Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Yvson

Gedachte Van Opstelling Kweektent

Recommended Posts

Goedenavond, ik ben al een hele tijd aan het lezen op forums voor een ideetjes op te doen voor zelf een kweektent op te stellen en ik denk eindelijk dat ik een goede opstelling heb gevonden maar ik zou toch graag wat mensen hun gedacht horen vermits het toch een dure investering is, daarom eerst ffe laten checken door jullie en mss nog wat aanpassen waar het nodig zou zijn :D

opstelling is als volgt

 

tent 1,5 op 1,5 op 2 meter

adjust a wing medium

lumatek 600 watt ballast + lumatek 600 watt lamp

twincontroller smscom

actieve inlaat 350 m²

uitlaat ook 350m²

2 x clip ventiltors 15cm

davin dv-12 schakelkast

luchtbevochtiger voltech + hygrostaat

 

Dit is de opstelling die ik in men gedachte had dus alle bedenkingen zijn welkom

Alvast bedankt voor de moeite groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

koolstoffilter is 350m² vergeten te zegge :D en waarom men eige verder inlezen wat is er niet goed?? Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet met zo'n tent minimaal 500m2 Afzuig hebben. Meer zou nog beter zijn. Met zo'n actieve inlaat gaat je tent bol staan en hij moet juist vacuüm trekken. Als ik jou was zou ik een 750m2 softbox nemen en geen actieve inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk is naar de topic van viezevingertjes die doet alles weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat je voor afzuiging te berekenen wattage gedeeld door 2 + wat extra moet rekenen? en waarom geen actieve inlaat mss een lichtere of is dat niet beter dan een gewoon luchtgat dat altijd dicht zit i.v.m het licht want er moet toch voldoende lucht in de tent kunnen komen ?

en wat vinden jullie van de twincontroller? houden zo of weten jullie een beter oplossing want als ik alleen de softbox neem ga dat dan niet in conflict gaan met de twincontroller omdat die beter werkt met in en uitblaas fan?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tentje van 120×120 600w erop en een 500 softbox heb geen actieve inlaat alleen een slang die vanaf de andere kamer koelere lucht weghaald kan ook uit dezelfde ruimte maar dan moet me afzuiger harder draaien als de lamp aan staat. Heb een unitech fancontroller 2.5 die zorgt ervoor dat je softbox of afzuiger bromloos draait en regelt alles zelf ideaal ding. Je moet minimaal een 500m2 softbox hebben met een 6oow als ik jou was zou ik een 750m2 nemen dan heb je wat over als het buiten warmer wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit op de zolder en heb niet de optie voor koudere lucht van eender waar te laten komen dus was ik aan het denken aan een actieve inlaat omdat het dan een beetje in balans blijft of niet?? en voor die twincontroller, je zegt da het tentje zou bol staan door de slechte druk maar regels de twincontroller dat niet automatisch en ik kan tenslotte nog altijd zelf een beetje de instellingen zetten zoals min en max functie of zie ik het verkeerd :D alle tips zijn welkom hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een actieve inlaat neemt dan moet je afzuiger nog harder draaien om je tentje vacuüm te trekken dat heb je nodig anders gaat het stinken als de plantjes bloeien. Je moet het zelf weten. Zou als ik jou was hier eerst op het forum eerst nog heel veel lezen lees de indoor kweek verslagen kijk naar hun opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watt/kub dus 600/600 hou ik altijd minimaal aan +20 procent overcap....

 

Inlaat de helft van uitblaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de response en dan zal ik maar eerst wat verder lezen zeker ;p hehe Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...