Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Makaveli

2X Super Silver Haze + 2X A.m.s + 2X Arjan's Strawberry Haze

Recommended Posts

Nou.. daar gaan we dan.

 

Voor mij de eerste keer dat ik vanaf losse zaadjes begin, de eerste keer dat ik alles zelf ga aanpakken en natuurlijk de eerste keer dat ik een kweekverslag met jullie ga delen. Ik vraag jullie wel om niet te hoge verwachtingen van mij te hebben en dat ik alles perfect doe zoals meerdere hier met jaren lange ervaring. Dit wordt mijn eerste jaar dat ik echt ervaring op wil doen en zoveel mogelijk van m'n plantjes wil leren met als doel uiteindelijk aan ze te kunnen aflezen hoe en wat.

 

Voeding/Nutrients: BioBizz Grow & Bloom & Canna PK 13-14

* Dit leek mij de basic voeding die ik nodig had, dit word de eerste keer dat ik ook voeding gebruik.

 

62PWhUu.jpg

Grond/Soil: BioBizz All-Mix (2x) gemixt met paar zakken van de praxis (4x)

* Waarom niet 6 zakken All-Mix? Nou je betaalt hier zo'n 16 euro per zak van 50L, mocht je zes zakken nodig hebben ben je dus 90 euro kwijt en dat vind ik dan niet iets te veel van het goede als je kijkt naar de andere dingen die je nog moet aanschaffen.

 

 

 

3Q1WUrR.jpg

 

gzmnYdO.jpg

 

 

 

Zaden/Seeds: Super Silver Haze, A.M.S & Arjan's Strawberry Haze (Greenhouse seeds)

* Zijn dit de beste outdoor soorten? Nee, dat zijn het niet, dat weet ik inmiddels. Maar aangezien ze al aan het ontkiemen zijn en de prijzen niet echt bepaald goedkoop zijn dat ik ze ff weg kan pleuren is er helaas geen weg terug :-)

 

 

tIONiYZ.jpg

 

 

Potten: 3x 75L (Not sure), en 3 kleinere van ongeveer 20-40L.

* Zijn aangegeven op foto

DZYWSHH.jpg

Dit is eigenlijk de basic informatie die ik jullie op het moment kan geven, tips zijn uiteraard welkom. Ik heb trouwens ook een pH meter aangeschaft die over twee dagen binnen zal komen, dit ook om mee te experimenteren.

Edited by moncheno101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stap 1: Zaadjes ontkiemen

* Momenteel hebben de zaadjes van de A.M.S zich het meest ontwikkelt, zijn deze al plantbaar? Ik denk eraan vanavond of morgen dat te doen.

 

kOQf7ps.jpg

 

 

Stap 2: Klaarzetten van potjes & aarde erin

* De potjes staan inmiddels klaar om hun gasten te ontvangen, ik gebruik hiervoor de zaai & stek grond van pokon hiervoor.

 

 

 

bfK1hMX.jpg

 

k3aRtH8.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes maar probeer inderdaad even wat foto's te plaatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Gorilla!

 

Ik gebruik al jaren forums en bb codes, ik heb het juist allemaal netjes georganiseerd doormiddel van spoilers te plaatsen zodat het niet een festijn van foto's door elkaar word, kunnen jullie die niet zien? Want als ik op spoiler show klik zowel op mijn computer als telefoon verschijnen de foto's perfect.

Edited by moncheno101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké op die manier, Jou topic.. jou feestje toch ?! :innocent:

 

Succes met je eerste kweekjaar !

 

Betreft die voeding.. In potten kun je dat wel toepassen.

€16,- per zak? Dan zou ik even een andere G.S opzoeken. (als je die nog kunt vinden)

Ik betaal hier de helft..

 

Oké, je soort keuze was je al achter.. Maar als het alleen is om ervaring op te doen.. tja dan heb je niet zo veel te verliezen. Alleen nog 2 keer €16,- en de kosten van de voeding. En een kweek jaar.. :whistle:

Al moet ik zeggen dat toen ik begon, had ik ook een StrawberryHaze van de Greenhouse. Ik heb zelden tot nooit meer zulke lekkere wiet geproefd als wat ik daar van af haalde!

 

Maar je bent nu al aan het ontkiemen. dus je planten groeien straks van april tot september. Dan zijn die potjes echt te klein hoor..

Ik gebruik voor mijn autoflowers al 60 liter potten. Kun je ze niet in de volle grond zetten?

 

Mvg HighLife

 

Ps: Die zaadjes kunnen er wel in ja!

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die soorten wens ik je veel succes! Wat ik nie kut bedoel. Super silver haze van rqs deed het okey hier in de kas.

Wat highlife qua potten enzo zegt sluit ik me bij aan.

 

Had je iets tegen reg zaad anders? Al je soortjes zijn namelijk nogal laaaat.. of autos ken je 2 tot 3 x oogsten/ ervaring opdoen.

 

Veel succes ik ga je volgen! Hoop dat Herma House je gunstig gezind is.. (hier nooooooit meer)

 

Waarschuwing: kweken is zeeeeer verslavend.

 

Btw hoe duur is zaad... 4 gram wiet van die plant en t duurste zaadje heeft zich praktisch al terugbetaald. ...

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie HighLife, zeker mijn feestje ja!!

 

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik laatst een paar uur bezig ben geweest met shops/gs te zoeken die dat verkopen aangezien ik natuurlijk de goedkoopste prijs wil vinden (ja als nederlander zit dat in je gene), maar uiteindelijk vond ik twee sites die het verkochten. De een oogde goedkoper omdat het elf euro per zak was, maar niet te vergeten kwam er dan nog BTW en verzendkosten bij en ondertussen zat je ook alweer op de 40 euro voor twee zakken, dat steeg overigens met elke zak die je erbij deed nog 20 piek. Dus uiteindelijk maar met een maat van me naar de stad gereden en twee zakken all-mix meegenomen, geen andere keus.

