Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Band of Brother

Hash Pers

Recommended Posts

Broeders, ik ben van mijn onmetelijke voorraad buitenwiet maar hash gaan maken omdat "zij die niet tegengesproken mag worden" er niet blij van zou worden als ze ergens in mijn kastjes een halve kilo buitenwiet vindt en hash net wat compacter is en langer te bewaren is. Rook net gram per maand dus reken maar uit hoe lang ik daar mee doe :). Kortom in mijn geval handig. Nu zoek ik nog een goede (hand?!) pers om mooie plakken te maken. Iemand ervaring welke ik moet hebben?

 

Hoor graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon met een auto krik en een malletje maken... :tu

goed en goedkoop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zo'n kleine hoeveelheid zou ik gewoon iemand zoeken met een dikke reet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n icehash heb ik gewoon met de hand gekneed. Ging prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegenwoordig laat ik de icolator ook wel ongeperst in korrelvorm.

gemakkelijk, beter dosseerbaar, en ik heb het gevoel er langer mee toe te komen ;)

 

lijkt alleen wel een zakje heroine dan, weet niet hoe "zij die niet tegengesproken mag worden" hierop gaat reageren :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensi ja daar gaat " zij die gehoorzaamd moet worden" ook niet om kunnen lachen. Maar zolang het geen zakken vol duister poeder worden.... :)

@Harry, ervaring mee? Zag hem inderdaad maar hoor graag of je er goed mee kunt werken.

Voorlopig is de auto krik zo'n slecht idee nog niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote jongens doen het allemaal met een krik.

neem niet te zware want licht persen is beter als hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb op advies van Aquar gewoon met hand gekneed. Is nu mooi plakje. Had de pollen eerst in zo'n ovenschaaltje (ramequin) op de houtkachel gezet en daarna was het prima kneedbaar. Ziet er mooi donkerbuin uit. Plakt als een dolle. Ga het dit weekend maar eens proberen. Die krik blijft goed alternatief.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal altijd zelf een mal moeten(laten) maken.

die kan je in de bankschroef of onder de krik gebruiken, met alles eigenlijk...

 

malletje bedenken is aan jezelf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm twee linker handen maar eens laten wapperen. Ga ik over nadenken. Heb inmiddels mooi brokje liggen en dat kijkt mij steeds smekend aan. Toch maar eens proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> Google -> mal pers -> afbeeldingen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n soort persje als Harry linkt heb ik hier, die beviel me prima, volgens mij niet helemaal dezelfde als die in de link.

Met dat persje kon ik mooie ronde plakjes van een paar gram per stuk maken.

Eerder deed ik het in gripzakjes, dan in heet water en dan tussen 2 plankjes tussen de bankschroef, maar dat vond ik niet echt ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwarmen hoeft nooit...

Door het persen komt er automatisch warmte vrij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dan de reden om wel of niet te verwarmen? Ik heb begrepen dat als je niet verwarmt de hars onder druk gaat plakken omdat de harsklieren openbarsten en dan gaan plakken maar dat ze dan niet verkleuren (dus groen cq licht bruin bljven) maar bij verwarmen barsten ze niet alleen open maar verkleuren ze ook (bruin, donkerbruin of zelfs zwart). Maakt dit voor de smaak of het effect nog uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarmen is al lang uit de doeken gedaan...

Als je iets samen perst ontstaat er sowieso warmte.

Denk aan een fietspomp (samen drukken van lucht)

je hasj zal dus automatisch opgewarmd worden

groen zou het nooit mogen zijn, dan is er in het begin proces wat mis gegaan..

dat heeft niets met persen te maken

 

Als ik hasj maak pers ik her helemaal niet.

De 38mc is altijd het donkerste

De 90 mc iets lichter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pikzwarte hasj gemaakt zonder verwarmen en met de hand kneden. Hasj wel in een plastic zakje gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar, ja dat ken ik. Maar is dat niet gewoon vuil van je handen :)? Laat ik de vraag dan anders stellen, hoe krijgt hash zijn kleur? Ik zie op plaatjes van die handpersen vaak lichtgroenige, zoals polm er vroeger uitzag, plakjes. Maar ik krijg ergens tussen licht bruin en zwart-achtige plakken. Iemand die weet waar dat verschil vandaan komt en of dat iets met effect en smaak doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig afhankelijk van de soort....

 

die handpersen worden dikwijls gebruikt voor pollen(kief) te persen.

hebben we het hier nu eigenlijk over pollen of bubble hash?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn geval bedoel ik gumby hasj. De kleur kan geen vuil van m'n handen zijn, want ik heb het gekneed terwijl het in plastic zat. Kneden was misschien ook een groot woord. Ik had de trichomen vanuit hun ijsbadje laten bezinken, de boel afgegoten, met keukenpapier het resterende vocht op gezogen en daarna laten drogen totdat het 'vormbaar' was tot een mooi plakje hasj. De soort was Passion#1 van Dutchpassion. Hele mooie hasj geworden.

 

Kijk anders in het topic daarvan. Staat als het goed is hieronder.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sinsi, ik heb het over kief (moest het even opzoeken op Youtube, ben welliswaar boven de veertig maar 20 jaren niet meer gebruikt en roestig in kennis). Maar als je de kief in een ramequin op kachel opwarmt en dan kneed krijg je bruine hash en niet deze groenige substantie:

http://forum.sensiseeds.com/images/hash/pollen_pressed_hash_2_c6547.html

 

Maar ik snap dat de plant waar je de trichomen van oogst bepalend is voor effect, maar doet de behandeling daarna er dan niet meer toe? Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeen. Nooit te oud om te leren en ben nieuwsgierig geboren.

 

@ aquar, ziet er mooi uit. Dank voor delen van je kennis en je ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...