Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Amnesia Stekken Buiten? Eerste Buitenkweek

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik ga dit jaar voor het eerst buiten kweken in een mooie kas. De planten komen in volle grond dus ik wil het liefst met femenized zaden of stekken werken, zodat ik geen gaten krijg bij het wegselecteren van de mannen. Nu zie ik dat je door de nieuwe wet nog maar 5 zaden per bestelling kan kopen. Dat schiet niet op. Wil er zo'n 50 neerzetten.

 

Vraag me af hoe de wel bekende comercieele 9,5 week amnees die velen binnen kweken, het buiten zal doen in een kas waar ze geen last van de regen zullen hebben. Binnen heb ik nog nooit rot in amnesia gehad. En dan natuurlijk de warmte. We zitten niet op te luchtige hoofdtoppen te wachten met enorme torens door hitte of stralingswarmte.

 

Dit zou de makkelijkste optie zijn.Groei ze een weekje voor en dan de mooiste in de volle grond.

 

 

 

tips voor een goed te verhandelen buitensoort waar fem zaad van bestaat ook welkom. tips waar ik er nog meer kan bestellen of kopen via PB ook welkom. niet hier neerzetten.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow een echte binnen kweker die de overstap maakt naar buiten..

Iig suc6 man ben zelf ook echt een binnenkweker ben benieuwd hoe je t r vanaf gaat brengen ga dit zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste supenoob,

 

Ik heb altijd een amnesia in de kas om later te gebruiken als moederplant, al weet ik de hoogte van je kas niet maar je zal wel rekening moeten houden met de hoogte van de soort plant die je kiest. Mijn amnesia staat al 3 week in een onverwarmde kas en is al 25cm.

 

Ik zou voor een echte buitensoort gaan van een Spaanse of Amerikaanse zaadbank aangezien je in de kas werkt.

 

Waarom geen autoflowers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat hij een wietsoort wil die gemakkelijk te verhandelen is, en amnesia doet het echt wel beter op de markt dan autoflower-wiet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel zo zijn maar alle goed gekweekte autoflower wiet met compacte toppen levert meer op dan haze met meeldauw , open structuur ,geen goede kleur/geur enz.

 

Amnesia wordt niet voor niks vaak binnen gezet , en in een kas kweken is veel anders dan gewoon paar planten op een balkon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo zou zijn haze meeldauw en een open structuur,en geen goede geur/kleur krijgen? Volgens mij is de topicstarter een ervaren kweker dus ik neem aan dat hij wel de nodige voorzorgsmaatregelen neemt, waardoor de kweek goed zal verlopen? Als hij 50 keer 25 gram amnesia kan oogsten is dat toch ruim een kilo amnesia haze.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je binnen heel goed kan kweken wil nog niet persee zeggen dat het buiten ook direct vlekkeloos verloopt ;)

buiten heb je moeder natuur niet onder controle, of minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel afzuigong heb je op hoeveel kas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo zou zijn haze meeldauw en een open structuur,en geen goede geur/kleur krijgen? Volgens mij is de topicstarter een ervaren kweker dus ik neem aan dat hij wel de nodige voorzorgsmaatregelen neemt, waardoor de kweek goed zal verlopen? Als hij 50 keer 25 gram amnesia kan oogsten is dat toch ruim een kilo amnesia haze.

 

Ik zeg hem niet welke keus je moet maken en ik twijfel niet aan zijn kweekskills, maar er is ook autoflower haze van Dinafem en dan kan je 2 rondes draaien 2 x 50 x 20gram = 2 kilogram en geen toppen tegen het dak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed met amnesia in een kas. Zorg voor een goede grondmix en verluchting.

 

Wegpiraat had vorig jaar een mooie buitenkweek met Amnesia-stekken, zonder kas. Heb al meerdere leden horen zeggen dat ze rotbestendig is.

 

Heb je geen foto van je serre ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zeggen jullie iets. Ik had geen idee dat ik nog moest afzuigen in een kas lol. Dacht gewoon de dakramen open te zetten als het niet regent en in de lengte te laten door luchten. Wie heeft meer info voor een goede doorluchting in een kas?

 

Hij is 9x3 en 2.5 hoog. dus gaan heel wat meer autoflowers in. 2 kg is ook zeker te weinig. Dacht meer aan 8-9 kilo. 4 planten per m2 van tegen de 2 meter hoog.. Aan de voorzeiden komen tomaten planten en er blijft een smal looppad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat een buitenkweek niet te vergelijken is met een kas, bij een kas staan je planten namelijk binnen en al je toch wat meer moeite moeten doen kwa klimaat beheer.

 

Ik heb op mijn kas automatische raamopeners ,ventilatie,afzuiging,zwavelverdampers,bevloeing, zonwerend gaas.

en dan is het nog moeilijk om zulke potente groeiers onder controle te houden zonder verminkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste supernoob,

 

Kweken in een kas is moeilijker dan in een tentje die je in een ruimte zet en je eigen klimaat kan creeren.

 

Ik kweek tomaten komkommers en paprikas in een kas en dat is moeilijker dan een pp tje of amnees in een tentje.

 

Met 2.5m hoogte bedoel je nokhoogte ? Neem aan dat je een puntdak hebt.

 

groet Budwiser,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk mijn topic of nog beter die van plamtkas is door! Ik zou em verduisterbaar maken als ik jouw was. Wou dat ik dat hier nog kon realiseren maar de constructie denkt er anders over.

 

Afzuiging en ventilatie zijn een must zekers als je 4 planten op 1m2 wil.

Mijn kas is 10x2x2 en 400m3 afzuiging en 4 ventilatoren was nie afdoende.. nu met 2000m3 aanzuiging.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof je gelijk budwiser, het dak loopt wel iets schuin ja. waarvoor gebruik je het zonwerend gaas?

 

autoflowers kunnen best een optie zijn als die makkelijker zijn en evt beter tegen de hitte bestendig zijn. maar 20 gram per plantje is onacceptabel lol. dan heb ik bij 9 per m2. 180 gram per m2.

 

 

thanks ozzoes. heb het vandaag pas in mn hoofd gehaald, maar klinkt idd logisch. de temp zal in een kas flink oplopen.

 

ik wilde idd wel gaan verduisteren met een groot zeil.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meeer dan een kilo auto jack geoogst van 10 planten. 1 per m2. Prachtig compact en ik denk commercieel interessant maar dat weet ik nie zeker is nie mijn insteek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het je eerste keer in de kas wordt zou ik zeker voor de dinafem auto haze gaan. Of andere auto cheese ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kilo op 10 m2 is de moeite niet waard.

 

ga liever voor een paar monsters dan. met een plant als hollands hope moet ik toch makkelijk 400 gram per m2 kunnen pakken?

 

ik ga een uitdaging niet uit de weg budwiser.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er geen mooie autoflower die niet te breed word. dan kunnen er makkelijk 4 per m2. als er dan 100 gr per plant aankomt ben ik een tevreden man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budwiser waarvoor gebruik jij het zonwerend gaas?

 

Welke auto's hebben goede opbrengst en gaan minimaal de breedte in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het gaas aan de zonkant op het dak en bij extreme warmte aan de zijkant,

Je kan op deze manier veel hitte problemen voorkomen.

Nog even over het verduisteren van kassen, ook al heb je veel vrije tijd het is een hele

opgave om het verduisteren elke dag op tijd uit te voeren.

Daarom zou ik voor auto haze gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het gaas aan de zonkant op het dak en bij extreme warmte aan de zijkant,

Je kan op deze manier veel hitte problemen voorkomen.

Nog even over het verduisteren van kassen, ook al heb je veel vrije tijd het is een hele

opgave om het verduisteren elke dag op tijd uit te voeren.

Daarom zou ik voor auto haze gaan.

 

Thanks budwiser. Misschien ben ik ook wel te optimistisch geweest.

 

Zijn bepaalde soorten(auto) niet beter bestand tegen de hitte en daardoor meer geschikt om in een kas te kweken?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom gaf ik aan een Spaanse/Californische zaadbank te kiezen ,hun buitensoorten zijn meer geschikt om in een kas te kweken .

Ik kweek in de kas ook bij voorkeur in potten dan kan je alles er nog verplaatsen.

Kweken in de volle grond vind ik persoonlijk meer voor outdoor.

Ik gebruik graag cocos als medium omdat dit luchtig is en je kan lekker veel water geven, en onderschat de hoeveelheden water

die 50 planten gebruiken in de zomer niet. Ook in de volle grond.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou geen auto's doen of fem zaad ivm herma

 

dan zou ik eerder gaan voor amnesia

 

een pp of nlx kan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...