Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Belial

Mijn Eerste Auto's (Beetje Hulp Nodig Af En Toe)

Recommended Posts

hoi all vandaag men eerste auto-zaadjes ontkiemt.

 

het zijn Lowryder #1 regular en doel van deze kweek is voornamelijk om stuifmeel te verkrijgen om met het beste vrouwtje uit het pak wat zaad voor de toekomst te maken maar hoofddoel is om met het stuifmeel een reguliere soort te bevruchten om zo een auto versie van die soort te maken.

 

het gaat me dus niet om yield maar gewoon om de fun van het maken van een auto soort van regular seeds

liefst een ras met (zeer)hoge potentie.

dit is dus eerste run van vele op weg naar een mooi auto soortje welke hopenlijk geschikt is voor een paar guerrilla plantjes outdoors

 

wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik de zaadjes niet 100% vertrouw .. toen ik de zaden kreeg stond op de "stealth"-verpakking met pen de naam van andere soort (freedom of seeds- crystal dwarfs)

aangezien ik nog nooit autos heb gekweekt en dus alleen lowryders van foto/film ken hoop ik dan ook dat gaandeweg men kweekje er ook mensen zijn die me kunnen bevestigen dat het idd lowryder #1 zijn en niet crystal dwarfs.

 

ik zal vanavond wat fotos proberen te plaatsen (heb wat ruzie met de camera) en in de loop van de week hopenlijk eerste shots van hun vaste verblijf en de setup daarvan

 

hoop dat er mensen zijn die dit willen volgen en me willen helpen met indentificeren :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoofddoel is om met het stuifmeel een reguliere soort te bevruchten om zo een auto versie van die soort te maken.

 

De auto-eigenschap is recessief.

Je bent dus wel een paar generaties bezig, voor je van een reguliere soort een autoflower hebt gemaakt.

De eerste nakomelingen van de kruising die jij wil gaan maken, zullen geen van alle autofloweren.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoofddoel is om met het stuifmeel een reguliere soort te bevruchten om zo een auto versie van die soort te maken.

 

De auto-eigenschap is recessief.

Je bent dus wel een paar generaties bezig, voor je van een reguliere soort een autoflower hebt gemaakt.

De eerste nakomelingen van de kruising die jij wil gaan maken, zullen geen van alle autofloweren.

 

Succes.

Geld dit ook als je 2 autoflower zaden combineert? (dus zeg 2 lowryder2 zaden met elkaar mengt, of als je bijv Loywryder auto x amnesia auto mixt ? )

 

Nu ben ik wel heel erg benieuwd gelijk :+ Ik zat er ook aan te denken om dit jaar eens wat auto regular zaad te halen om met elkaar te mengen voor wat auto zaden met oog op de toekomst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat het een recessief gen is en dat waarschijnlijk bij de F1's nog geen autos zitten maar moet dan gewoon hopen op een goede man en vrouw pheno en die kruisen en zien wat daar de offspring van is ;)

 

ik weet ook dat het proces jarenlang kan duren maar dat vind ik nu juist het leuke want is niet na 1 of 2 kweekies dat je al aan het eind bent maar een hobbelige lange off-road weg hehe :)

 

fotos zijn nog steeds niet gelukt .. camera pakt men cards niet dus slaat niets op :(

 

morgen maar weer proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die crystal dwarfs zijn toch ook autoflowers?

Het maakt toch niet uit van welke plant je de Auto-eigenschap er probeert in te kruisen.

En welke reguliere soort wil je gaan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die crystal dwarfs zijn toch ook autoflowers?

Het maakt toch niet uit van welke plant je de Auto-eigenschap er probeert in te kruisen.

En welke reguliere soort wil je gaan gebruiken?

