Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jessman83

Eerste Setup Kweektent

Recommended Posts

Hoi :-)

 

Ik ben dus al enkele maanden wat aan het opzoeken en onderzoeken etc . en ben van plan om deze week nog ten laaste volgende week al mijn materiaal aan te schaffen zodat ik kan beginnen ...... nu vroeg ik me af of de kenners hier eens zouden kunnen nakijken of deze opstelling te doen is of er nog verbeteringen moeten komen .

 

Mammoth Pro 240x120x200 (dacht aan 18 plantjes in totaal )

Growtec Berken softbox 1500m3 (welke afzuigbuizen?)

can light 2000m3 filter

Climate relaiskast 8x600w 2xkachelcontact

fancontroller climate klimaatregelaar 7a (hier ben ik dus het noorden een beetje kwijt ...... ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen , climate , Gtools? davin? )

2 x ELT + Hamerslagkap + Philips pia son T 600w

EC PH meter

ik dacht aan plantvoeding de lijn van Hypro te proberen , daar lees ik toch wel positieve dingen van

 

 

Ook zou ik opteren om een automatische poederblusser te hangen boven alle electrische onderdelen .

Moest dit allemaal meevallen dan wil ik op termijn wel meer investeren in onderdelen

 

ik hoor graag wat jullie denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had beter een aantal maanden geleden je spullen kunnen kopen zal nu wat lastiger zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar toch nog genoeg opties heb gisteren nog wat shops gebeld en was geen groot probleem , enkel de lampen daar kan ik er 1 maar van kopen , maar als ik er 1 bij een andere shop haal is dit toch opgelost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

actieve inblaas 700-900m3

 

met alleen een 1500m3 afzuigbox trekt heel die tent krom, ongeacht het aantal passieve inlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahzo , ook een softbox ? of dat hoeft niet ? ...... en die 1500m3 hoeft toch niet 100% te draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan voorzie ik ook een softbox voor het inblazen van dezelfde capaciteit neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inblazen is overbodige luxe met een overcapaciteit in zon tentje,

 

Voordeel is ook iets geluidsarmer met een overcapaciteit omdat hij zachter hoeft te draaien.

 

2 vliegen in 1 klap.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum Laude , bedankt . dan probeer ik het gewoon zo met deze setup ...... enkel men ei nog leggen over welke fancontroller ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een variac bedoel je dan ;) ? nuja kga toch voor een fancontroller ;) ..... een beetje brom kan ik nog wel hebben :) als het huis maar niet begint te daveren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok alles staat waar het moet staan , nog 2 vraagjes

 

1. er hangt een clip ventilator in , .... laat ik die best draaien wanneer de lamp brand? of gewoon 24u per dag?

 

2. Ik heb een cli-mate KC2011-T fancontroller ...... deze werkt ook , enkel staan er onderaan 3 draaiknoppen .... 1 voor min fan speed , 1 max fan speed , en 1 die ik niet begrijp , een icoontje met langs beide zijden 2 pijltjes die naar binnen wijzen.? op de website van climate zijn ook geen handleidingen te vinden ook in de doos niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilators zijn eigelijk overbodig als je luchtverdeling goed is,. ze kunnen in principe gewoon altijd aanstaan als je het zou willen.

 

Die 3de knop zal vast een response zijn, daar regel je de snelheid mee van je overgang van min tot max temp.

 

Zelf gebruik ik deze controllers niet.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Cum Laude ...... again :) die uitleg over die controller lijkt me aanneembaar , aangezien er cijfers op staan van 1 tem 10 geloof ik .

 

men ventilator springt nu aan als men lampen aan gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jessman83.

Ik hoop niet voor je dat je de ventilator gelijk hebt lopen met je lampen. Je ventilator moet 24/7 draaien ivm stankoverlast. Normaal heb je op je vancontroller een temperatuur meter op zitten die hang je in je tent met een afkappen anders wordt ie te warm en draait je ventilator te hard. Bij mij als de lamp uit is draait de ventilator op 20% en stelt ie zichzelf omhoog als het warmer wordt. Succes.

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Vlinder

 

neenee uiteraard , ik bedoelde eigelijk de clip fan , die loopt gelijk met de lampen

 

De temperatuur is goed regelbaar met de climate 7a fancontroller + 1500m3 softbox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...