Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

struismuis

Bewaren Puntige Kaalkopjes

Recommended Posts

Hallo mensen

 

Nieuw op dit forum, met een vraag over het bewaren van puntige kaalkopjes.

 

Afgelopen najaar heb voor het eerst zelf kaalkopjes geplukt en gegeten, ik ben regelmatig in de natuur en wist al jaren op wat voor plaatsen ze groeien, ik ken op het oog ook de andere weide paddestoelen wel aardig, niet allemaal bij naam dan... Inmiddels was ik vrij zeker van de zaak en heb ze mee genomen,eenmaal thuis een aantal opgegeten en na een poosje wist ik het zeker, YEAH!

 

Na die tijd heb ik er nog eens een paar genomen (10 ofzo) ik heb ze een paar maand tussen velletjes papier in de kast bewaard om ze droog te houden zonder dat ze gaan rotten, en toen pas in plastic doosjes gedaan. Laatst heb ik er weer 10 genomen ofzo, maar ze leken een stukje minder sterk. Ik weet dat psilocybine behoorlijk stabiel is na het drogen, maar kan het zijn dat het toch minder wordt door ze los tussen 2 velletjes papier en niet lucht dicht te bewaren??

 

Verder kwamen er aardig wat maden uitkruipen, die heb ik waarschijnlijk gewoon mee gegeten zal wel niet veel uitmaken, maar omdat het rauw of droog gegeten wordt uit schapeveldjes enz. is er ook kans op parasieten? ( b.v leverbotten of longworm)

 

Groeten Struismuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me een heel stuk veiliger om bijvoorbeeld bij Azarius een paddokweeksetje te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zeker van je zaak bent is er niks aan de hand.

Heb er zelf ook ervaring mee en wat is nou mooier paddo's 2 x per jaar uit de natuur!

Opzich zijn er geen gevaarlijke soorten die er veel op lijken, er is wel 1 waar je buik pijn van krijgt

maar niks ernstigs!

Als je een tijdje plukt herken je zo de puntige kaalkopjes!

 

Vers bewaren kan een week in de koelkast, anders drogen zoals je hebt gedaan op een velletje papier

en daarna lucht dicht en donker bewaren. Mijn ervaring is dat ze tot enkele maanden werkzaam blijven!

Als ze lange tijd aan warmte zijn blootgesteld bijvoorbeeld direct zonlicht kan het werking verminderen!

 

Ik eet er vaak een stuk of 15 a 20 voor een goede trip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ee growkit is idd het veiligste, maar ben toch wel zeker van de zaak, ik zal wat duidelijke fotos plaatsen met kaalkoppen en een paar twijfelgevallen waaronder waarschijnlijk een oud exemplaar, ik moet eerst even uitzoeken hoe ze te plaatsen...

 

Ze werkten zeker, het voelde des te euforisch ze zelf gevonden te hebben in het veld, de laatste x was het effect wat milder en meer met vlagen, maar ik had die dag ook wat meer gewoon voedsel gegeten.. vandaar dat ik dacht aan de bewaar methode, ze zijn van afgelopen december.

 

Binnenkrt zal ik de fotos plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...