Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
VAPO

Voorgroeien Nodig?

Recommended Posts

Ja titel zegt het al eigenlijk.

Ik zie veel op dit forum van dat je je planten kunt of moet voorgroeien.

Maar zou het ook gewoon mogelijk zijn als je je gekiemde zaadjes 15 mei in de volle grond doet? (bemeste potgrond)

Of zouden ze het niet overleven?

Als jullie hier nog verdere tips over hebben hoor ik het graag, ik weet al genoeg informatie van dit forum, maar hoe meer hoe beter!

 

Vapo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen, waarom denk je dat je plantjes het niet zouden overleven?

Na 15 mei komt er geen nachtvorst meer voor, dus ik zou zeggen ga ervoor :likken:

Let wel op dat vogels en/of muizen/insecten ook graag aan jonge wietplantjes vreten, dus misschien zou een gaas werkje erom heen wel nuttig zijn.

Let ook op dat je iets tegen slakken doet! Ik heb het vaak genoeg meegemaakt, dat je behoorlijk grote stekken in de volle grond zet, volgende dag alleen nog een steeltje, :thumbsdown: slakken

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt man,

Ik zat nog wat te twijfelen of ik wat korrels ging kopen tegen slakken maar ik denk dat ik het nu toch wel zal aanschaffen

by the way, ik ga 20 zaadjes kopen:

Super Silver Haze

Amnesia Haze

Diesel

Northern Lights

Denk je dat deze het goed doen zonder voorgroeien direct in de grond? En doen ze het wel goed buiten? Welke gebruik jij?

Sorry voor alle vragen! :D

P.s. Ik ga waarschijnlijk wel kippengaas aanschaffen, hoewel er niks van dieren te bespeuren zijn op mijn spot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom deze soorten? ?

Het is niet voor mezelf, het is om te verkopen. Ik geef niet veel om de kwaliteit meer om de hoeveelheid.

Ik las op Zamnesia, de site waarvan ik ga bestellen dat ze veel gaven en heb dit nagezocht.

Zijn deze misschien niet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nooit de leveranciers zelf vertrouwen, je kan het beste wat kweekverslagen lezen, daar staan de 'echte' opbrengsten bij.

Die opbrengsten van de leveranciers zijn meestal binnen en met zoveel mogelijk planten per M2 (SOG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vapo.

Als ik jou was zou ik wel voorgroeien en daar kun je nu al mee beginnen binnen op de vensterbank potjes vullen met grond lekker nat maken stukje vershoudfolie erover heen en gaan. Dan heb je 15 mei mooie stevige plantjes en dan naar buiten en als je ze in potten zet kun je ze zelf in de bloei zetten hebben ze de mooie warme zomer maanden om te bloeien dan heb je ook nog mooie tomaten.

 

gallery_44237_17975_1745864.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ik geef niet veel om de kwaliteit meer om de hoeveelheid....

:thumbsdown:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwantiteit verkiezen boven kwaliteit, wat doe je überhaupt op dit forum..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik wil natuurlijk kwaliteit, maar ik wil wat lekker veel aan men plant. Natuurlijk geef ik veel om de kwaliteit.

Ik zou nooit de leveranciers zelf vertrouwen, je kan het beste wat kweekverslagen lezen, daar staan de 'echte' opbrengsten bij.

Die opbrengsten van de leveranciers zijn meestal binnen en met zoveel mogelijk planten per M2 (SOG)

 

Ja heb wat opgezocht en ze geven toch veel en ook goeie kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu is het niet meer geloofwaardig Vapo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kweekt voor de verkoop, wil je toch ook wel een bepaalde kwaliteit behalen, je afnemer kan de wiet ook weigeren als het echt slechte kwaliteit is, dan heb je alleen maar kosten gemaakt voor niets. Dus probeer wel aan de kwaliteit te denken, al is het voor de verkoop.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom deze soorten? ?

Het is niet voor mezelf, het is om te verkopen. Ik geef niet veel om de kwaliteit meer om de hoeveelheid.

Ik las op Zamnesia, de site waarvan ik ga bestellen dat ze veel gaven en heb dit nagezocht.

Zijn deze misschien niet goed?

 

dat zijn idd wel de meest ideale soortjes voor buiten

korte bloeitijden, schimmelresistent, grote opbrengers

 

jij gaat rijk worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord op topictitel;

 

Nu niet meer, wacht 2 weken en begin met ontkiemen, vervolgens enkele dagen vensterbank of direct de grond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom deze soorten? ?

Het is niet voor mezelf, het is om te verkopen. Ik geef niet veel om de kwaliteit meer om de hoeveelheid.

Ik las op Zamnesia, de site waarvan ik ga bestellen dat ze veel gaven en heb dit nagezocht.

Zijn deze misschien niet goed?

 

dat zijn idd wel de meest ideale soortjes voor buiten

korte bloeitijden, schimmelresistent, grote opbrengers

 

jij gaat rijk worden

 

Mmmh... rijk

Bedankt voor je info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...