 

Wat de planten betreft, als ik de planten in de vaste grond wil zetten komt er geen zonlicht bij dus helaas dat dat hem niet gaat worden, al zou ik niet snappen dat die grote potten die ik heb (oranje kleurige van 70L?) dat dat te weinig zou zijn.

 

@Ozzoes

De zaden zijn in principe het enige waar ik snel een besluit over had genomen, simpelweg gewoon degene die me het meest aanspraken. Helaas is het te laat om nu andere zaden te gebruiken en zal ik het gewoon maar moeten proberen, vorig jaar toen ik gewoon een zaad in de aarde stak en keek of die uit kwam (Northern Light) om precies te zijn was deze begin oktober klaar dus dit moet nog wat gaan worden denk ik zo, verduisteren word mijn tactiek!

 

Graag hoop ik nog wel dat jullie wat meer uitleg kunnen geven over die potten, ik heb expres dit jaar in plaats van die twee kleinere potten de dubbele grote aangeschaft en zou dat nu dan nog niet goed zijn?

 

A.M.S > 17,50

Silver > 32,50

Strawberry > 24,00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren? Ahhh dat veranderd de boel.

 

Oké volle grond word niks.. Jammer..

Maar wat die potten betreft.. Ik zou voor speciekuip formaat gaan. Minimaal.

niet onder de 65 liter..

 

Ik zie denk ik wat over het hoofd? Welke oranje potten van 70 liter? die 5e foto?

Dat is eerder 25 liter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, man, man.. ik ga morgen nog wel ff checken ik zag er vanmiddag niks op staan dus het was gewoon een wilde gok aangezien die best groot lijkt.

 

Speciekuip is een goede aanrader van je, zojuist even opgezocht en zag dat die in principe geen drol kost dus dat kan eventueel nog wel aangeschaft worden.

 

P.s ik heb de AMS zaadjes inmiddels 0,5-1cm onder de aarde gedaan en water toegevoegd, nu is het ff wachten.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even gecheckt en als het goed is is het een 40 of 50L pot, ga alsnog ff die speciekuip halen vond dat wel een erg handige tip.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ff gaten onder in boren hoor ^_^

En misschien wit folie er omheen spannen tegen de hitte vorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe dan een parka haha. Pot parka de topic tegen overvloede aan water door regen in je pot.

 

65 liter is erg zwaaaar sjouwen als je de planten wil gaan verplaatsen om te verduisteren. Ik verduister dit jaar de plant op zn plek. 100 meter of meer sjouwen met natte 35 liter kuipen trek ik en me rug ooj nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er met een beetje creativiteit best wat wieltjes onder monteren hoor! (van goede kwaliteit)

Dan kan een kind de was doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mits je over gras en grind moet hl haha. Nie elke tuin is een tegel bende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo'n 60L sjouwen is geen pretje, gelukkig heb ik nog even wat tijd om iets te verzinnen wat de beste oplossing kan zijn in mijn situatie.

 

Ik heb vanmiddag inmiddels ook de Strawberry Haze geplant, zie spoiler.

 

 

WKTOKJZ.jpg

 

 

Natuurlijk moeten de factoren licht en warmte mee spelen, nou beschik ik helaas niet over het materiaal om ze daadwerkelijk een boost te kunnen geven om te groeien (TL/Kas) dus ze moeten het maar doen met kamer temperatuur en het keukenlicht wat aan staat.

 

Zijn hier eventueel nog tips & tricks voor? Ik neem aan dat het zo maar 3 weken kan duren voordat ze ook maar een teken van leven laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkel glas en op t zuiden En hopen. Photos komt wel goed denk ik.. zo dicht mogelijk opt glas trouwens.

Tl armetuur kost geen drol. Brand beveiliging ist duurste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien slim om even een folie-tje te spannen over die potjes? Tegen uitdroging..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef nu twee keer per dag water, niet teveel maar gewoon gedoseerd. Elke avond voordat ik ga slapen folie eroverheen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik wel doen, zaai en stekgrond droogt heel snel uit, vooral aan de bovenkant van de potten, en daar liggen je zaadjes.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik wel doen, zaai en stekgrond droogt heel snel uit, vooral aan de bovenkant van de potten, en daar liggen je zaadjes.

Dankjewel voor je reactie Katja.

 

De Strawberry Haze is zojuist boven de grond gekomen, maar niet hoe ik had verwacht ze kwam namelijk met de wortel rechtuit naar boven.. ik heb heel voorzichtig de aarde eromheen los gemaakt en met een pincet het zaadje omgedraaid zodat het met het zaadje bovenaan ligt. Ik neem aan dat dit goed is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar toch een goed idee om te doen, dag later staat ze zo. (A.M.S)

 

 

Y93bljj.jpg

 

 

Ze zijn momenteel allemaal aan het genieten van het heerlijke zonnetje buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Status van de plantjes is momenteel prima, de strawberry haze en AMS zijn goed op weg maar de silver haze laat het echter nog even afweten.

 

Ik zet de plantjes elke dag nu buiten ivb met dat de zon schijnt, hopelijk gaat alles volgens plan en zo niet haal ik nieuwe zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit meer Super Silver Haze, zaadjes leken goed te gaan na het ontkiemen maar toen die in de grond zaten veranderde er niks aan in vergelijking met de AMS en Strawberry Haze. Alle twee de zaadjes vielen gewoon letterlijk van de wortel af en heb ze allebei dus kunnen weg pleuren.

 

Ga er niet vanuit dat het mijn fout is, 4/6 gaan prima, en allemaal identieke behandeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...