Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WeedRunner

Brand Door Hennepteelt Breekt Vaak Uit In Bewoond Huis

Recommended Posts

http://www.nu.nl/binnenland/4018827/brand-hennepteelt-breekt-vaak-in-bewoond-huis.html

 

Een overdreven nieuwsbericht waar hennepteelt wederom wel in een zeer kwaad daglicht wordt gezet.

Overigens snap ik de personen niet die onveilige situaties willen creëren. Hiermee wordt de serieuze

kweker aardig gedupeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Het gaat veelal mis met amateuristische installaties in leegstaande slaapkamers of op zolder, waar branden snel om zich heen kunnen grijpen en overslaan naar de rest van het huis en woningen van buren."

 

Dit klopt toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een op de vijftig grote branden is bovendien een wietbrand.

 

2% dus en de overige 98% van deze 'grote branden' vindt dus plaats op 'veilige installaties' met 'veilige/gekeurde apparatuur'.

 

Dat is dus binnen 'statistiek' VERWAARLOOSBAAR!

 

Maw, als je een onderzoeker laat uitzoeken wat nu de meest voorkomende oorzaak van een grote brand is, dan maakt deze mevrouw/meneer een grafiek in de vorm van een klok/bel waarbij het middelste gedeelte de mediaan is en dus de meest voorkomende oorzaak van een grote brand. Die bel/klok is NIET gesloten. Maw, de 'uitschieters' (2% aan de onderkant van de data en 2% aan de bovenkant van de data) doen niet mee, omdat deze niet relevant zijn voor het gemiddelde!!

 

2% is dus niet relevant als je echt iets wenst op te lossen aangaande 'brandgevaar' gebaseerd op deze data. Je mag je dus afvragen waarom het genoemd wordt en waarom niemand nu weet wat nu werkelijk gevaarlijk is (Ie. de meest voorkomende oorzaak van brand. STAAT ER GEWOON NIET BIJ!!!!).

 

In 2012 registreerde Salvage 82 hennepbranden; in 2013 en 2014 ging het om 73 branden in huizen en bedrijven met als oorzaak wietteelt.

 

Stel dat zijn allemaal 'grote branden' en 73 branden is daarvan 2%, dan zijn er 3650 grote branden per jaar. Da's 10 grote branden per dag, waarvan 1 brand per 5 dagen een 'hennepbrand' is.

 

Ik vind dat eigenlijk schrikbarend meevallen als je je bedenkt dat er mensen zijn die voor de meter piemelen, zelf groepjes trekken en 2de hands ballastjes bij e.o.a. boer via MP kopen om vervolgens vloertjes blank te zetten met PVC folie van 1,-/m2. Ik had erger verwacht eigenlijk.

 

Maar goed, ook ik ben net als het Verbond van Verzekeraars (en alle andere weldenkende mensen) ervan overtuigd dat de huidige illegaliteit bijdraagt aan dit prangende gevaar dat om iedere hoek ligt Zonder grip op de zaak krijg je dit soort wild west taferelen, dat is zelfs een kind duidelijk. Heel de reden dat er uberhaupt zoiets is als een wetboek; om grip op gevaarlijke situaties te krijgen. Daarom hebben we ook 100.000 verkeersborden per km2. Dat is allemaal niet voor niks!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, artikel klopt toch, zijn zat teun de beuns tussen die de boel half/half aanleggen maar met dat in me achterhoofd

vind ik de cijfers (net zoals mijn buurman hierboven "Ponix" dat ook vind) erg meevallen, had het erger verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste branden worden veroorzaakt door fritespan gevolgd door electrische deken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal lid geworden om ons dat te vertellen, John?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het belachelijke, individuele vrijheid berovende verbod wordt opgeheven zal binnenteelt niet meer lucratief zijn en is daarmee het brandgevaar ook opgelost.

 

Baas In Eigen Brein !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal lid geworden om ons dat te vertellen, John?

Vindt het toch wel een interessant weetje wat john hier met ons deelt.

Als binnenkwekert kan je dus het beste je frituurpan en warme dekentje de deur uit doen en je zit zo ineens statistisch aan de goede kant wat betreft kans op brand in je woning.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal me ook niks verbazen als bij 50% van de keren dat een kwekerij de schuld krijgt het niet eens zozeer de direkte aanleiding was. Ik was ooit heel angstig voor hps en ben begonnen met led. Teveel spookverhalen gehoord over brandgevaar. Uiteindelijk valt het brandgevaar wel mee, zolang je geen stomme acties uithaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led?

Was dat voor je googel tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...