Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kalemafkees

Formaat Potten? Graag Advies!

Recommended Posts

beste smokers,

ik ga dit jaar uiteraard weer outdoors planten kweken.

nu weet dat als ik m'n plantjes in de volle grond et de opbrengst beduidend hoger is.

nu zijn er kapers op de kust en wil ik graag m'n planten weer in potten zetten net als ik vorig jaar deed(zodat ik ze binnen kan zetten snachts) ( ca. 350 gram van 4 power flower RQS af gehaald) wat vrij weinig is naar mijn menig voor 4planten,zeker in de goede zomer we hebben gehad !

mijn vraag is dus:

 

wat is een goede maat pot/emmer of kuip voor mijn plantjes?

 

ik ben niet echt een beginner maar qua pot grootte tast ik nog even in het duister.

hoe groter de pot hoe groter de plant cq opbrengst,dat staat vast.

maar tot hoe ver moet je gaan qua grootte ?

 

hoeveel liter heeft mijn plant nodig om ongeveer de zelfde grootte te krijgen als in de volle grond?

 

ik gebruik trouwens groei en bloei voeding dus mn planten komen vrij goed in de groei en bloei.

 

ik ga nu bubblegum XL van RQS gebruiken en dit x 5.

en nog wat autoflowers op een andere locatie,maar voor de autoflowers heb ik perfecte potten.

 

graag hoor ik jullie tips over de grootte van mijn potten!

 

cheers Kalemafkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan tot wat je nog kan tillen, ik weet niet of je beresterk bent maar zo'n 50/60 liter lijkt me wel de max.

Autoflowers zeker in een 10 literpot het liefste iets meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 60 liter is wel te doen ja, potgrond weeg niet zo veel gelukkig...

ik til met redelijk gemak 3 zakken van 40 liter dus een potje met 50/60 liter moet ook wel gaan met (natte) grond

 

voor de auto's heb ik potten van 25 liter.

 

thanks voor je tips, meerdere tips zijn welkom

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites