Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

danee

Zelf Voeding Maken / Grond Mengen.

Recommended Posts

Ik vroeg me af of het misschien handig is om een sticky te maken waarin uitgelegd word welke reguliere (intratuin/welkoop) grond geschikt is voor binnenkweek. Ik kan me voorstellen dat er ook toevoegingeen nodig zijn.

 

Hetzelfde geld voor voeding...kunnen we met middelen die in reguliere winkels beschikbaar zijn zelf voeding, wortelstimulator, topharder etc maken?

 

Ik kan me voorstellen dat de gang naar de growshop steeds minder aantrekkelijk word gezien de nieuwe wetgeving. Ik vrees dat Opstelten er geen half werk van gaat maken en de maatregelen alleen maar gaat aanscherpen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super soil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit ook wel willen weten. Een zakje canna of plagron zal niet makkelijk worden om re vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon Groene Planten heeft een NPK van 8-3-5

Pokon Bloeiende Planten heeft een NPK van 5-5-7

 

maar qua voeding blijft alles beschikbaar, zou me meer druk maken om de gavita setjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozengrond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik ook wel willen weten,

met welke standaard middelen je het beste normale aarde van het tuincentrum op kunt waarderen zodat haze het er goed op doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een medium in elkaar mixen. Of terwijl zoals BUZZ hierboven melde.... Super soil. Momenteel draai ik een prima ronde met "supersoil". De meeste ingrediënten gewoon te verkrijgen bij het tuincentrum. Tuinaarde 50% Cocos (briks)50%, N=bloedbeeld, P=beendermeel, K= vinassekali, alles van ecostyle,ook kan je er nog guanokorrels (guano del peru) en wormenmest voor nog wat N en van nature aanwezige miccorhyza voor je bodemleven, epsomzout en wat azomite,additioneel wat sannie's

Perfect start en symbiose miccorhyza. Goed inwateren, 2 weken laten staan en je hebt een heel behoorlijk bemest medium.

 

Epsomzout is ook goed te gebruiken als bladvoeding , fishmix ook trouwens.

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...