife
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo highlife leuk dat je hier mee komt kijken!

 

Zag je topic net inderdaad ongeveer tegelijkertijd voorbij komen, 5 autmazar's in 60 liter smartpots en in een kas toe maar.

Helaas heb ik daar de ruimte niet voor, heb wel 2 zelfbouwkasjes op wielen waarvan de binnen maten ongeveer 110x55 zijn.

Daarin gaan een flink aantal autoflowers afgebloeid worden in het voorjaar, 5x auto haze en 4x auto kush zitten hier al in de grond in 11 liter potten.

Ik maak denk ik nog een buiten topic aan waarin ik alles in de tuin bij gaan houden, word wel heel veel werk maar is fijn als naslagwerk.

 

Ik was er echt van overtuigd dat het geen berenklauw was maar gelukkig ben je er snel bij om erger te voorkomen.

Zou het kunnen dat de jonge plantjes nog niet zoveel doen ofzo?

 

Er heeft zeker geen kasteel gestaan dat kan ik wel vertellen.

Ik denk zelf dat het een uitgraving is geweest om een oud kanaal dieper te maken of een rivier breder te maken.

Zijn vooral afgeronde stenen namelijk waardoor ik denk dat ze een behoorlijk tijd in het water door hebben gebracht.

 

Thanks, het is meer een testronde dit jaar, eerste keer op deze spots dus eerst maar is zien of er niks ontdekt word etc.

 

Heb er in ieder geval wel heel erg veel zin in en kan niet wachten om de eerste ronde voor te gaan zaaien in de kas in de tuin.

 

Dat braakliggende stukje heb ik inderdaad ook veel vertrouwen in, er lopen alleen wel veel herten dus op die plek zal voor elke plant gaas gebruikt moeten worden wat vrij prijzig gaat worden(25 meter gaas van 60 cm hoog heb ik 35 euro voor betaald).

 

Komt allemaal wel goed dit jaar, gaandeweg maken we de weg!

 

Groet,

 

Kobus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, nóg een topic voor de auto's! Wel een boel werk maar zeker leuk voor later :innocent:

Hoeft ook niet heel uitgebreid.. maar volgens mij ben jij wel 1 van óf goed, óf niet ? haha

 

Ja is zeker weten de Beerenklauw. Als jong plantje kunnen en worden ze zelfs als groente gegeten. Ze zijn niet giftig.

De haartjes die ze kunnen afscheiden (in later stadium) kun je gevoelig/ allergisch voor zijn. Mocht je met het sap in aanraking komen. DIRECT goed afspoelen. En voor de zekerheid misschien toch langs de huisarts als je het niet vertrouwd. De inwerking duurt een dag. Op het moment met aanraking van het sap merk je eerst niks.

Ook op volle zonnige dagen is het extra opletten.

 

Oké geen kasteel... Hahaha. Wel een goede theorie betreft de afgesleten stenen. Ik had oude bakstenen verwacht..

Maar als dat een oude rivier bedding is? Dan heb je heerlijk vruchtbare grond daar dus! :dribble:

 

Ach.. Met het werk wat er nog gedaan moet worden.. De tijd vliegt :whistle:

Als je niet op past haalt de tijd je nog in ook. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

We hebben een behoorlijke tegenslag gehad aan deze kant.

Het veld waar we al 25 gaten gegraven hadden is nu al helemaal overwoekerd met de berenklauw.

We hebben de conclusie getrokken dat het straks onmogelijk is om op dit veld te komen zonder helemaal onder de brandwonden te komen.

Dus zijn we direct alle spullen daar weg gaan halen:

- ong 10kg kippenmest

- 25 cocosblokken

- wat zeilen etc.

 

We hebben alles weer meegenomen naar huis en zijn op zoek gegaan naar nieuwe plekken!

Inmiddels hebben we er één gevonden waar we zijn begonnen met graven.

We maken hier hele grote gaten van 150-200L per plantgat, alleen door de bovenste helft van de gaten mixen we de meegenomen spullen.

Er liggen nu al de volgende materialen:

- 19x 10L cocos

- 15x 20L potgrond

- restje kippenmest

- scheppen en gereedschap

 

We hebben na dus veel tijd verloren te zijn met alle spullen weer van de eerste plek halen inmiddels al 11 van dit soort grote gaten gegraven.

Het doel voor deze week is om alle spullen voor 40 gaten op deze spot te krijgen en de eerste 20 150-200L gaten af te hebben.

