Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paperchaser

Opzoek Naar Een Goede Vaporizer !

Recommended Posts

Lieve mensen,

 

Zoals jullie wellicht in mijn voorstel ronde hebben kunnen lezen, ben ik opzoek naar een goede vaporizer.

 

1 a 2 keer in de 3 weken rook ik een (pure) joint, maar begin vooral de rooklucht aan handen en kleding enorm irritant te vinden. (Dit komt doordat ik nooit sigaretten heb gerookt etc) en ben opzoek naar een (gezonder) alternatief.

 

Waar de vaporizer voor mij vooral aan moet voldoen is :

 

- Draagbaar (ik zal hem niet op straat meenemen over dergelijk, maar een home vaporizer is gewoon te groot aangezien ik het ook niet super vaak gebruik)

- Temperatuur instelbaar

- Vaporizer die zowel wiet (en andere kruiden zoals Lavendel etc.) als concentraten (hash,olie,bho) kan verdampen.

- Het liefst een Convectie vaporizer.

 

Zouden jullie mij wellicht uit eigen ervaring een goede vaporizer kunnen aanraden.

 

Opzich ben ik niet budget gebonden maar wil niet meer dan €400.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ! Groetjes en alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jouw probleem herken ik me, en rook zelf geen joints.. alleen vapen :tu . De DaVinci Ascent is zeker een aanrader:

 

+ Hij is al werkzaam vanaf 0,1 gram

+ Smaak komt goed over

+ De inhoud verbrandt niet

+ Temperatuur zelf instelbaar, of automatisch laten doen (is wel handig)

+ Schoonmaken is eenvoudig

+ Geheel binnenwerk is van glas, dus geen andere smaakjes komen over

+ Batterijduur voor 4-5 vape sessies

(+) Ze zeggen dat je minder gram nodig hebt voor hetzelfde effect, maar ik kan dat niet bevestigen.

 

Natuurlijk ook min punten:

 

- De meegeleverde RVS gaasjes om het kruid om zijn plaats te houden raak je snel kwijt

- Je kunt hem niet zo makkelijk vullen, want hij blijft van zichzelf niet recht opstaan.

- Na een kwartier wordt de onderkant toch wel warm (daar zit het verwarmd bakje)

 

Kortom een betaalbaar product en erg handzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de mighty wel duur.

beste smaak naar mijn beleving.

de davinci gaat mij te gauw stuk vooral de mondstuk.

hij zit binnen je budget ik zou echt daar voor gaan.

Edited by BUZZ
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hier boven gezegd word kan ik me 100% in Vinden.

 

gallery_44401_18020_166930.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik lees aan wat hij moet voldoen is de arizer v-tower helemaal je uitkomst denk ik....

heb hem een tijdje geleden meermaals mogen testen en hij beviel me echt super!

 

zelf heb ik eentje van de verdamper.

ook heel goed, maar niet instelbaar in temp...

 

succes met je zoektocht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is hem geniaal apparaatje.

En een damp wat er af komt is geweldig.

en goed alternatief de vulcano

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de snelle reacties!

 

Hebben jullie trouwens nog een voorkeur bij welke webshop ik mijn apparatuur het Beste kan kopen mbt klantenservice / garantie etc.

 

Als ik het goed heb voldoen de Mighty en de Arizer v-tower beide aan bovengenoemde eisen/aaandachtspunten.. De Arizer is volgens mij wel een desktop vaporizer of heb ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie trouwens op 'vaposhop.nl' dat de Arizer v-tower alleen geschikt is voor kruiden. Voor mij is het toch wel belangrijk dat ik een Vaporizer heb die zowel wiet (en andere kruiden zoals Lavendel etc.) als concentraten (hash,olie,bho) kan verdampen.

 

Neem de mighty wel duur.

beste smaak naar mijn beleving.

de davinci gaat mij te gauw stuk vooral de mondstuk.

hij zit binnen je budget ik zou echt daar voor gaan.

 

Beste Buzz,

 

Je geeft aan dat de smaak goed is.. Geldt dit voor zowel wiet als concentraten (hash,olie,bho)?

 

En hoe is de high, komt de wiet goed binnen als je hem gebruikt en voel je de effecten ook goed?

 

Ik hoor het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de arizer werkt ook gewoon voor wiet, olie, hash.....

