Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit wordt mijn eerste ronde, dus ik kan wel wat hulp gebruiken. En ik hoop dat ik iets leuks kan toevoegen aan het forum uiteraard.

 

Set up:

-mammoth elite 150x150x215cm

-1500m3 softbox

-1500m3 koolstoffilter

-Schakelkast met kachelcontact

-gavita pro 1000W

-Torin sifan ARIC 8A (trafo regelaar)

-2 x clipventilator

-standaard slang (filter/softbox inlaatkant)

-Geïsoleerde slang (softbox uitlaatkant)

-passieve inlaten

-temp/LV meter

-30 x 11 liter potten

-lekbak (zelf gemaakt van betonplex + EPDM

-luchtbevochtiger

-100l vat + pomp + gietlans + circulatie pomp

-drukspuit

-elektrische kachel

 

Soortje:

-Amnesia haze

 

Medium:

-kokos

 

Voeding:

-floranova groei+bloei

Growshop zei dat ph en ec niet gemeten hoeft te worden bij deze combinatie op kokos.

 

overige informatie:

 

Ik heb de stekken gisteren onder gedompeld in (nite nite spider mite) en ze vervolgens in de tent gezet. En water geven met klein beetje groei voeding. De tempr lamp aan: 28gr, lamp uit: 22gr en de LV: 90% Ik heb de afzuiger nog uit staan om de LV hoog te houden en ik had gelezen op het forum dat de filter zo'n hoge LV niet echt fijn vindt. Ik ga hem ergens deze week rustig aanzetten zodat er verse lucht aan gezogen zal worden.

Ik wou eigenlijk 25 potten neerzetten maar omdat ik toevallig een paar stekken extra kreeg heb ik er 30 gezet. En moet ik nog kijken met hoeveel ik verder ga uiteindelijk. De lamp staat op 600watt en de lampafstand: 120cm. De clipventilator staan ook nog uit.

 

Als jullie me door de eerste ronden heen helpen zonder kleerscheuren ben ik al een blij man:)

 

als ik nog wat vergeten ben laat het me weten. Ik heb snel 2 foto's gemaakt met hps aan en hoge LV dus het zijn geen duidelijke foto's maar beter iets dan niets. Foto's zonder hps volgen nog. De pluggen zijn nog een beetje zichtbaar maar die ga ik netjes bijvullen en begraven.

 

groeten klaver:)

 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes, ik ben erg benieuwd naar je resultaten!

 

ik heb ook zo'n lucht bevochtiger maar die komt er bij mij niet meer in! uiteindelijk meer schade aan je apparatuur dan dat je er profijt van hebt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jaap:)

 

Dat is wel kloten zeg! Wat was er kapot gegaan? Want dat wil ik voorkomen natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dat schiet niet op natuurlijk. En wat is een beter alternatief dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check, shuif ook aan... :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook op coco, nice :)

Ik volg

 

Wel zou ik een ph en ec meter aanschaffen, zo weet je precies wat er in je vat zit. Bij eventuele problemen kun je sneller zaken uitsluiten en bijsturen gaat ook makkelijker. Gezien je setup hoef je het om de centen niet te laten. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè rodja leuk dat je mee kijkt. Ik volgde jou ook al, ziet er bij jou allemaal netjes uit man!

 

Ik heb de set up stap voor stap samengesteld hoor, het is niet dat ik alles in 1x gekocht heb. Nu hopen dat er nog een lekker rokertje uit gaat komen. Ik kijk het nog even aan maar als ik problemen krijg koop ik een ph + ec meter. Bedankt voor de tip:D

 

Hoe doe jij het bewateren? En wat doe je met de drain?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wateren doe ik nu met een sproeistok, met de 18 liters is dat nog wel te doen. Als ik het tijdens de ronde zat word kan ik altijd nog een ringleiding en drippers aan de pomp hangen.

 

Drain ga ik bij de meeste waterbeurten beperken tot een niveau dat vanzelf weer verdampt.. 1 keer per week zal ik alles lekker volplompen (zoals ph donner dat noemt) en die drain pomp ik weg met de dompelpomp, laatste restje met de mop. Wilde eigenlijk met deense bodems op frame aan de slag maar dat hoogteverlies wil ik niet in deze tent icm haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké top, ik denk dat ik het ongeveer op dezelfde manier ga doen. Ik heb zelf een lekbak gemaakt die ik ook kan 'volplompen' haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bewater met een trechter op een PVC-buis en een maatbeker... :wacko:

 

Beetje gedoe, maar met maar 9 11liters wel te doen. Ze kregen dagelijks variërend 1à 2x 550ml.

Drain was er nauwlijks, maar heb er vijverfolie onder liggen (was na de ronde trouwens compleet verdampt...) voor het geval dat...

 

PH-meter nog nooit gebruikt; volgens mij kun je op aarde prima met kraanwater mixen, heb geen ervaring met vat, maak elke dag een emmertje aan... Lekker vers ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

Ik wou ze vandaag water geven, maar me enthousiasme was voor korte duur want ze stonden er zeker niet best bij. De maximale temperatuur is 30gr geweest en dat hebben ze duidelijk niet leuk gevonden. Sommige hebben gekrulde bladeren. Dus ik heb gelijk de temperatuur naar 25gr laten zakken.

