Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
guuskolo

Een Goede Buitenkweek, Hoe?

Recommended Posts

Hallo, ik heb vorige zomer een tweetal kleine plantjes grootgebracht. Het waren 2 royal dwarfs (ruderalisxsativaxindica).

Heb dit gedaan door ze in een grote bloempot +-25l te pendelen van binnen naar buiten, snachts voor bescherming in de bijkeuken en vanaf s'morgens vroeg tot het donker was buiten laten staan.

Nu was de oogst goed bevallen alleen het was me iets te veel werk.

 

Dus nu is mijn vraag, hoe doe ik een redelijke/goede buitenkweek zonder er al te veel voor te hoeven zorgen?

 

-Wat doe ik om beestjes te voorkomen/bestrijden?

-Moet ik ze beschremen tegen regen/wind/koude. en zo ja, hoe?

-Moet ik zelf beregenen of de natuur zijn gang laten gaan?

 

Ik had zelf een idee waarvan ik graag wou weten of dat slim is: ik wilde een flinke sleuf graven, daar plastic in te leggen en die te vullen met potgrond. zo kan ik bijhouden wat er allemaal bij m'n planten komt.

 

En welke planten zijn geschikt voor een goede buitenkweek? ik wilde namelijk geen ruderalis meer, die blijven altijd zo klein.

 

alle tip's zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gelezen tot aan het stukje.. "iets teveel werk"

 

Kweken is niks voor jou, als je al e beroerd bent voor 2 autoflowertjes dan ben je of te lui om uit je ogen te kijken

of te lui om uit je ogen te kijken.

 

Je wilt grote planten maar vind dit al teveel werk.

 

Je hebt een glimlach bij me tevoorschijn getoverd maar het was nog net niet genoeg om te schaterlachen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gelezen tot aan het stukje.. "iets teveel werk"

 

Kweken is niks voor jou, als je al e beroerd bent voor 2 autoflowertjes dan ben je of te lui om uit je ogen te kijken

of te lui om uit je ogen te kijken.

 

Je wilt grote planten maar vind dit al teveel werk.

 

Je hebt een glimlach bij me tevoorschijn getoverd maar het was nog net niet genoeg om te schaterlachen.

wel leuk hoe mensen conclusies kunnen trekken over iemands persoonlijkheid gewoon door een forumpost te lezen.

laat me het speciaal voor jou dan anders formuleren.

ik wil er zeker wel werk voor doen, maar zo min mogenlijk. dat lijkt me iets wat iedere kweker graag heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ik zou een heel verhaal kunnen typen, maar mijn aanwezigheid hier zegt al genoeg denk ik. Mooie tip HackTheSystem :')

 

Maar ff serieus. Je hebt dus (vanwege allerlei redelijke bezwaren, zoals drukte met werk bijvoorbeeld) niet de tijd om er veel mee bezig te zijn. Dan zit je in de autoflower sectie wel goed. Northern lights auto is een lekkere stabiele strain die al gauw een mooie opbrengst geeft van hoge kwaliteit. Beestjes kan je weghouden door tabaksplanten of knoflook naast de autoflowers te planten. Wat betreft bewatering, als je ook dat eigenlijk nog teveel werk vind zou ik het in de volle grond planten, maar toch is bijwateren in de drogere perioden wel een must! Om de regen zoveel mogelijk te ontwijken raad ik ook aan al vroeg in het voorjaar te starten. Begin mei is mooi. Dan zal je eind augustus kunnen oogsten. Het echte kutweer begint vaak in de eerste week van oktober. Alles wat dan nog niet rijp is vangt buiten vaak budrot ivm de toenemende regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ik zou een heel verhaal kunnen typen, maar mijn aanwezigheid hier zegt al genoeg denk ik. Mooie tip HackTheSystem :')

 

Maar ff serieus. Je hebt dus (vanwege allerlei redelijke bezwaren, zoals drukte met werk bijvoorbeeld) niet de tijd om er veel mee bezig te zijn. Dan zit je in de autoflower sectie wel goed. Northern lights auto is een lekkere stabiele strain die al gauw een mooie opbrengst geeft van hoge kwaliteit. Beestjes kan je weghouden door tabaksplanten of knoflook naast de autoflowers te planten. Wat betreft bewatering, als je ook dat eigenlijk nog teveel werk vind zou ik het in de volle grond planten, maar toch is bijwateren in de drogere perioden wel een must! Om de regen zoveel mogelijk te ontwijken raad ik ook aan al vroeg in het voorjaar te starten. Begin mei is mooi. Dan zal je eind augustus kunnen oogsten. Het echte kutweer begint vaak in de eerste week van oktober. Alles wat dan nog niet rijp is vangt buiten vaak budrot ivm de toenemende regen.

hey, bedankt voor de reactie. maar waarom is een autoflower dan beter? die geeft toch alleen de mogenlijkheid om in een kortere periode te draaien omdat je niet op de langere dagen moet wachten, of begrijp ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normale strains boeien vaak later af. Tussen eind augustus en eind oktober. De kans op regen is dan al weer aan het toenemen ivm het einde van de zomer. Als je autoflowers neemt kun je voor het einde van de zomer afbloeien. Hierdoor is de kans op rot aanzienlijk kleiner. Tenzij je weer zo`n oud hollandse zomer vol regen hebt natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normale strains boeien vaak later af. Tussen eind augustus en eind oktober. De kans op regen is dan al weer aan het toenemen ivm het einde van de zomer. Als je autoflowers neemt kun je voor het einde van de zomer afbloeien. Hierdoor is de kans op rot aanzienlijk kleiner. Tenzij je weer zo`n oud hollandse zomer vol regen hebt natuurlijk...

oke top!

en het idee van dat zeil ? heeft dat meerwaarde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meteen een oogzt feest/meet organiseren. .. top ik ben van de partij...

