Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stinkertje

Geld Afdwingen Bij De Zorgverzekeraar.

Recommended Posts

Ik heb het volgende idee.

 

We stellen een brief op naar het ziekenfonds, waarin we met een berekening laten zien wat we zouden kosten voor de verzekeraar als we ons medicijn de Wiet. Kosten opvoeren als medicijn gebruik die we nodig hebben als we geen Wiet zouden hebben. Ook als we niet meer zouden functioneren op het werk.

 

Ik heb Migraine, en zonder mijn wiet zou ik op dit moment geen volle werkweek maken. En als ik na mijn werk mijn eigen gebrouwen medicijn nuttig, sta ik de volgende dag aan de deur bij het werk. Vaak met een smile op mijn bakkes.

 

Wie van onze kosmonauten zou hier een leuke bijdrage aan kunnen geven. Ik ben van overtuiging dat we hier iets mee kunnen losmaken om misschien ons ziekefonds ons medisijn te verzorgen.en misschien nog meer.

 

Graag reactie's

Share this post


Link to post
Share on other sites

En misschien kun je met zo'n berekening de pers wel mobiliseren, en dan afdwingen. Ik denk dat de pers hier gevoelig voor is. Als we veel voorbeelden hebben, kan iedereen anoniem gegevens toesturen om veel cijfers bij elkaar te krijgen. veel dingen zijn uit te tellen zoals medicijn gebruik. Maar ik kan dit niet zonder hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen bijna alles hier op dit forum doen. Gegevens kunnen annoniem ge PM worden. Bijvoorbeeld.

Ik gebruikte Depakine voor mijn Migraine, maar nu niet meer.

Er is vast iemand hier die weet wat depakine kost. dit x de dosis = x per jaar. Misschien een beetje kort door de bocht gezecht, maar ik denk op het moment sneller dan ik kan typen.

En er is ook wel iemand die iets beter kan schrijven als ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker joh! Ik zou doede even vragen die gaat je vast helpen. Wordt een succes dit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

K denk t ook starter :)

 

Wat ik mezelf dan zomaar even afvraag he stinkerdje je hebt uiteraard al een dokters verklaring. Omtrend medicinale wiet ?

En waarom die dapakine gestopt ?

Als jij die depakine op recept had weet jij zelf toch de prijs ? En is t een 1 op 1 vervanging ?

En wat zecht jou behandelnd arts hierover dat je canna als vervanging gebruikt en dit ervoor zorgt dat je die andere troep niet nodig hebt ?

 

Het komt op mij iig niet erg doordacht over lijkt er meer op dat je zieltjes probeert te winnen om jou standpunt duidelijk te maken bij de zorgverzekeraar.

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stinkertje dacht een helder moment te hebben... :spell:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ starter ... echt ? :):)

 

Tuurlijk heeft toch geen enkele kans van slagen..

 

Ongetwijfeld gaan we hier weer tehoren krijgen dat t niet in t belang van de broodkweker is dat t via de zorgverzekeraar loopt ofzo.

 

Ben benieuwd hoelang t duurt :):)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

najah, wat maakt t uit?

Die mensen zijn toch al ziek, dus wat zitten ze nog te mekkeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mij niet om mijn kosten , maar van wietgebruikers in het algemeen. maar als we 1 goed voorbeeld zouden kunnen maken waarbij in de toekomst misschien veel meer mensen iets hebben.

 

1 of meer voorbeelden , waar misschien ook om heel veel geld gaat. Al die potjes medicijnen, geloop naar de dokter. en daar tegenover de kosten van hoe we ons wietje maken kopen of via de apotheek krijgen. Ik zou hier graag over brainstormen. Ik kan ook eens bij mediwiet aankloppen, maar het lijkt me leuk als we hier iets kunnen verzinnen. Groene vrienden onder elkaar.

 

Ik koop ook gewoon bij de shop, maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen die deze site bezoeken om medische redenen helemaal geen tijd en of geld hebben.

 

Stinkertje dacht een helder moment te hebben... :spell:

Tja dat is misschien ook wel zo, maar je mag best zeggen waar het rammelt. Ik weet ook wel dat ik niet alle wijsheid in pacht heb.

Daarom post ik dit ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je voorlopig helemaal niet op zorgverzekeraars e.d hoeft te rekenen.

 

Maargoed ik ben dan ook niet ziek en geen medicinale kweker maar ook geen broodkweker.

