Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kalemafkees

Formaat Potten? Graag Advies!

Recommended Posts

beste smokers,

ik ga dit jaar uiteraard weer outdoors planten kweken.

nu weet dat als ik m'n plantjes in de volle grond et de opbrengst beduidend hoger is.

nu zijn er kapers op de kust en wil ik graag m'n planten weer in potten zetten net als ik vorig jaar deed(zodat ik ze binnen kan zetten snachts) ( ca. 350 gram van 4 power flower RQS af gehaald) wat vrij weinig is naar mijn menig voor 4planten,zeker in de goede zomer we hebben gehad !

mijn vraag is dus:

 

wat is een goede maat pot/emmer of kuip voor mijn plantjes?

 

ik ben niet echt een beginner maar qua pot grootte tast ik nog even in het duister.

hoe groter de pot hoe groter de plant cq opbrengst,dat staat vast.

maar tot hoe ver moet je gaan qua grootte ?

 

hoeveel liter heeft mijn plant nodig om ongeveer de zelfde grootte te krijgen als in de volle grond?

 

ik gebruik trouwens groei en bloei voeding dus mn planten komen vrij goed in de groei en bloei.

 

ik ga nu bubblegum XL van RQS gebruiken en dit x 5.

en nog wat autoflowers op een andere locatie,maar voor de autoflowers heb ik perfecte potten.

 

graag hoor ik jullie tips over de grootte van mijn potten!

 

cheers Kalemafkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan tot wat je nog kan tillen, ik weet niet of je beresterk bent maar zo'n 50/60 liter lijkt me wel de max.

Autoflowers zeker in een 10 literpot het liefste iets meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 60 liter is wel te doen ja, potgrond weeg niet zo veel gelukkig...

ik til met redelijk gemak 3 zakken van 40 liter dus een potje met 50/60 liter moet ook wel gaan met (natte) grond

 

voor de auto's heb ik potten van 25 liter.

 

thanks voor je tips, meerdere tips zijn welkom

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je grond ook een stuk luchtiger, dus lichter maken door cocos door je grond te mengen, dan kan je grotere potten gebruiken terwijl ze toch nog een beetje te verplaatsen zijn. Ik zou 65 liter cementkuipen nemen en dan 70% aarde 30% cocos bijvoorbeeld.

Let wel op dat je dan vaker water en voeding moet geven dan op aarde :wave:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je verduisteren? of de natuur zn gang laten gaan.

 

Je kan ook 1 vd weinig werkende autoflowers nemen en 2 rondes doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of de grootte van je pot grootste probleem gaat zijn. Stel planten worden inderdaad 1,50m + en minstens meter in omvang. Waar ga je die binnen zetten? Heb je zo'n grote schuur of zet je elke avond meubels van je huis buiten voor de planten? Eerlijk gezegd is mijn advies, houd planten hanteerbaar en dus ga voor pot van maximaal 15 liter (werd bij mij vorig jaar bijna 1,75 cm).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ktja, dat is indd een optie maar ik kan ze wel verplaatsen , ik kan ze desnoods nog wel slepen naar binnen... dat is geen probleem hier en qua hoogte ook geen probleem verder.

 

@the predator. ik ga de natuur zn gang laten gaan.. en dus in september oogsten.

 

@ band of brother.. ik kan ze binnen kwijt ze worden geen 3 meter hoog...zeker niet in potten.

15 liter is wel erg weinig lijkt mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze dan beter pas eind juni zaaien en direct in 25 liter potten zetten.

 

Word groot zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze toch elke dag gaat verplaatsen, kan je ze ook op die plek waar ze komen te staan, verduisteren.

Dat geeft vaak betere wiet/opbrengst dan de natuur zijn gang laten gaan :D

15 liter is veels te weinig voor een grote plant, die gaan alleen maar omwaaien, minstens 25 liter en max is onbeperkt :dribble:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vorig jaar planten in 65 l kuipen,

werkte perfect maar werden wel bomen

circa 2,30 m hoog weet niet of dat nog in je garage past !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the predator. ik ga de natuur zn gang laten gaan.. en dus in september oogsten.

