Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bombaklak

Advies Gevraagd- Plant Wordt Te Groot

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik zou graag jullie advies willen over het volgende: ik heb een kleine kweekkast en nu is er 1 plant die veel groter aan het worden is dan de rest. Heel leuk natuurlijk, maar hij neemt zoveel ruimte in beslag dat hij de rest in de weg aan het zitten is. Kan ik er misschien wat bladeren afhalen? Of zal ik hem lekker de ruimte geven door het slechtst presterende plantje eruit te halen?

Ik zal er een foto bijzetten, dan wordt het misschien wat duidelijkergallery_44410_18022_871531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou die grote plant kunnen wegbuigen en vastbinden, zodat hij geen licht meer van de kleinere planten wegneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je advies vraagt is het wel zo handig om ook wat informatie over je kweek te vermelden.

Bijvoorbeeld wat voor soort planten, reg-fem-auto.

Als het gewone female planten zijn dan kun je de kleinste wel weg halen.

Heb je de klok al omgezet naar 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie 3 te klein...

 

:lol:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de inhoudelijke post Cum Laude, eens kijken hoe jouw eerste kweek erbij stond:p maar ze mogen inderdaad nog flink wat groeien.

@Bosrand: die grote rechtsonder is een autoflower, de rest zijn regular zaden. Ik heb 2 dagen geleden de klok omgezet naar 12/12. Ik verwacht dat ze nog behoorlijk gaan groeien, dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte over het ruimtegebrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa hoogte geen probleem schat ik. Maar de kleine kan overwoekerd worde. Door de grote zusjes. Mocht dat gebeuren dan killen of iets onder je pot zetten zodat ze op hoogte blijft.

 

Kijk maar eens in mijn foto album daar zie je een soortgelijk probleem. Had 35cm hoogte verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de grote zusjes

De plant rechtsonder is in ieder geval geen zus van de rest.

 

En de andere drie kunnen ook broertjes zijn.

Edited by FoolOnTheHill
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@foolonthehill. Helamaal gelijk heb je. Het was meer een sprrekwijze om het wat simpeler te houden. No offence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...