 

 

Neem dan tenmjnste de moeite je vragen in de juiste sectie te stellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe geen moeite gewoon planten die hap de natuur kan makkelijk voor zich zelf zorgen ,en kijken waar het schip strand ,wat ik doe is zoveel mogelijk neer zetten en eens in de maand ff een kijkje nemen altijd een tevreden resultaat gehad ,beesje horen er nu eenmaal bij en autoflowers altijd makkelijk zo veel mogelijk verschillende soorten gebruiken het weer kan je niet regelen ,ook herten of konijnen niet wat je wel zelf kan doen is een zo goed mogelijk plekje zoeken ,meer niet, tis en blijf onkruid die wiet, dus tussen de brandnetels is wat mij het best bevalt ,of nabij brandnetels geen mens die daar in de buurt komt succes verzekert :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guuskolo Dat zeil is altijd een goed idee, maar bij alles wat je er aan toevoegt maak je het wel weer ingewikkelder voor jezelf. Onder een zeil heb je weer een grotere kans dat de lucht onder het zeil blijft stilstaan. Dat zal waarschijnlijk budrot of meeldauw gaan veroorzaken. Dan moet je dus weer iets gaan inzetten om de lucht onder het zeil te laten circuleren. Zoals een zwenkventilator.

 

Ik sluit me een beetje aan bij Wally op dat gebied :)

 

gewoon planten die hap de natuur kan makkelijk voor zich zelf zorgen

 

De juiste strain en het juiste moment van zaaien is het belangrijkste. De rest loop wel los bij een volle grond kweek ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goede strain is het halve werk ,hollands hope ,niewe dame blanch,zijn eigelijk de hoofdstrainen waar ik mee kweek ,en als je de mogelijkheid heb stekken maar dan wel eind april zetten ,met een vrije lichtval op het zuiden ,het avondrood van de zon doen je planten in bloei laten gaan dus dat is wel belangrijk .

 

:vape: dampende groet en succes met de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gelezen tot aan het stukje.. "iets teveel werk"

 

Kweken is niks voor jou, als je al e beroerd bent voor 2 autoflowertjes dan ben je of te lui om uit je ogen te kijken

of te lui om uit je ogen te kijken.

 

Je wilt grote planten maar vind dit al teveel werk.

 

Je hebt een glimlach bij me tevoorschijn getoverd maar het was nog net niet genoeg om te schaterlachen.

wel leuk hoe mensen conclusies kunnen trekken over iemands persoonlijkheid gewoon door een forumpost te lezen.

laat me het speciaal voor jou dan anders formuleren.

ik wil er zeker wel werk voor doen, maar zo min mogenlijk. dat lijkt me iets wat iedere kweker graag heeft.

 

Leuk hoe mensen een reactie verwachten op zaken die ze niet vermelden.

Jij maakt een post en krijgt een reactie op de inhoud van die post, en aan mijn post is niks gelogen.

 

Als jij een post begint met ik heb 2 auto's gehad maar och jeetje dat was me toch een pens werk dan moet je gaan

klaverjassen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote = een goede buitenkweek hoe?

 

Dat wilde ik net uitleggen, maar dat bleek op het verkeerde forum te zijn;

 

Ik ben er helemaal uit. En ik bedoel echt bomen zoals Kangativa ze groeit.

Als je alles goed doet levert dat niet alleen een record oogst op, maar ook de beste wiet die je van je leven hebt gerookt.

 

Volgend jaar is er het perfecte moment voor, ervan uitgaande dat de geschiedenis zich herhaalt.

Behalve de juiste voorbereiding heb je namelijk dit nodig:

 

Recordjaar2006.jpg

jaar06ttt.jpg

jaar06zon.jpg

jaar06rrr.jpg

 

 

Jaaroverzicht 2006:

http://www.knmi.nl/klimatologie/maan...ar/jaar06.html

Jaaroverzicht 2007:

http://www.knmi.nl/klimatologie/maan...ar/jaar07.html

 

Onderstaande foto van juli 2006 geeft een indruk van de mogelijkheden.

Het model icon_e_smile.gif is 1.85 en de foto is genomen vanaf een ladder op een picknicktafel.

 

Afbeelding w file 004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat, maar topic opgeschoond en verplaatst naar de juiste sectie.

 

@Bubbleblower: ik heb de link naar jouw post op het andere forum vervangen voor een quote van die post. ;)

De foto's zijn helaas niet zichtbaar.

Zou je die misschien hier nog even willen uploaden?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...