Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ktja

20 Outdoor Planten, Huurcontract In Gevaar?

Recommended Posts

Ik zit erover te denken om dit jaar op mijn balkon 2 kweekjes te doen van 20x lemon skunk per kweek, in 20 literpotten met aarde en verduisteren.

Ik woon in een huurwoning, denken jullie dat ik een (onacceptabel) groot risico neem als ik dit doorzet, of zal het meevallen in geval van politie ontdekking? Ik heb op dit adres al jaren elk jaar 5 grote planten waar iedereen van af wist door de geur etc. maar de buren hier vinden het alleen maar grappig en doen nooit moeilijk. Maar wellicht kan ik mijn woning worden uitgezet, als de woningbeheerder erachter komt dat ik meer dan 5 planten op mijn balkon kweek? en naar de rechter stapt, of is dit alleen in geval van een professionele binnenkweek?

Ik kon geen vergelijkbare zaken nergens vinden, dus daarom dat ik de vraag hier stel.

Alvast bedankt voor de adviezen

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je nu al vertellen dat je goed de sjaak bent als ze dit op je balkon zien staan!

 

Zeker met het huidige vvd beleid in Nederland. Die zien liever dat er iemand gepakt en uitgezet wordt met een aantal plantjes, dan dat ze iemand een celstraf (wel een taakstrafje misschien) geven voor het doodrijden van een menselijk wezen onder invloed van drank.

 

Vorig jaar ook een kennis van mij, 6 planten op het balkon, en de hele politiemacht uitgerukt (kosten ook niks natuurlijk politiemensjes zijn gratis)plantjes weggehaald, boete en een waarschuwing als het nog een keer gebeurt.

 

Een gezond eerlijk weldenkend mens snapt hier helemaal niks van, maar in het corrupte kalifaat van homo rutte en zijn vriendjes is dit allemaal mogelijk, en is de Nederlandse burger verworden tot een slaaf, die vooral veel geld moet afdragen om de rijken nog rijker te laten worden, en verder weinig tot geen plezier meer in zijn leven mag hebben.

 

Misschien hebben we het nog niet helemaal door, maar dat is wel de situatie waar we in zitten!

 

Read my lips!

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon m'n huur contract lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, maakt het nog uit in welke regio je woont denk je?

Ik bedoel, het beleid slaat echt helemaal nergens meer op in Noord-Holland, alle coffeeshops zijn in handen van criminelen die er goud geld aan verdienen, maar iemand die wat plantjes op zijn balkon heeft staan voor eigen gebruik die moet maar dakloos worden :thumbsdown:

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, Paashaas, zou jij daar je plantjes neerzetten? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier een maat gehad met koophuis,

20 planten in de tuin was 400 euro boete

 

heb hier een maat in een huurhuis met 5 planten op het balkon.

geen uitzetting enkel planten afstaan en 5 jaar voorwaardelijk dat ze niet nog een keer planten bij hem moeten komen weghalen.

anders zou ie een zwaardere straf krijgen, wat dat dan ook moge wezen

 

mijn mening is dat het verschilt per agent zij het niet per regio

 

denk ook dat je beter 5 binnen ipv 20 buiten kunt doen..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af wat ze hier soen met die 2 kassen... hopelijk komk daar nooit achter haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt niet hoor.

 

Bij 5 planten of minder kan je geen vervolging krijgen dus ook geen voorwaardelijke straf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat scheelt dus per agent.

ze zijn daar ook heel erg vaag over geweest, was meer een "mondelinge" afspraak.

 

die lui verzinnen maar wat, morgen een ander agent en een ander verhaal.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp dat er ook nog een landelijke regelgeving is waarbij je inderdaad 5 planten (strafvrij) mag hebben

maar dit is toch echt wat oom agent mijn maatje heeft wijsgemaakt

 

ik vond ook al dat hij zich er niet zo'n zorgen om moest maken maar hierdoor durft hij voorlopig niks meer te zetten

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er mis met 20 planten op een balkon?

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is afhankelijk van de woningbouwcoop.

die gaat handelen....of niet.

