Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kees_

Canna Ph- Groei Voor Groei En Bloei Fase Cocos

Recommended Posts

Beste forumleden,

Op de kweekschema van CANNA staat dat je de ph- groei zowel voor de groei als bloei fase moet gebruiken als je op cocos kweekt. Wat is hier de achterliggende reden van? Ik kan nergens een email adres van canna vinden om het hun rechtstreeks te vragen. Gr kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Kees,

 

Dit is de eerste keer dat ik dat hoor en kweek al wat jaartjes op cocos, en gebruikte totdat ik ben overgestapt op Dutch Pro basisvoeding altijd canna met in de bloei ook de ph - bloei van canna .

 

Van wat ik weet heeft het te maken met de PK voeding ,die niet goed samen gaat met de PH- groei .

 

Ben benieuwd wat de experts ervan zeggen....

 

groet Bud

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik al heel mijn carriere ph- bloei voor groei en bloei....

Share this post


Link to post
Share on other sites

min groei is salpeterzuur , min bloei is fosforzuur.

 

zal weinig uitmaken , maar ik zou salpetzuur de hele kweek gebruiken (op alle mediums waar afzuren nodig is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk met grond

voeding hypro icm aptus

 

ik heb er iig nooit problemen mee gehad....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou nou de reden van CANNA zijn om dit op hun schena te zetten vraag ik me af. Hier moet toch een reden voor zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wat ik weet heeft het te maken met de PK 13/14 voeding en bloeiboosters ,die niet goed samen gaat met de PH- groei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ze schrijven dus juist voor om de ph- groei te gebruiken zowel in de groei als in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens gelezen dat N sneller opneembaar is met salpeter en draagt de voeding wat anders weg als met fosforzuur.

Bloei voeding word weer anders opgenomen met fosforzuur als salpeter (maar niet beter of slechter)... sommige elementen in je voeding worden dan trager of sneller opneembaar... Hoe het pcies zit weet ik niet, ben zelf ook wel benieuwd hoe dat zit.

 

De rondes die ik heb gedraaid met alleen fosfor, merkte ik persoonlijk geen verschil met alleen een salpeter ronde... (maar was geen cocos, nooit mee gedraaid) en meende wel dat het slecht uitpakte als je steeds gaat afwisselen met de zuren...

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/58734-salpeterzuur-gebruiken-in-de-bloei/

 

Hierboven een link waar het gebruik van salpeterzuur en fosforzuur tijdens groei en bloei nader wordt besproken.

Interresant om te lezen. Maar nog steeds niet helemaal duidelijk waarom canna adviseerd om ph- groei te gebruiken tijdens de bloei op cocos. Jouw argument zal een reden kunnen zijn cam laude, maar waarom zal dit alleen voor cocos gelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bij de growshop hebben ze hiier geen antwoord op, en canna zelf geeft geen advies meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk is de achterliggende reden omdat fosforzuur al aanwezig is in coco/hydrovoeding en bloei...

 

Kijk maar es op je fles..

 

Fosfor heb je voornamelijk nodig in je latere bloeifase, doordat de voedingssamenstelling anders is adviseren ze denk ik daarom om salpeterzuur te gebruiken voor je stikstof.

 

Canna zegt ook op hun website over bloeivoeding,

Gecombineerd met CANNA pH MIN bloei, kan in uitzonderingsgevallen verzadiging in het voedingsvat optreden. Mocht dit gebeuren, dan adviseren wij gebruik te maken van CANNA pH MIN groei (salpeterzuur in plaats van fosforzuur).

 

Dus KAN misschien wel ook iets doen met je cocos...

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt bloei altijd geadviseerd is ook twee keer zo duur vandaar.

 

Haal zelf altijd zoutzuur 23% 1.50e de ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CANNA PK13/14 en CANNA COCO voeding kunnen normaal gesproken naast elkaar worden gebruikt; er zijn echter omstandigheden waarbij de combinatie problemen veroorzaakt. Dit is het geval in gebieden met hard water. In deze gebieden bevat het water veel kalk en de hoeveelheid zuur die moet worden gebruikt om het water op de juiste pH te krijgen, is relatief groot. Als onder deze omstandigheden PK 13/14 wordt gebruikt, is er een verhoogd risico op neerslagvorming in de voedingstank. Is dit bij u het geval, dan wordt aangeraden met pHgroei aan te zuren in plaats van pH- bloei. Dit zal in de meeste gevallen het neerslagprobleem oplossen; is dit niet het geval, dan wordt afgeraden PK13/14 te gebruiken. In plaats van PK13/14 kan organo kali worden toegediend om de plant van extra kalium te voorzien (70 ml/100 liter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...