 

in principe niet maar ik wil juist lowryders omdat die het minst gekruist zijn en dus in principe meer van de reguliere soort in een kruising kunnen hebben.. is mijn visie hierop want hoe meer een soort gekruised is hoe meer recessieve gens er zijn hoe meer plantjes je moet hebben om de juiste phenos te vinden :)

 

daarom wil ik lowryder omdat die eigenlijk min of meer moeder van alle auto's zijn endus best om nieuwe auto soort mee te maken denk ik

 

correct me if im wrong ;)

 

reguliere soort word zoals het er nu uitziet scott's OG van rare dankness maar kan men gedachte nog veranderen de komende maand .. ben er nog niet 100% uit maar die scotts og lijken me iig een hele mooie soort om autotjes van te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

in principe niet maar ik wil juist lowryders omdat die het minst gekruist zijn

 

daarom wil ik lowryder omdat die eigenlijk min of meer moeder van alle auto's zijn

 

De oorspronkelijke versie van de lowryder is er al jaren niet meer.

De zaden die hebt zijn nakomelingen er van.

 

Als je doel is om auto-OG te maken, wil je alleen het auto-gen van de auto, en de rest van OG.

Daarom maakt het helemaal niet uit welke autoflower je daarvoor neemt.

Je blijft evengoed vele generaties bezig om het zoveel mogelijk OG te laten worden, en 100% OG gaat nooit lukken.

100% autoflower heb je na drie generaties al.

En daarvoor heb je dus niet per sé de LR#1 nodig.

 

En op basis van foto's zeggen wat het is, dat is haast onmogelijk.

Dus pak gewoon de mooiste auto voor je kruising.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de tip ;)

 

wat ook een factor is, is dat die crystal dwarfs 34 eurie kosten en die lowryders 57 eurie dus zou dan 23 euro te veel hebben betaald en das wel beetje veel .. hoe dan ook vind het erg irri dat die fout gemaakt is en zal ook waarschijnlijk geen zaadjes daar weer bestellen :)

 

maar goed ik heb de eerste pics van de nieuwelingen :) eerste 4 zijn nu 1-2 dagen oud en 5e komt er net aan met zaadje dat net uit de grond komt nummer 6 laat nog wat op zich wachten...

 

lowryder%20no1%20dag%202-2.jpg

 

lowryder%20no1%20dag%202-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes staan op dit moment onder lamp, omdat ze nog zo klein zijn eerst vandaag nog onder TL-lamp 2 keer 36W cool white van 1,20M, en gaan morgen onder phillips 600W bulb.

heb ze al wel in hun permanente behuizing gezet op 2 na die nu net pas op komt en waar nog niets te zien was bij die turfpotjes.. hoop de ene morgen in pot te kunnen zetten en die laatste zal wel verloren hoop zijn maar hou hem nog wel even aan mischien komt er nog wat van :)

 

men kamertje is nog niet helemaal af dus moet ook nog wat werk aan gebeuren. jammer dus dat het mooie weer al weer voorbij is anders hadden ze mooi nog effe dagje van de zon kunnen genieten

 

post later of anders morgen nog wel paar fototjes van hoe ze er nu bij staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me nogal overkill, 600 watt op vijf van die kleintjes.

Waarom niet in de tuin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuin ga ik nog wel paar zetten maar moet eerst nog wat aan gebeuren omdat het nu nog te gevaarlijk is jammer genoeg :(

 

600W omdat ik geen andere heb en nog geen geld voor een LED waar iklater toch naar over wilgaan maar moet eerst investerenin geur bestrijding das nu eerst prio 1

 

hokje is ook nog niet helemaal af dus komt het nog goed uit dat ik eerst nog onder tl zit morgen hoop ik alles Licht-dicht te hebben en dan de hps er boven.

 

hier nog een paar fotos van gisteravond.. zijn nog niet veelgegroeid maar denk ook dat dat komt doordat ik ze in potten heb gezet.

hoop dat ze de komende dagen nog weer harder gaan groeien.. mischien ook iets te veelwater gegeven dus nu al een dag niets gehad.

 

maar goed hier de pics van dag 4

 

lowryder%20no1%20dag%204-2.jpg

 

 

lowryder%20no1%20dag%204-3.jpg

 

lowryder%20no1%20dag%204-4.jpg

 

lowryder%20no1%20dag%204-5.jpg

 

lowryder%20no1%20dag%204-6.jpg

 

lowryder%20no1%20dag%204-7.jpg

 

zal over een paar dagen nog weer een paar fotos maken hoopdat ze dan alwat meer zijn gegroeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal over een paar dagen nog weer een paar fotos maken...

 

Zet ze dan niet op fotobucket, maar in je eigen album op dit forum.

