Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mymedicine

Errste Kweek 4X Bubble Gum 4 X Nothenlight

Recommended Posts

Hallo Allemaal

Na wat tegenslagen is mijn hokje eindelijk af. en kan ik beginnen met mijn tomaten kweekje.

Mijn hok is als volgt ingedeeld

 

Afmeting 80cm diep 150 breed en 220 hoog

CFL groeilamp 200 watt

Gativa digistar dimbaar

Gavita Enhanced 600w

700 kub torin softbox en 800 kub filter

 

de voeding die ik ga gebruiken zijn buffertabs van sannie

 

Ik heb gekozen voor een passieve inlaat heb denk ik iets te weinig 2 gaten van 15x15 en de uitlaat is 160 diameter.

 

Ik heb gisteren de 8 zaadjes in spongepots gestopt en de 200 wat lamp er op ongeveer 8 cm boven gehangen en heb de lamp 24 uur aan.

 

en nu.... afwachten

 

groetjes

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

I.i.g. mooie hardware, heb je pics van je hok? (erg benieuwd, zelf ook net hok gebouwd)

Succes met je ronde :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update en paar foto's

de temperatuur en vochtigheid in propogater zijn goed 23 grden en 85% luchtvochtigheid vandaag de 3e dag de 1e is al aan het opkomen een bubblegum hoop dat zijn zusjes snel volgen. heb een album aangemaakt met wat foto's van mijn hok

 

 

de opening

afzuiging

Veiligheid voor alles

isolatie

 

Ik was begonnen aan een bouwverslag zal er binnekort nog ff op vermelden hoe en wat er allemaal veranderd is maar heb een hoop last gehad met water en buren:( maar alles draait nu en hoop dat ik er een lekker wietje om te roken uit kan halen.

 

 

meer info en foto's volgen snel weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veelbelovende setup iig; ik ben benieuwd! :)

 

...Ben wel bank dat je een beetje onderdruk gaat krijgen... :wacko:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 4

 

3 van de 8 beginnen al omhoog te komen en hoop dat de rest snel volgt.

 

Ik moet idd nog wat extra luchttoevoer maken in mijn hok heb mooi spul bij de bouwmarkt gezien beluchtingspijp van 10 wil het gat maken boven mijn afzuiger en naar het midden van mijn hok werken met beluchtingspijp. dan heb ik 2x inlaat 15 onder in hok en boven 1 x 10

De ruimte is al flink warm alleen al door die 200 watt lamp als die 600 aangaat wordt het een sauna als ik niks doe.

Zit er aan te denken in de toekomst een actieve inlaat te maken met een presh intake filter maar eerst deze ronde maar eens zien door te komen

 

mijn softbox hangt niet helemaal waterpas en omdat de box vast staat door het gebruik van spirobuis is het lastig hem goed aftestellen kan dit problemen op gaan leveren?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 5

 

Nog steeds slechts 3 van de 8 zaadjes uitgekomen? hoop dat de rest ook doorkomt...

hoe lang kan het maximaal duren voor het zaadje uitkomt? de temperatuur is 25 graden en lv is 85% dus aan het klimaat kan het niet liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hadden er al wel moeten zijn, mijne afgelopen week ontkiemt en die waren er allemaal binnen 48 uur.

Waarschijnlijk heb je de zaadjes gelijk (te diep) in de grond gestopt en niet eerst ontkiemt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het altijd weer fascinerend om te lezen dat menig "beginner" direct met zo'n "hippe" setup aan de slag gaat: complementen! :tu

 

...zelf ben ik bijna anderhalf jaar bezig geweest om eea. bij elkaar te sprokkelen, en heb gedurende de afgelopen run toch nog een aantal fundamentele aanpassingen moeten doen. Met name de afzuiging... :wacko:

 

Ben benieuwd naar de foto's!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Idd direct in de grond zonder ontkiemen... Zal morgen waar nog niks is eens kijken of ik ze er nog uit kan halen en evt ontkiemen of minder diep terug plaatsen.

 

bedankt voor de positieve reakties Ben ook erg blj met mijn spullen heb me eerst verdiept met wat er allemaal te koop is. Wou eerst voor de lumii set gaan maar was uitverkocht en kreeg deze er voor in de plaats. en een goed begin is het halve werk.