 

Daarna willen we 20 wat kleinere gaten graven, 100L ongeveer, op dezelfde spot zodat er uiteindelijk 40 kunnen staan.

 

We zijn nog druk aan het zoeken naar meer plekken, plek 2 en 3 zijn ook afgevallen omdat het gewoon te ver weg is(45 min rijden).

Nu hopen we dat we in ieder geval nog één mooie plek erbij vinden waar we minimal 10 grote gaten(150-200L) willen maken.

 

Eerst ligt de focus nu even op de nieuw gevonden spot omdat deze er heel erg potentieel uitziet en er genoeg ruimte is voor 50-60 grote gaten.

 

De eerste 3 gaten op de spot zijn zelfs al gevuld met 5 reguliere zaden per gat.

In een kommetje van zaai en stekgrond heb ik de ongekiemde zaden gezaaid en daarna ingewaterd met bacto.

Gaas eromheen tegen de konijnen en/of reeën en wat slakkenkorrels als eerste verdediging.

Kopertape moet nog gehaald worden dus dat zal er zsm omheen komen.

 

Van de week zal ik nog wel even wat foto's posten van de nieuwe spot en het formaat van de gaten.

 

Wij gaan hier lekker door en komen er wel dit jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt op je veld toch ergens aan de rand je planten zetten?

Dan hoef je ook niet een eind door de berenklauwen.

 

Ideaal lijkt me die berenklauwen, die houden de meeste pottenkijkers er wel weg.

Edited by Make My Hay
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kobus,

 

Wat klote man! 3 spots kwijt :huh:

Wat 'Make My Hay' ook al zei.. die Berenklauwen spot ziet er verdomd goed uit!

Maar echt sterk van je om je/jullie gezondheid op nummer 1 te zetten.

Houdt dan maar in je achterhoofd dat die berenklauw in augustus al wat in de eindfase zit.. Je bent dus in de laatste weken wel je 'vermomming' een beetje kwijt..

 

45 minuten rijden naar een spot.. tja.. dat is ieder voor zich. Ik rijd Max. 1.5 uur voor een goede spot. Mits je dit met de aantallen goed kunt maken.

 

Zeker wel frustrerend om alles weer van de spot te moeten halen. Maar jullie hebben een weloverwogen beslissing gemaakt en weer een boel geleerd!

 

 

Gelukkig is er ook goed nieuws en zijn jullie al druk in de weer met de nieuwe locatie. Dikke gaten hoor! Daar verwacht ik wel het 1 en ander van :whistle:

Zeker benieuwd naar de foto's :popcorn:

Welke regulieren heb je in de gaten gezet?

 

Goed bezig! Keep on going :ph34r:

Edited by HighLife
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hee Kobus,

 

Wat klote man! 3 spots kwijt :huh:

Wat 'Make My Hay' ook al zei.. die Berenklauwen spot ziet er verdomd goed uit!

Maar echt sterk van je om je/jullie gezondheid op nummer 1 te zetten.

Houdt dan maar in je achterhoofd dat die berenklauw in augustus al wat in de eindfase zit.. Je bent dus in de laatste weken wel je 'vermomming' een beetje kwijt.

 

45 minuten rijden naar een spot.. tja.. dat is ieder voor zich. Ik rijd Max. 1.5 uur voor een goede spot. Mits je dit met de aantallen goed kunt maken.

 

Zeker wel frustrerend om alles weer van de spot te moeten halen. Maar jullie hebben een weloverwogen beslissing gemaakt en weer een boel geleerd!

 

 

Gelukkig is er ook goed nieuws en zijn jullie al druk in de weer met de nieuwe locatie. Dikke gaten hoor! Daar verwacht ik wel het 1 en ander van :whistle:

Zeker benieuwd naar de foto's :popcorn:

Welke regulieren heb je in de gaten gezet?

 

Goed bezig! Keep on going :ph34r:

 

Anderhalf uur rijden .highLife ,dadelijk zit je op mijn spots ,en dat wil ik niet :whistle: :no :rofl :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

Even een korte update met een paar foto's van de nieuwe spot.

We hebben hier inmiddels 22 grote gaten afgemaakt en een veldje van 20 kleine gaten uitgemeten en de bovenlaag weggestoken.