Dan blijven ze altijd zichtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dat eerst geprobeerd maar lukte niet kon geen fotos in album plaatsen daarom via photobucket gedaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te nat maken de grond. De TL zo dicht mogelijk er op. Wat doorzichtige folie over de potjes heen/de potjes in een bak met doorzichtige bovenkant (goed voor de luchtvochtigheid, die moet hoog zijn als ze in de groei zijn). Zorg dat de temperatuur +- 25 graden celsius is bij de plant, liever niet onder de 20 graden.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even weer een update met wat fototjes :)

 

eerst een paar schots van de kleintjes van gister na 1 dag onder hps al zichtbaar gegroeid terwijl oner tl lamp bijna 3 dagen stil gestaan

 

eerst de vroege vogel die was als eerste uit zn schulp

20150415 204038

 

deze 3 waren de dag erna begonnen

 

20150415 204008

20150415 204045

20150415 LR02 Dag 6

 

en tot slot nummer 5 het nakomelingetje (zaadhoes zit nog om de cotylen) bijna 2 dagen later pas om het hoekje komen kijken ( nummer 6 sluimert nog steeds in het turf potje dus mag veronderstellen dat die intussen op de eeuwige groene weides verblijft tussen alle geestige plantjes)

 

20150415 204025

 

 

en hier nog een paar groepsfotos van vandaag :)

 

20150416 all 5 together 2

 

20150416 all 5 together 1

 

had eigenlijk gehoopt dat ze al wat verder zouden zijn maar heb wel goede hoop dat het nu wel wat sneller zal gaan met genoeg licht

 

kijk morgen wel even of ik een paar shots van de opbouw van men hokkie tot dusver kan plaatsen ;)

 

groeten belial :)

 

ps was al bijna vergeten hoe lang wachten kan duren en zijn pas net in het begin haha :)

 

@fool zo te zien is het gelukt met album maken en fototjes hier plaatsen dus photobucket weer niet meer nodig :)

 

Thx for the tip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi all,

 

even weer een update ..

 

ze staan nu ong 11 dagen en de groei zit er nu wel in ..had wel verwacht dat ze nu al iets groter zouden zijn maar dat ze nog zo klein zijn zal wel komen door de paar dagen onder tl en dat ze maar weinig deden

 

ze krijgen tot nu toe alleen maar water en nog geen voeding en zal dat waarschijnlijk ook pas gaan geven als ik zie dat ze het nodig hebben

 

licht staat op 20/4, temps zitten op 25-28gr (lights on) en 19-20gr (lights off) RV zit rond de 65%

 

hier nog even wat fototjes

 

LR01 20 04 2015 Dag 11

LR02 20 04 2015 Dag 11

LR03 20 04 2015 Dag 9

LR05 20 04 2015 Dag 12

LR06 20 04 2015 Dag 11

groepsfoto 20 04 2015 Dag 11

 

excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar men foto-camera heeft het begeven (pakt geen geheugenkaartjes meer) dus moet het met telefoon doen tot ik een vervanger heb,

 

heb ook nog een paar fototjes van de opbouw van men hokkie...is niks fancy's maar hoop dat men schatjes er het naar hun zin hebben :)

 

ondergrond vloer 2

vloer 1

vloer 2

binnenkant wand 2

buitenkant wand 1

kijkje Van buiten naar binnen 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fototjes van vandaag dag 14

 

Plantje LR 01 dag 13

gallery_44143_18075_327152.jpg

gallery_44143_18075_215195.jpggallery_44143_18075_84.jpg

 

Plantje LR 02 dag 13

gallery_44143_18075_486219.jpg

gallery_44143_18075_279426.jpg

 

Plantje LR 03 dag 11

gallery_44143_18075_6421.jpg

gallery_44143_18075_99361.jpg

 

Plantje LR 05 dag 14

gallery_44143_18075_114243.jpg

gallery_44143_18075_532111.jpg

gallery_44143_18075_193902.jpg

 

Plantje LR 06 dag 13

gallery_44143_18075_394525.jpg

gallery_44143_18075_553480.jpg

Alle 5 in 1 oogopslag :)

gallery_44143_18075_268668.jpg

 

 

no5 gaat het snelst en was het vroegst dus nu maar hopen dat dat een mannetje is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een update op de vraag of het nu echt lowryders zijn of niet...