Gewoon een simpele hobbieist.

 

Er zijn hier op t forum veel mensen die daar neer ervaring mee hebben en al jaren mee bezig zijn.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de pro s op dit gebied de afgelopen jaren hebben bereikt bij de zorgverzekeraars en artsen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ agent Orange

Voor veel mensen is het een lange weg, nederland heeft de naam dat daar mediwiet verkrijgbaar is. Voor mij is het te veel werk, ik ben blij dat ik mijn gezin kan onderhouden.

Voor mij maakt het niet uit waarom je wiet gebruikt. Als mijn hoofdpijn weg zou blijven om de een of ander wonder, zou ik ook nog af en toe een wietje roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland ... is dat niet ondertussen het lachertje in de canna wereld ooit waren we vooruitstrevend en kon t allemaal niet op.

 

Tegenwoordig is alles klaar volgens mij en worden we van alle kanten ingehaald en zijn wezelf gestopt als speler in dit geheel..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was bijna aan het geloven dat mijn Wietje niet meer zo goed tegen mijn hoofpijn/migraine werkte. Maar sinds een paar dagen moet ik dit herzien. Even gestopt met de chemische medicijnen. En sinds een paar dagen ben ik geen zombie meer.... met hoofdpijn. nu heb ik nog wel hoofdpijn, maar met s,avonds mijn eigen groene medicijn krijg ik mijn werk gedaan... Eerst kreeg ik mijn werk ook gedaan maar probeerde er van te genieten. Nu lukt dat wel, en geniet ik er van.

 

Misschien een beetje geschrokken van wat er te verkrijgen is op de reguliere markt die je gegeven worden.....

 

De eerste keer dat ik stopte, kwam dat kei hard aan. Migraine aanval, na een week toch maar weer verder gegaan met de voorgeschreven medicijnen. Ik moest toch weer gaan werken, want mijn vakantie van 2 weken migraine zat er op... Ik dacht dat kan dan toch niet zonder Medicijnen werken. Maar na een tijdje in zombiestand.. (valt wel mee, maar alles was net minder leuk). Na een wat rustigere periode probeerde ik nog een keer af te kicken van de chemie. Is nu gelukt. Ik loop nog wel wat te stuiteren, omdat ik zoveel meer energie heb dan toen ik aan die shit vast zat. Ik heb me echt een week verschrikkelijk gevoeld. en gedacht dat het allemaal beter werd als ik die medicijnen weer ga slikken.. Ik slikte die pillen niet om met beter te voelen, ik at die pillen voor mijn hoofdpijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik slik die troep ook maar omdat ik die wel makkelijk bij de apotheek kan krijgen...

 

Gelukkig zijn er beter tijden, en ben ik voorzien van mijn groene medicijn.

 

En daarom zou ik het fijn vinden als het wat makkelijker is om bij de aphoteek ons medicijn zouden kunnen halen. Of kunnen telen zonder angst voer boetes die je echt niet kunt betalen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op!!! er moeten hier toch eensgezinde zijn die ook wel iets voelen voor dit doel.

Geef feedback, of help mee. 5 minuten aan de computer elke dag zou met een paar man brainstormen op Hoog of High niveua hier op het forum. Dan moeten we toch iets leuks in elkaar kunnen steken..

 

En anders hebben we 5 minuten van onze tijd..... Tijd is rekbaar voor kosmonauten.

 

Kan iemand hier wat aanvullen. Kan iemand overtuigende brieven schrijven.... wat moet er in die brief komen om iedereen omver te blasen met feiten, en de wonderen die cannabis in zich heeft..

 

Het woord kosmonauten gebruik ik om een positief sausje over mijn gebazel heen te gooien.

 

O ja, volgens mij heb ik ook concentratie problemen, daarom komt het hier en daar wat ongestructureerd over.

Oh ja, concentratie problemen..... Ook weer een koste post die je soms ook met wiet wat plezieriger vind dan de reguliere spullen..

 

Ik wil geen discussie uitlokken over wel of niet gebruik maken van reguliere medicijnen.. daar loop je in de media Altijd op vast. We moeten met een verhaal komen waar geen spijker op krom kan.

 

Maar dat spul zal toch wel wat kosten wat ze je dan allemaal aanbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je met jouw ideeen in het verkeerde land leeft.

Zo lang opstelten die zeug van volksgezondheid aan het roer staan krijg je dit met geen mogelijkheid aan de man gebracht.

ook de farma- industrie komt te lijden onder jouw plan.

