Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Growingweed

Drooghok Van 10M2 Hoeveel M3 Afzuiging/filter?!

Recommended Posts

Zoals de titel al beschrijft, ik kom er maar niet uit.

Zou het erg op prijs stellen als iemand mij zou kunnen vertellen wat ik nodig heb om geurvrij tewerk te kunnen gaan.

 

Heb wel zelf gezocht maar dan zie ik steeds dat het gebaseerd word op je aantal lampen, welke bij mij niet van toepassing zijn aangezien het enkel een drooghok betreft.

 

Bedankt alvast

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op 1,6m2 500m2 afzuiging hangen, die op 30% draait net voor de onderdruk..

 

Daarin droog ik geurloos 2kg-3kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de regel lengte x breedte x hoogte x 5 heb je onderdruk in de kamer. Doe er dan nog wat bij en je zit prima.

 

dus als de kamer 5x2x2.5 = 25x5 = 125 kuub voor onderdruk. Pak je gewoon 1000 kuub zit je altijd goed. En 1000 kuub is ook gewon nog te koop in de meeste shops

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ growking

 

Bedankt voor de tip de ruimte word gebruikt voor buitenwiet hoop er een heel groot aantal kgs in te drogen.

Heeft dit ook nog een bijgevoegde waarde bij het bepalen van het systeem?

 

Er komen rekken met etages van elk 15cm hoog opgestapeld tot 1.70 over de gehele lengte en breedte van het hok.

 

@starter

Thanks voor de uitleg man stel t op prijs dus met een 1000 kuub afzuigertje moet het dus tedoen zijn? En watvoor koolstoffilter komt daar dan bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets om wellicht over na te denken.

als je naar buiten kunt afblazen scheelt dat natuurlijk een heleboel maar onderschat het volume van buitenwiet niet.

ik heb nu een ontvochtiger in mijn droogruimte staan. zeker voor de eerste 2 dagen is zo'n ding fantastisch,

ben geen grammetje meer kwijtgeraakt tijdens het drogen met dat ding erbij.

heb wel iets andere omstandigheden dan jij aangezien ik niet naar buiten kan afblazen..

iets te vol hangen met het drogen en je hebt zo je toppen vol met witte pluis :thumbsdown:

 

filter moet iets groter zijn dan het aantal kuub dat je erdoorheen jaagt.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mogelijkheid om naar buiten af te blazen is er wel ik twijfel nog of de droogrekken op 15 of 20 cm komen te hangen ivbm grootte van de toppen het is natuurlijk niet de bedoeling dat het te dicht opelkaar zit allemaal en schimmel ontstaat.

 

Een ontvochtiger stond ook al op het lijstje zat puur nog met me afzuig en koolstoffilter daar ben ik niet zo handig in

 

Dus een 1000m3 afzuiger in box en een 1200/1500 m3 filter moet voldoen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200/1500 kuub lijkt mij wel in orde. beter safe than sorry.

als je de luchtvochtigheid in de droogkamer goed in de gaten houd kun je vanzelf zien of er meer

water uitdampt dan dat je afzuigt, en dan kun je de afzuiging tenminste nog iets omhoog schroeven.

 

hoe wil je gaan drogen? geknipt, geplukt of aan de takken? dat scheelt ook een heleboel natuurlijk.

ik zou de netten minstens 20 cm van elkaar afhouden zodat er nog genoeg lucht doorheen kan stromen.

het liefst ook wel een aantal ventilatoren erbij zodat de lucht goed in beweging blijft.

 

heb zelf zoveel mogelijk netten gemaakt voor losse toppen zodat er lekker veel in 1 ruimte past.

maar het kan ook wel prettig zijn als je 1 plant gewoon met lange takken aan het plafond kan hangen.

soms kom je gewoon net wat tijd te kort :lol:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen worden allemaal eerst door de spinpro gehaald eenmaal in de rekken zullen ze dus al op het juiste formaat zijn.

Alles ondersteboven aan het plafond zal niet lukken aangezien het een aardige partij zal betreffen, vandaar dat we ook zelf rekken gaan maken van 1m diep en 1.60/1.70 hoog

 

Dus een afzuiging van 1500m3 samen met een filter van hoeveel m3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je van plan een kweekverslag van de kweek van deze "partij" buitenwiet te maken? Zou wel leuk zijn :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een wijdverbreid misverstand dat een filter altijd een grotere capaciteit moet hebben dan de afzuiger. Een 1500m3 filter bijvoorbeeld werkt het best als er continu 1500m3 doorheen gaat, met een 1500m3 afzuiger is dat in de praktijk nooit het geval; de filter zelf zorgt voor capaciteitsverlies, slangen en bochten ook. Daarnaast dim je de afzuiger bijna altijd wel voor een deel, dit zorgt voor het grootste verlies.

Een exacte formule is er natuurlijk niet maar het is heel normaal dat er met een 1500m3 fan bijvoorbeeld maar maximaal 600m3 door de filter heengaat.

 

Ik las ergens in een interview met die vent van Can Filters dat een te grote filter juist minder goed werkt, de geurdeeltjes zweven dan tussen de kool door en worden onvoldoende geneutraliseerd. Als nota bene een filterboer beweert dat een grotere (dus duurdere) filter overkill is, dan zal er vast wel een kern van waarheid inzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard komt er een verslag zit er alleen aan te denken om fotos te maken etc en als de oogst binnen is om dan in 1 keer een verslag te maken aangezien ik geen zin heb in rippers en terwijl we bezig zijn ook weinig tijd.

 

Bedankt voor de tips heren/vrouwen? Jullie zulle de topic wel zien verschijnen einde van de zomer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...