In 3 grote gaten hebben we al wat gezaaid, als test rechtstreeks de volle grond in zonder te kiemen:

- 5x power loland x power lolland (het eerste takje uit het zadenkweekje)

- 5x outdoor mix van cannaseeds (freebee)

- 5x oldfarmer nepal of royal dane (weet even niet meer welke)

 

Deze zaden zijn in een kommetje van zaai en stekgrond ingezaaid en ingewaterd met een beetje bacto.

gallery_30187_18048_721351.jpg

 

Met het gaas eromheen en wat slakkenkorrels.

gallery_30187_18048_1623403.jpg

 

Kopertape moest nog gehaald worden evenals iets om het kopertape op te plakken, lawn edges van de tuinland zijn het geworden.

gallery_30187_18048_1593860.jpg

 

Wel heel veel kopertape gebruikt ik weet het, maar het is de bedoeling om 1(max 2) planten per gat over te houden dus dan zal de ring verknipt worden om 3-4 slakkenafweersystemen te maken.

 

Om even een beeld te geven van het formaat van de grote gaten een foto, de ronde tas die je ziet is 40cm in doorsnee:

gallery_30187_18048_2429814.jpg

 

De diepte is dan ook precies 40cm:

gallery_30187_18048_2061028.jpg

 

Dan nog even een foto van de 20 gaten die we dus al uitgemeten hebben:

gallery_30187_18048_34586.jpg

 

Het is de planning om deze week de plek af te krijgen, we vinden het af als er het volgende staat:

- 25 grote gaten van 150-200L

- 30 kleine gaten van 80-100L

 

Een aantal gaten zijn daarnaast gevuld met 20L bemeste tuinaarde en een aantal met 20L potgrond om te kunnen vergelijken.

 

We willen bij de kleine en grote gaten dit beide gaan testen en dan ook de verschillende soorten een beetje verdelen over het gehele veld.

Dan kunnen we aan het einde van de zomer hopelijk een conclusie trekken welk grondrecept beter werkt.

 

Als we er van de week zijn kunnen we hopelijk de eerste foto's maken van leven in de 3 gevulde plantgaten.

 

Dat was het weer even voor nu, wat uitgebreidere updates zullen volgen als de voorbereidingen op deze plek afgerond zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow dat zijn leuke plannen, ik volg!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Waar is dat gaas voor eigenlijk ,toch niet voor konijnen zeker ,want daar lopen ze door ,en voor reeen is het te laag ,of dient het voor ondersteuning .

Ga zo door ik volg je ook ,altijd leuk dat andere ook beginnen met de hobby .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt nog eens serieus en groot aan gepakt daar.

Ik ben benieuwd hoe je Easy sativa het gaat doen.

Deze heb ik ook deze zomer.

 

Mocht je nog iets willen uitproberen, moet je eens de mighty amstel freez eens proberen.

Die heeft het vorig jaar zo goed gedaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit hier aan hetzelfde te denken als wiet 61, dat gaas moet je even anders aanpakken want dat doet niet veel nu.

je kunt beter een gaas met kleinere mazen gebruiken. boven de 80 cm heb je niet echt last meer van konijnen

maar die herten kunnen wel overal bij. als je die beesten wilt tegenhouden moet je toch een heel hek om je spot

heenzetten en dan is dat groene gaas weer handig :)

 

een goed begin is het halve werk en dat heb jij wel begrepen zo te zien.

vind het ook erg leuk om te zien dat er iemand veel moeite in een goed topic stopt, mooie lay out enzo.

vind ik stiekem ook best belangrijk :whistle:

 

ga zo door,

op naar een mooi seizoen met 'n allen!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat wordt nog eens serieus en groot aan gepakt daar.

Ik ben benieuwd hoe je Easy sativa het gaat doen.

Deze heb ik ook deze zomer.

 

Mocht je nog iets willen uitproberen, moet je eens de mighty amstel freez eens proberen.

Die heeft het vorig jaar zo goed gedaan.

 

Maf had ik twee jaar geleden al ,een goede soort ,waar ik er dit jaar ook een honderd van zet ergens .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Ik las jullie reacties over het gaas en heb hier denk ik niet goed genoeg over nagedacht.

Even uit mijn hoofd heeft het gaas een maaswijdte van 5cmx10cm.

Welke maaswijdte zou dan genoeg zijn om de konijnen erbuiten te houden?

 

Ik denk dat het met de reeën wel meevalt op deze plek maar welke minimale hoogte zou ik dan aan moeten houden voor een hek om de gehele spot?

Is dan 60cm wel genoeg?