 

En ik heb sporen van spint ontdekt. En die wil ik het liefst zo snel mogelijk aanpakken. Kan ik gelijk beginnen met het spuiten van floramite? Of moet ik eerst wachten totdat de gekrulde bladeren weg zijn?

 

Ik hoop dat ze nog bijtrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi klaver90, spint haat hoge lv, dus lv hoog houden de komende week. Je plantjes zijn nog fragiel en hebben nog niet een dik wortelstelsel dus bij hogere temps gaan ze vocht verdampen die ze nog niet voldoende via de wortels kunnen opnemen. Bladwerk regelmatig natspuiten, dan trekken ze 9 van de 10 keer wel bij. Floramite gewoon gebruiken.

 

Groet P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt plantformer:D ik ga vanavond gelijk aan de slag. Kan je met floramite spuiten zodra de lamp aan gaat? Of is een ander moment beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad vlak voor lamp uit. Goed de onderkant van het blad raken, floramite is net als de meeste andere spintmiddelen een contact middel. Ik geef momenteel ook rogis mee (1 x per week) is op basis van knoflook en soja, werkt prima. Spint vindt knoflook niet lekker.Ik had behoorlijk wat spint. Eerst met cantack gespoten, daarna roofmijt uitgezet en nabehandeld met azamax (zelfde fabrikant als je voeding en is op basis van neemolie, ook dat vindt spint niet lekker. Mijn mening over spint...preventief biologisch bestrijden (neemolie, knoflook, uitzeten van natuurlijke vijanden, curatief of bij een infectie chemisch bestrijden met een middel die alle stadia van spint aanpakt.

 

Groet P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, mijn tip; probeer binnen enkele dagen de lampafstand geleidelijk terug te brengen van 120cm naar 60cm.

Ik vind een LV van 90% wel erg hoog. Probeer deze naar 70% te krijgen.

Dit gaat zeker lukken wanneer je de lamp geleidelijk laat zakken.

Een ventilator zou ik zelf wel gebruiken in dit stadium (zwakke stand).

Ook hiermee zakt de LV ter hoogte van je stekken.

Begrijp me goed; de LV mag/moet zeker hoog zijn met zulke jonge stekken.

Maar iets lager dan 90% lijkt me beter.

Hou er rekening mee dat een (te) hoge LV ook zorgt voor het stretchen van je stekken.

Veel succes!

 

Oh ja, toch maar z.s.m. gaan werken met EC / pH meting

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iets, lampafstand geleidelijk terugbrengen naar 80cm lijkt me beter.

Even vergeten dat je met een 1000 pitter werkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 cm is te laag zou een meter aanhouden spreid je lamp ook het licht over een groter oppervlakte

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar klaver, duizend kwekers duizend meningen. Critical Widow doet momenteel ook een ronde met een 1000 watter, en ook Gorilla doet een ronde met een mooie 1000 watt set-up. Blijf goed kijken naar je plantjes, houdt er wel rekening mee dat je op cocos kweekt. Was dat kant en klare cocos?(gebufferd met bemesting) of uit bricks? Je voedt bio-mineraal dus je kan snel schakelen/bijsturen als het nodig is. In cocos zit nagenoeg geen bodemleven tenzij je zelf bodemleven hebt toegevoegd (bijv: wormenmest,schimmels en bacterien) Als je biologisch kweekt hoef je in principe niet de ph te meten aangezien het bodemleven voor de juiste zuurgraad in je medium zorgt. Cocos heeft geen/weinig bodemleven dus PH/EC meter is essentieel. Water in voedingsvat afzuren tussen 5.6 en 6.0 dan zit je behoorlijk goed. Cannabis is een zuurminnende plant en kan sommige elementen in je voeding niet of niet voldoende opnemen als deze niet is afgezuurd, gevolg is een opname blokkade waardoor je planten tekorten gaat vertonen.

 

Groet P.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie adviezen, ik heb ze gelijk uit gevoerd.

 

Ik heb het volgende gedaan:

 

De luchtbevochtiger eruit gehaald want 90% is inderdaad beetje teveel van het goede. Ik heb de lamp voor de zekerheid schoon gemaakt met azijn i.v.m kalkaanslag.

 

Ik heb het bladerdek van alle stekjes en de toplaag verneveld met de drukspuit.

 

Ik heb de afzuiger aan gezet en de fancontroller in gesteld op 25gr. En 1 clip ventilator aan gezet. De filter wordt nog niet gebruikt. Dit had ik eigenlijk eerder moeten doen dus dat onthoud ik voor de volgende keer.

 

De lamp staat nog op 600watt. Het mooie van de lamp is dat je verschillende wattage kan instellen. Ik wil de lamp wel iets laten zakken maar ze hebben al stress gehad van een te hoge temperatuur kan ik niet beter nog even wachten met zakken?

 

De Cocos die ik gebruik is 'Atami Cocos substrate' het bevat een basis plantaardige meststof.

 

Is het een idee om de lekbak vol te zette met een klein laagje water zodra de LV te laag wordt? Zodat dit kan verdampen.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...