Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peyote93

Tneon Maar Hoeveel ?

Recommended Posts

Hey luitjes , ik ben een beginnend hobby kweker

peyote 22j jong uit belgie .

ik ben een beginnend kweker met een 2 AF kweekjes in ee eigen box achter de rug maar het loonde de moeite niet.

 

Dus nu heb in me de secret jarden dr90 van tuincentrumholland set gekocht met een 400w hps alleen word me deze te warm in de ruomte waar de tent staat en bolt de afzuiging 18u aan een stuk .

 

zo wou ik er tneon in hangen van 2x 55w maar hang ik dan best 2 sets in mn tent ?

 

Peace Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dan een dr 120 aanschaffen en gwn die 400 hps der boven .

die t neon zijn reselijk prijzig denk dat un andere tent goedkoper is .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar is mn hok te klein voor :(

Heb me al ingelezen en vastgepint op die tneon man :D

enige suggestie over 1 of 2 ? Ik heb plaats voor 2 te hangen (90x90) tent

 

Grtz Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het met een 400 Watt hps te warm wordt in een 90x90 tentje is er iets mis met je afzuiging. Twee 2x55 Watt t-neon's geven te weinig licht voor jouw tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als warmte de issue is, zou ik voor LED gaan. Ik lees wat je zegt, je hebt al gekozen bent lekker eigenwijs, maar dat is mijn advies.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is tneon dan zo slecht om te kweken ? Ik doe er maar max 4 meiden in ..

ale ,k mooie kweekverslagen met die dingen dus davht dat het wzl goed was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan prima onder Tneon kweken alleen is 220 Watt (2x(2x55)) te weinig licht op jouw oppervlakte van 90x90cm. Sowieso geeft neon minder licht per Watt en dus naar verhouding meer warmte als een hps. (bij het zelfde wattage)

 

Als 400 Watt hps te warm wordt moet je meer gaan afzuigen (zwaardere afzuiger) of koelere lucht van buiten of een andere kamer halen. 400 Watt moet zonder problemen kunnen in jouw tent.

 

Hoeveel M3 heeft je afzuiger?

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan prima onder Tneon kweken alleen is 220 Watt (2x(2x55)) te weinig licht op jouw oppervlakte van 90x90cm. Sowieso geeft neon minder licht per Watt en dus naar verhouding meer warmte als een hps. (bij het zelfde wattage)

 

Als 400 Watt hps te warm wordt moet je meer gaan afzuigen (zwaardere afzuiger) of koelere lucht van buiten of een andere kamer halen. 400 Watt moet zonder problemen kunnen in jouw tent.

 

Hoeveel M3 heeft je afzuiger?

 

350m3 , het is niet dat mn afzuuger het niet gekoeld krijga maar dat hij wel vaak aanspringt voor een gering lange tijd ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nooit temp problemen gehad met 400 watt in een dr90

 

wat bedoel je met aanspringt? hij staat toch 24/7 aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een fan thermo controller dus alleen boven de 29, 30 springt hij aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of kan ik hem beter constant op half zn capacitzit katen draaien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een afzuiger moet sowieso 24/7 blijven draaien, niet alleen om de warmte van de lamp af te voeren, maar zeker ook om de lucht te verversen. (luchtvochtigheid, CO2!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een afzuiger moet sowieso 24/7 blijven draaien, niet alleen om de warmte van de lamp af te voeren, maar zeker ook om de lucht te verversen. (luchtvochtigheid, CO2!)

 

Thanks voor je info ! Als ik het nu lees denk ik : logisch toch :)

Ben beginnend kweker dus zak nog veeek moeten leren maar dankzij julie hulp en veel forums kezen kom ik er wel ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Peyote,

 

Ik zag in je "even voorstellen" topic dat je een "King Products Fan Control + Thermostaat" hebt. Ik denk dat je die niet optimaal gebuikt.

 

Op de Fan controler zit een knopje om het toerental van de ventilator te regelen. Hiermee regel je het Constante toerental.

 

Op de thermostaat stel je de temperatuur in waarbij de ventilator naar vol vermogen overschakelt.

 

Als de temperatuur genoeg gedaald is word de ventilator weer terug geschakeld naar het Constante toerental.

 

Even proberen, en meten, om de juiste instellingen te vinden.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Peyote,

 

Ik zag in je "even voorstellen" topic dat je een "King Products Fan Control + Thermostaat" hebt. Ik denk dat je die niet optimaal gebuikt.

 

Op de Fan controler zit een knopje om het toerental van de ventilator te regelen. Hiermee regel je het Constante toerental.

 

Op de thermostaat stel je de temperatuur in waarbij de ventilator naar vol vermogen overschakelt.

 

Als de temperatuur genoeg gedaald is word de ventilator weer terug geschakeld naar het Constante toerental.

 

Even proberen, en meten, om de juiste instellingen te vinden.

 

Suc6

 

Thanks arnold , dat was dus de fout ... nog andere tips die ik miss kan gebruiken ?

 

Peace Peyote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...