 

wat bedoel je met destkop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de arizer werkt ook gewoon voor wiet, olie, hash.....

 

wat bedoel je met destkop?

 

Desktop = Home vaporizer

Edited by Paperchaser

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik ben het trouwens ook een beetje kwijt, aangezien ik meerdere webshops deze vraag heb gestuurd en van iedere webshop een ander antwoord krijg.

 

Ik kreeg zojuist dit antwoord binnen op bovenstaande vraag van Zamnesia (exact dezelfde eisen dus).

 

Helaas kan de Mighty alleen wiet en andere droge kruiden vaporiseren, en dus geen concentraten.

 

De Davinci en de Davinci Ascent zijn beiden conductie vaporizers, terwijl de Mighty een echte Convectie vaporizer is (De mighty is gemaakt door storz&bickel die bekend zijn geworden door de Volcano).

 

Aangezien ik het oude model van Davinci (http://www.vaposhop....inci-vaporizer/) onhandig vind qua schoonmaken.

De Davinci Ascent wat Lemonade al zegt een aantal vervelende minpunten heeft zoals het niet makkelijk kunnen vullen, de 'slechte' RVS gaasjes en een verwarmde onderkant ben ik niet overstag.

 

Zelf dacht ik dat de Mighty na jullie advies voor mij de uitkomst was maar hiermee kan je dus alleen wiet en andere droge kruiden vaporiseren.. :( :(

 

En als ik trouwens nu weer kijk op 'http://www.vaposhop.nl/vaporizers/portable_vaporizers/mighty/' zie ik staan dat hij dus wel geschikt is voor Kruiden en Olie... wat moet ik nou geloven zodat ik zometeen niet de verkeerde keuze maak.. het gaat toch al om gauw 400,- incl reserve onderdelen.

Edited by Paperchaser

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het aan mij lag, ging ik voor de firefly

kan alles wat je wenst

lekkere smaak

gemakkelijk in onderhoud

 

 

 

https://www.youtube....h?v=2uQulBNkGuQ

 

Deze zag ik inderdaad voorbij kopen, voldoet als het goed is aan de eisen alleen vind ik het mondstuk ontzettend kut..

 

en btw op http://www.vaposhop.nl/vaporizers/portable_vaporizers/firefly/ staat dat deze alleen is geschikt voor kruiden..

 

Net zoals Zamnesia vermeld dat de Mighty alleen geschikt is voor Kruiden en Vaposhop zegt dat hij geschikt is voor Kruiden en olie.. <_<

Edited by Paperchaser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik hem vooral met olie en hasj wat een amateur winkel Zamnesia :thumbsdown:.

Kruiden, oliën & concentraten

 

De Mighty wordt geleverd met de liquid pad accessoire, wat de vaporizer geschikt maakt om oliën & concentraten te verdampen. Uiteraard is de Mighty ook uitzonderlijk goed in het verdampen van droge kruiden.

De onderdelen van deze zijn ook gemakkelijk te krijgen en niet te duur (http://azarius.nl/va...orz-and-bickel/) .

Er is een kleine versie de Crafty en die werk met 1 batterij en moet je de temp instellen via een app op je smart phone anders heb je 2 temp om mee te werken die kan je via de app ook instellen "Check als de app werk op je smartphone als je voor de Crafty zal gaan".

Ik ben voor deze gegaan vanwege de 2 batterijen en ik een hele nacht er mee kan dampen op pad.

 

Maar alle dampers kunnen olie je doet eerst wat wiet erin en daar wat olie op.

De Mighty werk het zelfde als de vulcano met de liquid pad.

 

 

De firefly krijg ook goede reviews.

Edited by BlastFromPast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er meerdere gehad de flight box is een no go.

dan de wispr werkt top niks af te stellen alleen word zo warm dat ik het niet meer kan in ademen zonder te hoesten.

Dit heb ik ook met de davinci.

maar de mighty net wat meer smaak dikke damp niet hoesten en olie kan ook.

enigste mindere is de prijs

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er meerdere gehad de flight box is een no go.

dan de wispr werkt top niks af te stellen alleen word zo warm dat ik het niet meer kan in ademen zonder te hoesten.