Denk dat het gebruikte deel van de spot straks 15mx15m is voor de grote gaten en 5mx5m voor de kleinere gaten.

Als ik dan even de omtrek uitreken heb is dus 4x 15m + 4x 5m = 80m gaas nodig.

Voor de eventuele andere spot hebben we dan nog zo'n 20m nodig, dus 100m in totaal.

 

Ik heb nu voor deze rol van 25m 60cm hoog ong. 40 euro betaald.

Dus ik zou dan 4 rollen moeten halen om voldoende gaas te hebben, dit kost me dus 160 euro voor 60cm hoog gaas.

 

Gaas met en kleinere maaswijdte is zeker weer wat duurder en gaas van 1m hoog zal ook weer wat duurder zijn.

 

Dus dan komen we rond de 250 euro aan gaas als we het even ruw schatten.

 

Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor rollen van 100m lang 1m hoog en een kleinere maaswijdte? :o

 

Zal is even op marktplaats gaan zoeken of ik niet wat goedkopers kan vinden want 200 euro aan gaas word me een beetje teveel.

 

 

Over de easy sativa kan ik zeggen dat ik deze gekozen heb omdat ze in het verleden hier de beste resultaten ooit heeft opgeleverd.

Daarvoor had ik al flink wat soorten geprobeerd met een stuk minder succes:

- pp stekjes

- santa maria stekjes

- royal dane

- henkes lolland

- royal dane/typhoon

- nog een aantal deense soorten

 

Wat ons toen is opgevallen is dat de santa maria en pp stekjes nog hele mooie compacte toppen aanmaakte die alleen niet volledig af konden bloeien, de deense soorten daarintegen vormde weinig compacte toppen maar waren wel heel vroeg klaar.

 

Daarom heb ik dit jaar gekozen om en zadenkweekje te doen onder t-neon met de power lolland(henkes lolland x pure power plant) als vader.

Ik heb 4 vrouwtjes van 3 soorten bevrucht waardoor ik de volgende kruisingen kreeg:

Power lolland x power lolland (ong. 400 zaden van 1 plantje)

power lolland x golden affie (ong. 600 zaden van 1 plantje, 2e plantje ligt te drogen)

power lolland x royal dane (1 plantje ligt te drogen)

 

De power lolland x power lolland ben ik heeeeeeel erg benieuwd naar, ik hoop op en vroeg bloeiende soort die toch mooi compacte toppen maakt.

 

Mocht iemand trouwens wat zaden van deze soorten willen hebben stuur me dan even een PM.

 

Ik ga even zoeken of ik ergens goedkoop wat geschikter gaas kan vinden en vanavond op naar de spot.

Hoop dat de eerst kopjes al boven de grond staan als we aankomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens op pagina 11, post 216 van mijn outdoortopic 2014.

in de bossen gebruik ik van dat zwart fijn mazig net van de groenrijk,

die kosten een fractie van dat gaas en het werkt net zo goed.

je moet het wel fatsoenlijk vast kunnen maken aan bomen voor optimaal effect.

als je het met een paar takjes in de grond stop houd het niks tegen,

veel haringen snijden om de onderkant konijnenproof te maken.

nog beter is het om het een stukje in te graven, dan zit je redelijk safe.

 

een hek tegen herten moet minstens een meter hoog zijn anders werkt het niet.

het liefst daarboven nog minstens een halve meter hoog aan draden spannen zodat ze er niet overheen willen.

kijk maar eens in het "outdoor plannen topic", dat word pas een hek tegen herten.

1,5 tot 2 meter hoog, groen gaas, zwarte netten en palen die bijna een meter de grond in gaan.

wellicht ietwat overdreven maar ik heb ieder jaar hertenschade en dat moet maar eens stoppen :rtfm:

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van datzelfde gaas er nog een omheen zet, worden de gaten 4 keer zo klein.

Als je het handig doet tenminste.

 

Hoop dat je snapt wat ik bedoel, met deze luie omschrijving.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede voorbereiding kerel! :punk:

 

Leuk om te iemand bezig te zien waar die mee bezig is. :mobile:

 

Vergis je niet, reeën zitten echt overal. Ik omhein mijn hele plek altijd met kippenkaas van 60cm en daar nog 2 a 3 draden boven. Dat is genoeg voor de reeën. Op Marktplaats kom je verschillende bedrijven tegen die goedkoop kippengaas leveren. Gamma en shit is veel te duur als je veel moet hebben.

