Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MillanO

Haartjes Worden Bruin In Week 3 Bloeifase.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een probleempje met de toppen van mijn planten in week 3 van de zichtbare bloeifase. Sommige haartjes beginnen van boven af bruin te worden en dat is niet de bedoeling.

Ook heb ik geel/bruin achtige vlekjes op ze gespot.

Ik heb geen hermas dus de kans dat ze zijn bestoven acht ik minimaal.

De laatste week a 2 weken is de temperatuur opgelopen tot max 30 graden overdag en 20 a 21 graden in de nacht. De LV is rond de 40 a 45 procent. De afzuiger draait wel op volle toeren op het moment. Ook heb ik vorige Zaterdag voor het eerst bac bloei gegeven. 1.5 ml op een liter. In totaal heb ik toen 6 liter aan 5 planten gegeven waarvan 1 plant een liter heeft gehad. Ik heb de lamp nu hoger gehangen dus als het de warmte is zou het iets minder moeten worden.

 

Wel zijn deze problemen begonnen nadat ik de bloeivoeding heb gegeven. Ook zijn er wat paarse steeltjes te zien en nieuw blad wat uit de toppen komt Is na de bloeivoeding verschrompeld.

 

Wat kan het probleem zijn en wat kan ik er aan doen?

 

Hierbij wat foto's:

 

Geel/bruin achtige vlekjes waarvan sommige op een soort blaasje lijken dus een beetje een bobbeltje vormen.

 

gallery_42649_17897_3228254.jpg

 

Bruine stukjes bloeihaar te zien:

 

gallery_42649_17897_1017043.jpg

 

Bruine bloeihaartjes plus nieuw blad wat is vervormd:

 

gallery_42649_17897_220016.jpg

 

gallery_42649_17897_827366.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze niet gewoon wat dorstig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat sowieso, ik moet ze zo water geven maar de lamp was pas net aan dus wachtte ik daar even mee. Maar daar krijg je toch geen bruine haartjes van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze altijd dorst hebben wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, heb ze net extra water gegeven. 1.5 liter voor de plant van 65 cm, 1 liter voor de planten van ongeveer 40 a 45 cm. Het problem plantje van 28cm die eigenlijk verneukt is heb ik een halve liter gegeven.

 

Komen de gele en bruine vlekjes ook van het te weinig water geven? Ik zie ook dat de onderste bladeren wat geliger worden, als een soort wolk verspreid het zich.

 

Raar man dat deze dingen opeens ontstaan. Het is gebeurd na de bloeivoeding dus je zou toch zeggen dat dit er iets mee te maken heeft.

 

Trekken de bloeihaartjes trouwens weer bij of blijven die bruin?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartje blijven bruin, maar hopelijk komen er nog veel meer witte bij.

 

Gele bladeren van onderuit duidt er op dat de stikstof begint op raken,

en dat zit ook haast niet in bloeimest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watergifte komt op mij enigszins "ruim" over, maar dat kan kennisgebrek van mijn kant zijn... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb in je topic al verteld dat je te droog kweekt vanaf dag 1.

daarom zijn je planten klein gebleven en

daarom verkleuren de onderste bladeren en

daarom worden de pistels nu al bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toen ook op jou advies extra water gegeven en ben dit vol blijven houden. Het grootste probleem is dat ik voor dat ik ging kweken de potten niet goed had ingewaterd. Nu kan ik dit niet meer doen omdat de plant anders verzuipt denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was op internet aan het kijken en kwam vis poeder bij Sannie tegen voor het stikstof gebrek. Deze kan ik dan gebruiken als topdressing en inharken als ik het goed begrijp. Is dit verstandig? Ik zag ook een complete organics pakket. Is dit beter dan vis poeder of moet ik geen van beide gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog net wat natter houden denk ik. elke keer dat je aarde uitdroogt loopt de ec in je medium hoog op en krijg je problemen die lijken op overvoeding.

 

edit: geen van beide gewoon doorgaan als je doet alleen de aarde nog wat natter houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon nat plonsen die hap een keertje te nat staan is niet erg hoor als het al volgroeide planten zijn,(en dat zijn ze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik nog meer water geven danin ik nu heb gedaan? 1.5l voor de grootste, 1l voor de middelste en 0.5l voor de kleinste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...