Dit heb ik ook met de davinci.

maar de mighty net wat meer smaak dikke damp niet hoesten en olie kan ook.

enigste mindere is de prijs

 

BUZZ zou ik jouw even een pb kunnen sturen?

 

p.s ik kan je geen PB sturen.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gefixt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens na bovenstaande zamnesia nog even voor opheldering gevraagd.

 

Dit heb ik gestuurd naar ze :

 

 

Beste Zamnesia,

 

 

 

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

 

 

 

Op andere webshops staat het volgende over de Mighty.

 

Kruiden, oliën & concentraten

 

De Mighty wordt geleverd met de liquid pad accessoire, wat de vaporizer geschikt maakt om oliën & concentraten te verdampen. Uiteraard is de Mighty ook uitzonderlijk goed in het verdampen van droge kruiden.

 

Terwijl jullie zeggen dat de Mighty alleen wiet en andere droge kruiden kan vaporiseren en geen concentraten.

 

 

 

Voordat ik de Mighty daadwerkelijk bestel bij jullie ga ik nog even wat meer informatie inwinnen.

 

 

Dit was hun antwoord :

 

Beste Robert,

 

We wisten het eigenlijk zeker, maar ik heb voor de zekerheid Storz & Bickel gebeld (de producent) en zij hebben ons verteld dat de liquid pad enkel en alleen bedoeld is om de kruiden of wiet wat compacter in de ‘herb chamber’ vast te zetten. Deze is niet bedoeld voor concentraten of wax wat de naam misschien wel impliceert.

 

De Mighty kun je dus enkel en alleen gebruiken voor het vaporizeren van droge kruiden en wiet.

 

 

Raap mij maar op.. :execute BUZZ geeft bovenstaand nog aan dat het dus wel kan en zamnesia ontkracht dit..

 

Ik ga a.s zaterdag maar even langs een winkel van azarius..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach hier bevalt die voor beide.

Azarius is een top winkel goed idee.

 

 

Wat storz-bickel op de site zegt.

http://www.storz-bic...id-pad-set.html

The stainless steel Liquid Pad was developed for the vaporization of liquids and oils.

The stainless steel wire of the Liquid Pad functions like the vegetable fibres of herbs. It provides the needed surface so that the aromas and fragrances can be vaporized efficiently.

gallery_44401_18020_120405.jpg

 

En wat gemeld word is ook hoe het gebruikt kan worden de kamer opvullen dat klopt wel.

 

BFP.

Edited by BlastFromPast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Plenty van Storz & Bickel en daar zit ook zo'n liquid pad bij en dat werkte prima met BHO.

 

Met hash kan ook wel, maar dan werd die pad wel een zooitje. Het residu trekt in dat metaalsponsje en het is nogal een gekloot om het dan weer schoon te krijgen. BHO blijft niets van over dus dat gaat sowieso goed.

 

Ik gebruik dat sponsje zeker niet meer om de wiet vast te zetten. In eerste instantie gewoon braaf gedaan zoals in de handleiding, maar dan moest ik iedere keer dat sponsje schoonmaken. De wietdampen slaan namelijk overal in die metaalspons neer. Zonde van de wiet dus en zonde van het schoonmaakwerk.

 

Later zonder sponsje geprobeert en dat werkt prima. Ik denk dat die wiet toch wel wat gaat wervelen in dat bakje als je de lucht er doorheen haalt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank Wietefras.

 

Ik ga morgen even langs azarius om alles even te checken !

 

Kwam toevallig vandaag op vaposhop deze nog tegen -25% korting. www.vaposhop.nl/vaporizers/portable_vaporizers/da-vinci-vaporizer/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ben zelf ook een poos opzoek geweest naar de beste keuze vaporizer, ik las veel positiefs over de arizer solo, een draagbare. Ik heb er een aangeschaft, de damp smaakt schoon en brengt de boodschap wel over, lagere stand meer high hogere meer headbuzz. Hij hijst wel een beetje zwaar maar dat is het enige nadeel. Inmiddels heb ik voor thuis de volcano classic, is toch wel beter van smaak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlastFromThePast,

 

Ik heb even kort een vraag.

 

Ik ben opzoek naar een vaporizer waar ik vooral hasj/olie/bho mee kan verdampen.

 

Welke zou je mij aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...