 

Hoe zat het met de compactheid van de easy sativa? Wanneer klaar ongeveer? Ik twijfel nog steeds of ik haar dit jaar ga zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf

 

Heel erg bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat we er voor gaan kiezen om per plantgat gaas te maken ipv om de hel spot heen.

Ik ga het nog even uitrekenen om te kijken waarvoor het minste gaas nodig is.

Het word waarschijnlijk kippengaas van een meter hoog.

 

@make my hay

Daar dacht ik inderdaad ook aan maar dan gaan de kosten nog veeeel verder oplopen wat niet meer te doen is.

 

@johnny_sack

thanks voor de props.

We gaan dus zeker nog wat betere maatregelen treffen tegen het loslopend wild.

Heb inmiddels al een adresje gekregen van highlife via pm dus ga denk ik daar even een bestelling plaatsen de komende week.

 

De easy's heb ik 2 jaar geleden op een andere guerilla gehad.

Het was de meest compacte soort die ik ooit van een guerilla geoogst heb.

De eerste easy's hebben we noodgedwongen in de 2e week van september moeten oogsten vanwege rot.

De mooiste hebben we in de 3e en 4e week van september kunnen oogsten en nog een aantal begin oktober.

 

Ik zou hem zeker aanraden, heb er zelf dan ook hoge verwachtingen van voor dit jaar.

 

Ik ga hem zelf dus proberen te stekken zodat ik er een mooi veldje van kan uitzetten.

Mocht het niet lukken om op tijd stekken t maken dan komen er sws 5 voorgegroeide fems in de plantgaten.

 

 

Dan zijn we natuurlijk gisteravond weer op de spot geweest.

We hebben het veldje weer wat uitgebreid :dribble:

Het plan was om 25 grote gaten en een stuk of 30 kleine gaten te maken.

De eerste 25 grote gaten zijn af en liggen klaar om gevuld te worden.

Dan hebben we een veldje van 5x4 dus 20 kleinere gaten, foto vorige post..

Dan hebben we gister nog gesloten om een stukje verderop ruimte te maken voor nog 21 kleine gaten en 1 overdreven groot gat.

Alle kleine gaten moeten nog gegraven en gevuld worden maar we hebben overal al de bovenlaag weggestoken dus dat kan rap gaan.

 

Op deze spot komen als alles af is dus 67 plantgaten.

 

Als we de volgend keer geweest(ergens dit weekend) zijn zal ik weer even wat foto's posten van het eerste leven in de plantgaten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je info, ik ga er zeker een paar proberen dit jaar. Op de foto's ziet het er niet echt spectaculair uit maar hoor goede verhalen.

 

67 gaten, dat wordt een mooi veldje daar. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf, Ik had meegekeken in je topic voor het gaas.

Jammer van al die toprot zeg...

Hopelijk kreeg je er nog een aantal grammetjes hash vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal!

Het is weer even tijd voor een update zodat jullie allemaal weer op de hoogte zijn van de vorderingen.

 

@johnny_sack

Ben benieuwd hoe jij de easy gaat ervaren valt straks vast wel te lezen!

 

Het zijn er 61 geworden uiteindelijk.

 

 

We zijn afgelopen week 2 avonden aan het werk geweest.

We hebben op de eerste avond de 25 grote gaten afgekregen en een nieuw veldje voor de kleine gaten vrijgemaakt en 21 uitgestoken.

Het eerste veldje van 20 die we al klaar hadden liggen om te graven gaan we niet meer gebruiken omdat dit te dicht bij de bewoonde wereld is.

Het nieuwe veldje van 21 gaten zit een stuk verder verscholen tussen een aantal dode omgevallen bomen.

 

Toen we verder dat stuk in zijn gelopen zijn we nog een soortgelijk stukje tegen gekomen waar we er nog 14 kleine gaten bij konden maken.

Op de tweede avond hebben we alle 'kleine' gaten (35 van 70-100L) en één overdreven groot gat(250-300L) gegraven.

De 'kleine' gaten hebben we gevuld met 4 kopjes kippenmest ipv de 6 die we gebruikten voor de grote gaten(125-150L).

Dan hebben we één kokosblok van 10 liter en 10 liter potgrond(of bemeste tuinaarde in een aantal gaten) toegevoegd.

Ook hebben we 100 gram lavameel per gat gebruikt en in een aantal gaten hebben we ook nog 100 gram betoniet toegevoegd.