 

ben van plan het blumats systeem te halen zodat de planten altijd de juiste hoeveelheid water krijgen

 

foto's volgen volgende update weer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

update week 1

 

8 zaadjes geplant 3 uitgekomen de andere liggen idd te diep en heb wat aarde er boven weggehaald en hoop dat ze snel uitkomen.

gallery_35463_18043_1492701.jpg2 bubbels en 1 nothen light zijn er uitgekomen.

 

Ben zeer tevreden over de temperatuur en luchtvotigheid in porpogatorgallery_35463_18043_805271.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders de zaadjes ff in een glas met water voor de komende 24 uur of tussen vochtige watjes, werkte bij mij beter dan de manier die jij nu doet.

En dat blumat idee, skip dat aub en geef lekker met de hand water elke dag vers vocht voor de dames, gaat je denk ik veel beter af.

Heb het al in een ander topic geroepen, ik vind die blumats ondingen, koop liever een tensiometer(althans hoe groot worden je potten?)

Edited by de leerling
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat foto's van mijn ruitmte

 

De opstelling

gallery_35463_18043_1270545.jpg

 

 

De inlaat

gallery_35463_18043_1368510.jpg

gallery_35463_18043_2052408.jpg

 

De opening naar mijn hok is 30 x 140 dus ik mag niet te veel aankomen anders kom ik mijn hok niet meer in

gallery_35463_18043_1075042.jpg

 

Alleen de softbox hangt niet helemaal waterpas weet niet of dat problemen kan geven in de toekomst?

gallery_35463_18043_970333.jpg

 

Anders de zaadjes ff in een glas met water voor de komende 24 uur of tussen vochtige watjes, werkte bij mij beter dan de manier die jij nu doet.

En dat blumat idee, skip dat aub en geef lekker met de hand water elke dag vers vocht voor de dames, gaat je denk ik veel beter af.

Heb het al in een ander topic geroepen, ik vind die blumats ondingen, koop liever een tensiometer(althans hoe groot worden je potten?)

 

De zaadje zijn nu net zichtbaar voor licht en liggen in vochtige grond dus kijk het nog even 2 dagen aan wat er gebeurt... eigenwijs is ook wijs zeg ik maar :)

 

ik ga in 11 literpotten kweken ik was eerst van plan om in smartpots te gaan kweken maar schijnen ook snel uit te drogen dus ga beginnen in plastic potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak hok, alleen een kleine opmerking. Alles van electronica zou ik effe buiten je tent hangen ivm luchtvochtigheid enz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak hok, alleen een kleine opmerking. Alles van electronica zou ik effe buiten je tent hangen ivm luchtvochtigheid enz

 

het is geen tent heb een hok in een hok gemaakt en is niet mogelijk het ergen anders te hangen. mijn electricien zij dat het geen kwaad kon zolang alles maar goed geaard was. mocht dit anders zijn hoor ik het graag!

 

kan ze evt vervangen voor waterdichte contactdozen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik voor de ophanging van de boxen, rubberen ringen gebruiken. I.v.m. met geluidstrillingen.

Mooi hokkie verders.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik voor de ophanging van de boxen, rubberen ringen gebruiken. I.v.m. met geluidstrillingen.

Mooi hokkie verders.

 

dat heb ik vaker gehoord maar deze zater erbij en dacht dat dit ook wel trillingsvrij zou zijn van stevig katoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update week2

Nog steeds 3 van de 8 maar doorgekomen. heb het nog 3 dagen geprobeerd om ze uit aarde op te laten komen maar ze kwamen niet :(

 

ik heb ze in een kom met water gelegd en ook 2 nieuwe zaadje bij gelegd voor als ze niet meer komen. was met 8 begonnen en hoopte op minimaal 5 plantjes.

 

Met de andere 3 gaat het naar mijn idee goed heb ze overgepot naar 0,8 ltr potjes de aarde die ik gebruit is plagron bat-mix heb sannie symbioses aan aarde en batoc aan water toegevoegd.

 

gallery_35463_17669_550119.jpg

 

 

gallery_35463_17669_2173863.jpg

De wordtels doen het goed:)

 

Ik hoop dat de zaadjes snel ontkiemen ze liggen nu iets langer dan 24 uur in het watergallery_35463_17669_381957.jpg

 

Ideen, suggestief , kritiek of een leuke reaktie alles is welkom om mijn kweek zo goed mogelijkt te laten verlopen en ik er veel van leer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...