We leven in een maatschappij waar geld belangrijker is dan een blakende gezondheid, alleen wordt dat niet hardop gezegd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt mij niet uit. Soms is de weg er naar toe leuker als hoe ver je komt.

 

Bij het begin beginnen, en niet afvragen wat de consequenties zijn( Met woorden op dit forum bedoel ik dan)

 

Daar heb je helemaal geen invloed op als je het niet probeert.

 

En als we het leuk houden heb je ook geen tijd verloren als je daar bang voor bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is Blowsterke hier een tijd geleden ook al mee bezig geweest.

De verzekeringsmaatschappijen willen er helaas niks van weten, omdat zij nou juist zoveel geld verdienen aan die torenhoge medicijnkosten.

Zij zijn wel de laatsten die op deze "bezuiniging" zitten te wachten.

 

Staar je ook niet blind op de mediwiet in Nederland.

Zoals ik heb begrepen, wordt deze (bestraalde) wiet niet vergoed en zou je met je mediwietverklaring duurder uit zijn dan dat je je wiet bij de shop haalt (met bijbehorende risico's helaas).

 

Er wordt ook steeds geroepen dat we zijn ingehaald door de VS met hun legalisaties.

Ik vertrouw dat trouwens ook voor geen meter.

Ineens wordt het overal gelegaliseerd, mensen vragen massaal een mediwietverklaring en/of een kweekvergunnig aan.

De hele industrie wordt netjes in kaart gebracht en over een tijdje wordt de boel weer teruggedraaid en worden er massaal invallen gedaan.

 

Als het opeens legaal zou worden in Nederland, zou ik me i.i.g. nog steeds op de achtergrond houden. :likken:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe verdienen verzekeringsmaatschappijen dan geld aan medicijnkosten? Je zou toch zeggen hoe duurder het medicijn hoe meer de verzekering er voor moet betalen? Daardoor hogere premies wat concurrentie technisch niet echt positief is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ze het geld onderling verdelen kan ik je niet zeggen, maar het stikt tegenwoordig van de belangenverstrengelingen.

Onze maatschappij is verrot en stinkt aan alle kanten. vomit-smiley.gif

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowsterke heeft hier idd ook een en ander over geschreven...

misschien vind je hier wat, en anders kan je ook eens met hen contact opnemen (stichting patienten groep medicinale cannabis gebruikers)

klikklik

 

vele mensen zijn jouw op deze manier voor gegaan stinkertje....

en veel mensen worden ook gewoon moedeloos op den duur van heel dat systeem(waaronder ikzelf)

op de lange weg win je er vaak niets mee..

ik ga me niet meer bezig houden met brieven schrijven en moeite verspillen

 

ik heb dat allemaal opgegeven en gewoon zelf een hokje gezet met max 5 planten, als je tegenwoordig niet terminaal bent van de kanker of met spasmen in een rolstoel zit van de ms is dat momenteel in vele gevallen de betere uitkomst.

ik hou me mond tegen iedereen en heb ook "mijn bijna gratis" wietje ter beschikking en niet afhankelijk van chemische troep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt sensina (moet nog wel ff wennen aan die naam hoor. :likken: ).

Vanaf hier begint het verhaal van Blowsterke m.b.t. het vergoeden door het ziekenfonds.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar. Ik ga er van uit dat ons wietje goedkoper is dan de meeste reguliere medicijnen. Misschien weet hier iemand beroepshalve iets van of zo.

 

@Baekerland. Voorbeelden: Mijn eigen risico ben ik elk jaar kwijt. En net als sommige andere hier op het forum moeten we op ons tandvlees lopen om alles betaald te krijgen. Iemand die gezond is wordt beloond.

Elke keer als je bij de aphoteek staat krijg je weer andere medicijnen in de hand gedrukt, WAAROM? Apothekers spelen voor dokter, als ze elke keer zomaar van merknaam veranderd. Zelfde werkzame stof zeggen ze dan... Maar als mijn kindje daar de hele dag ziek van is van die nieuwe medicijnen. dan verhef ik mijn stem wel even in de apotheek.

 

@sensi life. Dat is natuurlijk de manier! Toch is niet iedereen in staat om het zo te doen. Je moet ook niet denken dat we dit juridische aan gaan pakken. Tegenwoordig moet je Media offensief gebruiken om iets te klaar te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...