Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peyote93

Nieuw In De Kweektenten..

Recommended Posts

Hey,

ik zal me eerst even voorstellen!

Ik ben peyote 22j uit het buurlandje belgie.

ik heb er reeds 3 kweken van autoflowers opzitten in een zelf in primitoef omgebouwd kastje met wc afzuiging en 2 spaarlampen van 1500lumen maar behaalde er mini topjes af :( klein maar lekker weliswaar :)

dus in heb me nu een secret jarden dr 90 (90x90x180)

Setup:

 

1x verlichtingset; ELT vsa 400w + spiegelkap +Sylvania Grolux 400w

 

1x Buisafzuiger 350m3 Flens 125mm

 

1x Can Lite Filter Mini 425m3 Flens 125mm

 

1x King Products Fan Control + Thermostaat

 

1x Hurricane Klip Ventilator

 

1x Temperatuur/Luchtvochtigheids Meter

 

1x Luchtslang Sonoconnect 5mtr 127mm (geïsoleerd)

in heb deze set compleet gekocht

 

Dus nu zou in wl wat betere en mooiere plantjes krijgen neem ik aan ?

ik dacht dat ik klaar was vorr de next step maar eens alles geinstalleerd is het toch wat ingewikkeldr dan gedacht ..

 

Hoe hoog hang ik mijn lamp ?

Wat is d max temp voor mn plantje ?

 

Er staan nu 1 dutchpower in die al aan het groeien is en nog twee autoflower zaadjes (3 dagen geleden ingestoken ) de ene white widow en andre critical monkey

dus eigenlijk heb ik een beetje start advies nodig ...

 

ik hoop dat er productieve antwoordn uit voort komen :D

Alvast bedankt mates !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar 1 productief antwoord voor je. Ga eerst eens goed inlezen in de beginners sectie en dan komt je vanzelf achter de antwoorden op je vragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de snelle recties maar ik lees zoveel verschillende antwoorden dat ik niet juist weet waar me op baseren dus dacht ik ik leg mijn situatie uit dus krijg ik ook persoonlijke antwoorden ?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 kwekers, 1000 methodes. kiezen wat in jou situatie het best komt en er je eigen draai aan ggeven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 kwekers, 1000 methodes. kiezen wat in jou situatie het best komt en er je eigen draai aan ggeven

 

Dan zal ik me maar eens puur op deze site verdiepen en daaruit mn besluit trekken , thanks anyway ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt ongeveer 40 cm van bulb tot top van de plant er direct onder (tip: begin op 60cm en hang m over een paar dagen wat lager).

 

Temperatuur tussen de 25c en 28c in de lamp aan periode gemeten onder een afdakje zodat je de omgevingstemperatuur meet en niet de stralingswarmte. Dit alles op tophoogte (sensor op tophoogte aan een draadje met afdakje erboven).

 

succes met je kweekje, greets Tita

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip: begin op 60cm en hang m over een paar dagen wat lager

Waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het stap voor stap te laten wennen tot het op de juiste hoogte staat.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice , net mn easy rollers op 60 cm van plantje af en dus het temp metertje van de afzuiging hang ik op in mn tent ? Og leg ik onder ee afdakje op de vloer ?

thanks voor je info alvast ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je temperatuur/luchtvochtigheidsmeter hang je met een touwtje vanaf de bovenkant van je tent op tophoogte van je planten met een afdakje van karton erboven zodat je lamp er niet op schijnt.

 

De thermostaat van je fancontroller hang je ergens in je tentje aan de zijkant aan een stok ofzo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee thanks ! Heb nu alles opgehangen en hoop dat de temp vlgens de hygro-meter nu zakt , in volgende post zal ik paar fotos toevoegen en mn kweekverslagje bijhouden.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je temperatuur/luchtvochtigheidsmeter hang je met een touwtje vanaf de bovenkant van je tent op tophoogte van je planten met een afdakje van karton erboven zodat je lamp er niet op schijnt.

 

De thermostaat van je fancontroller hang je ergens in je tentje aan de zijkant aan een stok ofzo.

 

Thanks voor je hulp tita , even boor de duidelijkheid: mag de fan thermo dan ook hoog in de tent hangen ? Deze hoeft dan niet op tophoogte ..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het stap voor stap te laten wennen tot het op de juiste hoogte staat.......

Het ging hier over zaailingen toch?

Die kunnen gelijk de volle bak licht hebben op de juiste afstand, dus 400w meteen op 40cm van de plant af.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos zoals beloofd

 

 

gallery_43983_18014_1547399.jpg

 

 

 

gallery_43983_18014_814067.jpg

 

Na de aanpassingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto snap ik niet helemaal hoe ik die moet bekijken, lijkt een beetje vreemd op een of andere manier, en de 2e foto mist een plantje die op de eerste wel staat ofzo?

 

Die zijn nogal gestrekt, ik zou ze overpotten naar een grote (uiteindelijke) pot nu en in de aarde met dat stammetje tot aan de eerste blaadjes, voor dat ze omvallen en knakken/breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto snap ik niet helemaal hoe ik die moet bekijken, lijkt een beetje vreemd op een of andere manier, en de 2e foto mist een plantje die op de eerste wel staat ofzo?

 

Die zijn nogal gestrekt, ik zou ze overpotten naar een grote (uiteindelijke) pot nu en in de aarde met dat stammetje tot aan de eerste blaadjes, voor dat ze omvallen en knakken/breken.

 

Thanks boor je reply,

de bovenste foto is getrokken van bovenuit. Vooraan is dutch power een weekje geleden geplant uit zaad. De 2 achterste zijn autoflowers , 3 dagen geleden in de pot gestoken

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

heb haar nu over gepot en tot aan de eerste blaadjes ingestoken en er een zeiltje over om niet uit te drogengallery_43983_18014_1533760.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed begin. Ik zeg vol gas!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet het er nu uit , in definitieve potten en mn temp is min of meer onder controle :D naar lijn mening doen de meiden t ook niet slecht ?gallery_43983_18014_244153.jpg

 

 

gallery_43983_18014_2119468.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...