 

Dat word geen september hoor met bubblegum XL. (Sativa dominant) .. 9 weken bloei.. dat word eind oktober heb ik het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meen je dat nou ? eind oktober? ik dacht dat je eind september begin oktober al kon oogsten?.. dat word verduisteren dan! want de zaadjes heb ik al liggen..

wel wee een hele klus die planten specifieke tijden naar binnen halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste smokers,

ik ga dit jaar uiteraard weer outdoors planten kweken.

nu weet dat als ik m'n plantjes in de volle grond et de opbrengst beduidend hoger is.

nu zijn er kapers op de kust en wil ik graag m'n planten weer in potten zetten net als ik vorig jaar deed(zodat ik ze binnen kan zetten snachts) ( ca. 350 gram van 4 power flower RQS af gehaald) wat vrij weinig is naar mijn menig voor 4planten,zeker in de goede zomer we hebben gehad !

mijn vraag is dus:

 

wat is een goede maat pot/emmer of kuip voor mijn plantjes?

 

ik ben niet echt een beginner maar qua pot grootte tast ik nog even in het duister.

hoe groter de pot hoe groter de plant cq opbrengst,dat staat vast.

maar tot hoe ver moet je gaan qua grootte ?

 

hoeveel liter heeft mijn plant nodig om ongeveer de zelfde grootte te krijgen als in de volle grond?

 

ik gebruik trouwens groei en bloei voeding dus mn planten komen vrij goed in de groei en bloei.

 

ik ga nu bubblegum XL van RQS gebruiken en dit x 5.

en nog wat autoflowers op een andere locatie,maar voor de autoflowers heb ik perfecte potten.

 

graag hoor ik jullie tips over de grootte van mijn potten!

 

cheers Kalemafkees

 

Ik kan alleen maar bevestigen; ga voor 50ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja... dat is voor velen ook geen doen.

 

Ik zeg niet dat het zo is.. Ik bedoel. 'Heb haar zelf nooit gezet. Maar ik verwacht wel eind oktober.

Je hoeft ook niet 9 weken te verduisteren hoor. De eerste 4/5 weken is wel genoeg.

 

Je hebt ook van die karretjes (plakjes) met wieltjes er onder. Misschien ideaal in jou situatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groter je pot... hoe groter je plant/boom

 

oja.. en met een gevulde speciekuip ga je echt niet wandelen ;-)

 

volume en inhoud zijn echt 2 verschillende dingen....

 

ik zou voor 30 liter potten gaan .. niet de hoge maar de brede,dan heb je ook gelijk een flinke basis voor je struik !

Share this post


Link to post
Share on other sites

een speciekuip en dan zo'n trolley eronder. met van die zwenkwieltjes, wat highlife al zei

mijn maatje deed het met 2 skateboards eronder.

ze moeten nog wel door de deur en in huis passen dus ik denk dat je vooral daarnaar moet kijken.

hoe hoog is het plafond en hoe breed is de deur ernaar toe

 

persoonlijk zou ik ook voor zo'n 50 liter gaan dat is nog net "hanteerbaar"

en anders moet je ook veel te vaak water gaan geven.

 

zou de planten dan niet te vroeg plaatsen als ze nog zo lang doorgroeien.

anders worden ze denk ik wel iets te groot?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat slepen is niet zo'n probleem.. en ik heb al een manier om ze binnen te krijgen.

 

k denk dat het gaat worden:

 

speciekuipen van 50 liter .

we zien wel wat het gaat worden...

voor de auto flowers ga ik 30 liter potjes gebruiken.

 

thanks voor de input allemaal

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik van die verhuis/transport karretjes te koop bij de bouwmarkt, werk perfect.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf plateaus met 4 wieletjes speciaal voor plantenpotten (y) kunnen tot 100 kg aan dus dat gaat helemaal goed komen!

 

thanks voor de tip anyway Johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...