Friesland sudwest:

ADHD vriendje met 2 waardeloze buitenplanten=huisuitzetting en niet meer kunnen huren in deze gemeente.

gelukkig een procedurefout waardoor die in tweede instantie toch nog een woning kreeg aangeboden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn mening is dat het verschilt per agent zij het niet per regio

ik begrijp dat er ook nog een landelijke regelgeving is waarbij je inderdaad 5 planten (strafvrij) mag hebben

maar dit is toch echt wat oom agent mijn maatje heeft wijsgemaakt

 

Oom agent doet niks anders dan uitvoeren wat OM hem opdraagt, was oom agent lekker zelfstandig bezig dan was er geen zaak want oom agent mag niet zomaar zelfstandig gaan opsporen en oprollen van een drugslab (kwekerij staat daar gelijk aan).

 

Agent is niks anders dan uitvoeren wat je opgedragen wordt: prio stelling en canna heeft hoge prio maar toch moet er 1st een melding en onderzoek zijn, de meute komt niet zomaar langs.

 

Landelijke regelgeving is miv 2011 zga onmogelijk met aanscherping toen (kunstlicht,mest, weten welk soortje etc) je kunt je niet aan 5 in de tuin houden zonder 'profi' bezig te zijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De antwoorden geven mij geen inzicht, de een zegt onder de 5 planten kunnen ze nieteens een voorwaardelijke straf of waarschuwing geven, de ander wordt zijn huis uitgezet om 2 zielige outdoor plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist... en dat is dus je antwoord Ktja!

Omdat de regelgeving zó ontzettend vaag is en ook door niemand begrepen kán worden, heb je dus ook zo veel verschillende sancties en straf eisen.

Wat LGS zegt kan ik beamen. Het hangt echt af wie je tegenover je hebt. (of welke gemeente etc..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat Highlife zegt, het is aan jou om te bepalen of je het risico wil nemen. (Ik zou het risico niet nemen..)

 

Als je vraagt hoeveel planten zijn toegestaan volgens de wet is dat 0, maar het wordt gedoogd dus wanneer niemand zich aan jouw planten stoort zal de politie niet moeilijk doen als jij 5 of minder planten hebt. Wanneer er ook maar iets van professie bij komt kijken is het al niet meer gedoogd, dus voeding, in potten etc. ze zouden in de volle grond moeten staan (maar van deze regel wordt vaak afgezien). Stoort iemand zich er aan en komt de politie op bezoek dan zal je ze weg moeten halen, doe je dit niet dan ben je strafbaar.

 

verbeter me als ik fout zit maar dit is wat er in de wet over staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies, ik ga er wel wat meer dan 5 doen, maar ik ga ze klein houden en geen voeding gebruiken, alleen wat pk13/14 dat kunnen ze toch niet als proffesioneel kweken zien? Hoogstens een hobbykweker die wat teveel planten in bezit heeft, toch? Want ik heb een oud huurcontract waarin staat dat alleen bedrijfsmatig hennep telen in mijn woning verboden is, dus hobbymatig zou het wel mogen van de woningbouw.

 

De wet kan me een zorg wezen, de straf voor wat buitenplantjes is zo goed als niets, het ging mij erom of ik mijn woning uitgezet kan worden voor wat buitenplanten, maar ik denk, na dat ik ook wat rechtszaken heb gelezen, niet het geval, want het gaat er bij mij om, of ik aan professioneel kweken doe, dus voor het geld. Dus een hobbykweker met 10 plantjes op zijn balkon zal geen aanleiding moeten zijn voor een ontbinding huurcontract bij de rechter, tenzij je een zero-tolerance huurcontract hebt, wat ik gelukkig niet heb.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het risico niet lopen door er meer dan 5 neer te zetten, wetende dat je eruit geknikkerd kunt worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gorilla, ik kan mijn huis alleen uitgezet worden als ze de kweek "professioneel" vinden, ik neem aan dat wat (max 10) outdoor plantjes in 10-30 liter potten, zonder voeding, lampen of ventilatie, niet als professioneel wordt gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik 2 per pot doen.. 5 potten..

Maar voeding hebben ze wel nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het risico ook niet nemen, zet er 5 op balkon en groei er nog wat guarilla in een nabijgelegen natuurgebied etc.

 

p.s

 

Je kan beter 5 planten met alle een eigen pot en voeding geruiken

 

dan 2 planten per pot zonder voeding !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, ondanks alle adviezen het niet te doen, ga je zo toch neerzetten! Mensen bellen de anonieme tiplijn al voor mindere dingen..

 

Succes en tot je volgende topic "gepakt, en nu?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...