Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

egomaniac

Geen Zaden Meer

Recommended Posts

Ik probeerde bij zamnesia en royal queen een bestelling te plaatsten,

nu kreeg ik de mededeling dat er geen zaden meer worden verstuurd naar nederlandse klanten,

zelfs geen 5,

 

waar haal ik nu mijn zaden voortaan?,

iemand misschien wat tips voor me,

ik baal hier zwaar van

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip,

ga ik ff daarzo proberen.

 

grtzz J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had hetzelfde met mijn vaste zaadleverancier The Grasscompany,

heb ze nu (3 dagen geleden) bij wietzaadjes.nl besteld welke nog wel leverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja die is zo amateuristisch dat zijn de helft van zijn soorten al een half jaar niet leverbaar zijn.

 

De datum dat ze er weer zijn wordt elke keer ook magisch 6 weken naar voren geschoven.

 

Dan wil je ook geen klanten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seed city. Alle zaden per 1. Snelle goede vriendelijke service. Uitgebreid assortiment. Vandaag me pakket binnengehad.

 

Nog geen boon te ontkiemen gelegd nog!

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny

 

Beetje overdreven om san en knuts amateurs te noemen omdat er zaden out of stock zijn...

 

Volgens mij zijn 3 kwart van de aangeboden zaden gewoon leverbaar. Op de fem zaden na. Op cannazon is nog wel het 1 en ander aan fem te krijgen.

 

Volgens sannie hadden ze een groot probleem bij hun fem zaad run. Hij kon er verder op een openbaar forum niet over uitwijden. Dan weet je vast wel wat er is gebeurd.

 

Een bezoekje van the old bill doe je niks tegen...

 

Er zijn toch genoeg andere zaadboeren waar je zaden kunt krijgen?

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nou afvraag; is het kopen van zaad nu ook niet meer gedoogd ? Of is dat pas als je er meer dan 5 koopt ?

 

En zo nee; waarom doen zamnesia en RQS dan zo moeilijk? Op facebook/hun website/twitter e.c.t doen ze nog wel de aanbiedingen enzo in het Nederlands adverteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe zijn hennepzaden dus niet verboden,

 

maar met die achterlijke growshop wet, wat zo'n breed begrip is..

blijkt het moeilijk om te zeggen wat nu wel en niet legaal verkocht mag worden.

 

zaad zelf is niks mis mee, alleen bij verkoop zou de verkoper en redelijk vermoeden kunnen hebben van...en evt helpen bij voorbereiden van.... en dat zou hem ten lasten gelegd kunnen worden,

en dat risico wil hij vast niet lopen tot er meer duidelijk is.

 

Met dit voorstel worden personen en bedrijven die geld verdienen met de levering van goederen of diensten en de financiering van illegale hennepteelt strafbaar

 

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik mn zaad meestal haal lijkt er niks aan de hand?

 

www.wietzaadjes.nl

 

daar wordt zelfs gestimuleerd om grote hoeveelheden te bestellen door de gratis wietzaadjes aktie bij je bestelling (1 zaadje bij 25 euro, 3 bij 50 of 6 bij 100)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik mn zaad meestal haal lijkt er niks aan de hand?

 

www.wietzaadjes.nl

 

daar wordt zelfs gestimuleerd om grote hoeveelheden te bestellen door de gratis wietzaadjes aktie bij je bestelling (1 zaadje bij 25 euro, 3 bij 50 of 6 bij 100)

 

Alleen verkopen ook hun geen bulk zaden meer sinds 1 Maart dus er is wel degelijk wat aan de hand.

Tot nu toe lijkt het erop dat seedbanks die enkel zaad verkopen goed weg komen en

seedbanks die naast zaad ook nog andere kweekbenodigdheden verkopen aangepakt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat sannie nog wel zaden leveren aan zaadbanken of shops zoals Azarius, of gaat dat ook niet meer door de growshopwet?

Ik zou dit jaar nml nog wel graar wat heribei's kweken in de tuin maar als sannie niet meer levert gaat dat helaas niet door :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de website van Azarius:

 

* Dit product is uitsluitend bedoeld voor verzamelaars. Indien wij vermoeden dat er intentie bestaat voor illegale handelingen, dan behouden we ons het recht voor om de aankoop te weigeren. We hanteren een maximum van vijf zaden per bestelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op Sannie, 5 plantjes worden toch gedoogd, dat betekent dat het niet illegaal of strafbaar is, om 5 wietzaadjes te verkopen per bestelling. Zo doen alle andere zaadbanken het, in Amsterdam in de zaadshops is het gewoon handel als anders, niets te merken van die nieuwe wet daar.

En dan praat ik over RQS en Sensi seeds, en Greenhouse bijvoorbeeld, die verkopen het als "souvenirs", misschien een tip? Zet op de verpakking dat het een souvenir uit amsterdam/holland is, dan doen ze hier in amsterdam in ieder geval niet moeilijk over welke hoeveelheid zaden dan ook, hoe meer je koopt hoe beter, het gaat erom of er de intensie is om ermee hennep te telen, en als er niet bewezen kan worden dat een tourist of wie dan ook geen 100 zaadjes voor z'n 100 familie leden in het buitenland als souvenir wilt kopen, dan kan de politie er weinig aan doen.

Er moet nog wel steeds bewezen worden, dat de zaadjes voor de teelt van hennep gebruikt gaan worden.

Een wietzaadje kan voor meer doeleinden worden gebruikt dan alleen hennepteelt,bijvoorbeeld vogelvoer, vissenvoer, verzamelaars, souvenirs, etc. laat je ceativiteit werken onder genot van een :j

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

op naar een levendige stekkenmarkt in NL :)

 

zoals vroeger, als ik de verhalen mag geloven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga wel zelf zaad maken....maar ff wat topics gaan lezen hoe dat nou precies gaat met f1, f2 ibl etc..

tjonge wat gezeik zeg. wordt zo echt een bekrompen kutzooi hier in nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ktja als ik het goed begrijp levert Sannie's Shop wel zaden aan afnemers in het buitenland .... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mag als nederlander toch ook wel een souvenir uit amsterdam of een vogelzaadje kopen?

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn toch forum leden uit belgie kunnen die niet ff bestellen kom ik ze daarna wel ophalen maken we er gelijk een meeting van of je maak een meeting met zaad ruil zo kom ik meestal aan me soorten en zaden crea bea zijn ben je de overheid gewoon voor :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier met de dag achteruit,

 

is er geen weerstand vanuit de grow of zadenmarkt ofzo,

anders ga ik binnenkort rellen '',)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De producten zelf zijn niet illegaal maar blijkbaar weet de roverheid dit soort bedrijven toch angst aan te jagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooiste is dat sanie het zelf komt vertellen op zijn eigen forum, goodjobbbbbbbbb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje meer feedback zou geen kwaad kunnen inderdaad.NL kan de schijt krijgen?>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...