Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NOA

Extreem Hoge Waardes Op Rfx

Recommended Posts

Ik gaf mn moeder planten de eerste maand een ec van 1,4 nu ze heel groot is geef ik al 2 maanden EC van 1,6. Nu heb ik 2 weken geleden mn retour gemeten en het was 3.5 gemiddeld das wel heel erg hoog dus ben ik 1.0 gaan geven voor bijna 2 weken en na 1 week werd ze iets lichter maar nu worden ze er niet echt mooier op. de ene gaat hangen en vele vertonen roest vlekken en witte puntjes.

 

Ik gebruik Gold Label en geef altijd genoeg MG. Maar lijkt op Calcium tekort PH is trouwens in orde. Ik ben nu weer terug gegaan naar 1,6 eenmalig om te kijken hoe ze reageren maar nu krijg ik zelfs een ec van 5.0?! wtf??

 

Eigenlijk zelfde probleem als eerst, maar nu ook nog eens hoge EC probleem, zie topic: http://www.wietforum.nl/topic/113502-red-de-mamas/page__p__1334105#entry1334105

 

Onderste blad vertoont deze vergeling, nieuw is mooi dus tekort maar dan heb je de hoge retour waardes... rijmt gewoon niet... misschien gewoon uitgedroogde mineralen op de vloer?

 

gallery_39961_17106_617280.jpg

 

gallery_39961_17106_360181.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat dacht ik ook even aan, dr vlieg wel van alles rond en waterstof peroxide lijkt niet te helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Noa, hoe bedoel je met 'er vliegt wel van alles rond'?

Maak je gebruik van Bug-scannertjes (gele plakstrips), of zie je ze echt vliegen.

 

Als ze op je kaartje geplakt zitten, zijn ze een stuk makkelijker te determineren. zoek op bugscan

 

Als je ze ziet vliegen moet je minder blowen :likken:.

 

En ben benieuwd waar je de waterstofperoxide voor gebruikt.

 

grt bubbz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je rfx zit 9 van de 10 keer varenrouwmug. Vliegjes zelf zijn t probleem niet maar de larven in je potten/kratten vreten je wortels kapot

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch alleen met de mapito die varenrouw en niet met de rfx want daar word toch nieuw materiaal voor gebruikt?

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja varenrouwmug... dat vliegt er rond... door het hele fucking huis ondertussen ! daarom gebruik ik ook waterstof peroxide.. wel laag gedtioseerd was een beetje bang dat ik iets zou vergiftigen. Ik ga snel roofmijt en roofwants bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

varenrouwmug zat idd vooral in de gewone mapito, normaal in de rfx niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de buurman van een achterneef kweekt al jaren op gewone mapito en heeft nog nooit last gehad van varenrouwmug

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buurman van één van je achterneven heeft gewoon geluk gehad.. ;)

 

Geen mapito is hetzelfde. Rfx wel.

 

@ Sensi, Volgens mij geen kans met rfx, niets is gerecycled of (her)gebruikt als je het substraat nieuw aanschaft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...