 

Voor het grote gat hebben we maar liefst 10 kopjes kippenmest gebruikt(1KG) 300-400gr lavameel en betoniet en 20liter potgrond en 50 liter bemeste tuinaarde.

Zo laten we hem nu 2 weken rusten en dan voegen we nog 40 liter kokos door de bovenlaag heen voor we gaan planten een weekje later.

 

Dan hadden we natuurlijk al een aantal plantgaten gevuld: inmiddels 6 om precies te zijn!

 

1. gevuld met 5 oldfarmer nepal waarvan er geen een is opgekomen

2. gevuld met 5 outdoor mix na cannaseeds waarvan geen een is opgekomen

3. gevuld met 5 royal dane waarvan er 1 was opgekomen :dribble:

4. gevuld met 2 PLxPL reg die ik zelf onder t-neon had voorgegroeid(was een kiemtestje rechtstreeks vanaf de plant die toen nog stond)

5. gevuld met 3 power lolland thuis gekiemd tot een beginnend worteltje en direct ingezaaid(laatste keer dat we er waren)

6. gevuld met 3 golden affie thuis gekiemd tot een beginnend worteltje en direct ingezaaid(laatste keer dat we er waren)

 

Dan over naar de foto's, eerst een overzichtje van de gevulde gaten:

gallery_30187_18048_1633873.jpg

 

Dan plantgat 2 met de 2 PLxPL zaailingen op 23-04:

gallery_30187_18048_1740067.jpg

 

Op 25-04 met een iets verbeterd stukje gaas(met ijzerdraad een soort prikkeldraad gemaakt) tegen de eventuele konijnen nieuw gaas moet namelijk nog gehaald worden voordat we het grote deel gaan planten:

gallery_30187_18048_2533417.jpg

gallery_30187_18048_3811624.jpg

 

Dan de enigste royal dane die was opgekomen van de 5

gallery_30187_18048_1317561.jpg

 

Iets dichterbij:

gallery_30187_18048_1485188.jpg

 

Dan de veldjes met de kleine gaten die we hebben gegraven eerst het veldje met 14 gaten:

gallery_30187_18048_753425.jpg

 

Veldje met 21 gaten:

gallery_30187_18048_148384.jpg

 

Formaat van een gemiddeld 'klein' gat

gallery_30187_18048_3530639.jpg

 

En dit is het ''huge ass gat'' hier willen we een easy sativa FEM zaailing in gaan zetten die nu al staat voor te groeien.

gallery_30187_18048_467815.jpg

 

Dat waren dan weer even de foto's voor deze keer!

 

De eerste spot ligt nu dus helemaal klaar met 61 gaten in totaal en we gaan nog even op zoek naar een kleine andere spot met 10-15 grote gaten.

We hebben voordat we weer naar huis gingen trouwens nog 5kg kalk verspreid over het veld met 25 grote gaten en het veldje met 21 kleine gaten.

 

Doordat we namelijk een grondtest hadden gedaan bij de welkoop weten we dat de ph waarde van het grote veldje 5,5 is.

De test adviseerde om 3,3kg/10m2 toe te voegen om een streefwaarde van 6,8 te halen.

Maximaal mocht er dan maar 2kg/10m2 toegevoegd worden, zo snel mogelijk in het voorjaar en dan in het najaar nog het resterende deel.

We gaan dan ook meerdere keren over het gehele veld kalk strooien, nog een keer voor we gaan planten en dan in het najar weer naar aanleiding van de waardes uit een nieuwe test.

Volgend jaar hebben we dan hopelijk een ph waarde rond de 6.

Ik denk dat we nu de 5kg hebben gebruikt voor zo'n 50-60m2.

De volgende keer zullen we waarschijnlijk nog 10kg kalk verspreiden over alle veldjes.

 

Dat was het weer even voor deze keer, ik zal binnenkort nog even een update doen van de eerste zaairondes.

Er zitten al ongeveer 40 zelf gemaakte PLxPL en 40 zelfgemaakte PLxGA in de zaai en stekgrond die snel de kopjes wel boven zullen steken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

mooi man ,ook druk bezig zie ik ,ik hoop op een mooie oogst voor je .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig Kobus!

 

Jammer van die 20 gaten.. maar je bent heel bewust bezig ;)

61 Gaten is een mooi aantal hoor! En lekkere goodies er in!

Éen van de grotere Guerilla's dit jaar :whistle:

 

Ga zo door man :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...