 

ik denk van niet.. reden is dat ik een heleboel fotos van lowryders en crystal dwarfs heb bekeken.. (crystal dwarfs minder omdat er maar weinig fotos van zijn te vinden)

als ik naar mijn no5 kijk zie ik sterk het kerstboom effect komen en ook lang en hoog en hoe ik ook zoek ik vind geen lowryder no1 pheno's die er zo uitzien

wel kan ik fotos vinden van een crystal dwarf man die precies dezelfde pheno lijkt als mijn no5

 

ik heb natuurlijk de seedbank aangesproken op wat mijn bevindingen zijn maar krijg ineens geen gehoor meer via skype, waar ze voorheen dagelijks on waren en ook altijdzelfde dag nog reageerden en ook zeggen dat ze elke dag online zijn ..

 

ik heb de 11e april al eens geprobeerd contact te krijgen maar geen antwoord en ook al sinds 2 dagen elke paar uur kijken of ie on is maar antwoord niet meer... erg irritant . allemaal want ik weet zo ook niet zeker of het nu wel echt lowryders zijn of niet :(

 

hopen dat ik via andere weg toch contact krijg als ik meer weet laat ikhet wel weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken erg op lowryders.

En ik denk dat #3 en #6 mannetjes zullen zijn.

Het duurt nu niet lang meer, dan ga je het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie foth,

 

ik heb JD van jointdoctors ook gemaild of hij voor mij wil kijken naar die pheno's.. die was vorige maand in amsterdam maar kon jammer genoeg geen zaadjes sturen maar heeft me wel aangeboden om te helpen dus moet nog even op antwoord wachten en dan zal ik hem ook even die foto's laten zien. hij is immers de breeder dus zou hij iig de pheno's moeten kunnen herkennen

 

maar van die seed bank heb ik nog steeds niks vernomen ook op skype zijn ze ineens niet meer thuis ook al zijn ze online dus erg verdacht allemaal zeker omdat ze ook de originele verpakking nog steeds niet hebben gestuurd

 

maar ik hoop wel dat je gelijk hebt foth en dat het idd mannetjes zijn (en lowryder #1)

ik heb dan iig pollen van een auto en kan daar wel mee verder al is het niet volgens plan

 

ik laat het wel even weten als ik wat meer weet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fool on the hill: heb jij ook al dezelfde pheno's gehad met lowryders foth want ik kan er ook hier op het forum geen pics van vinden allen de korte en bushy pheno's maar niet echt kerstboom achtige vorm

 

niet dat die van mij er al als een kerstboom uitziet maar denk wel dat het die vorm krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder mannetje, eigen kweek:

 

gallery_20098_7014_301581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt er wel beetje op al moet ik zeggen dat die pheno van mij toch wel wat strechier is..

 

ik zal vanaaf wel even weer wat pics maken zodra de lammp uit is en dan even kort tl aan om betere pics te maken kunnen we wat beter vergelijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update met wat fototjes van vandaag,

 

LR 01

gallery_44143_18075_464256.jpg

 

LR 02

 

gallery_44143_18075_148705.jpg

 

LR03

 

gallery_44143_18075_99083.jpg

 

LR 05

gallery_44143_18075_676209.jpg

gallery_44143_18075_282382.jpg

gallery_44143_18075_360016.jpg

 

LR 06

gallery_44143_18075_478532.jpg

 

 

de LR 01 en LR 03 hebben allebeide wat verkleuring op het blad vooral op de nerven.

 

denk dat het pH probleem is maar men pH meter geeft niet goed aan omdat baterijen leeg zijn dus voor ik op juiste waarde zit is, schakeld hij al weer uit

 

hoop dit donderdag niwue baterijen kunnen halen en dan pH meten om te kijken wat het probleem is

 

mocht iemand andere mening zijn toebedeeld en de verkleuring herkennen zou ik dat graag horen want pH denk ik alleen omdat ik hier al veel over verkleuring en pH problemen heb gelezen maar heb geen idee of dit nu te hoog of te laag is... dus alle hulp is welkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...