Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaver90

Advies Gevraagd

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik heb me set-up iets aan gepast. Aan gezien ik nog niet heel erg ervaren ben, heb ik besloten om met 1 lamp te beginnen en het in de toekomst misschien uitbreiden of ik laat het gewoon zo.

 

Mij vraag:

 

Hoeveel potten en welke maat kan ik het beste neer zetten in een tent van 150x150x215 met een gavita pro 1000watt erboven?? Ik zat zelf te denken aan 16x18liters en dan wat langer voorgroeien, maar ik ben bang dat ze te hoog worden. Ik wil het makkelijk houden dus het liefst niet gelijk toppen/knakken/buigen/pletten enz. Want ik wil eerst de basis dingen onder de knie krijgen zoals klimaat/bewateren/voeding enz. Dus hebben jullie tips voor mij hoe ik de planten laag houd?? Ik heb zowieso een scrog net.

 

Alvast bedankt

 

groeten klaver:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een scrog netje ga je zowiezo buigen knakken en toppen. Dit is eigenlijk allemaal zeer basic.

En lijkt veel ingijpender als het is..

Wil je dit echt niet kan je ze gewoon in sog neer zetten maar juist voor een eerste ronde als je toch nog veel je planten wilt zien en ermee bezig wilt zijn lijkt mij juist scrog wel erg leuk.

 

Heb zelf mn eerste ronde s ook gescrogd en heel veel van geleerd en mooi geoogst.

 

Suc6 met je keuzes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt agent orange. Als het niet al te ingrijpend is wil ik misschien wel gaan scroggen. Ik ga me er verder over inlezen en vanuit daar een keuze maken. Ik vindt het zowieso leuk om er mee bezig te zijn:)

 

maar stel dat ik ze in sog neer zet, kan ik de planten dan laten groeien zonder te hoeven toppen/buigen/knakken? of krijg ik dan hoogte problemen?

 

En is 16x18liter een goeie keuze?

 

groeten klaver

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey klaver90.

 

Ik vind die 18 liters wel een goede keuze, maar volgens mij zou je het met 11 liters ook goed kunnen doen.

Je moet je afvragen of je die 18 liters wel vol krijgt met wortels, hangt helemaal af van de lengte van de groei die je ze geeft.

 

Bij ons zitten de 11 liters behoorlijk vol met wortels, maar we geven dan ook maar max 10 dagen groei, en schakelen dan om naar 12/12.

 

En wat je verder van plan bent hangt ook helemaal af van het soortje wat je neer zet. het ene soortje is makkelijker te toppen en te buigen/knakken dan de ander, daarbij komt als je fem zaad gebruikt je op moet passen met stress geven ivm herma trekjes met ballen als gevolg.

 

Die SH stekken die wij hebben staan hadden we achteraf gewoon moeten toppen, had het veldje toch wat voller geweest, en cola's maken deze stekken niet, maar dat is achteraf.

 

De SH zaden laten we daarentegen gewoon met rust, die zijn namelijk hermagevoelig voor stress, en gaan we straks bijna direct op 12/12 zetten.

 

Dit is ook weer zo met de hoogte, de 1 groeit nog makkelijk 3 weken door na omschakeling en kan zo maar een meter of langer worden (meer sativa invloeden) terwijl een meer indica over het algemeen wat lager blijft en wat bossiger is.

 

Keuzes keuzes!

 

Succes.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt el oro verde, ja er zijn zoveel keuzes moeilijk te kiezen haha. Maar als ik bijvoorbeeld 30x11liters neer zet, het voordeel daarvan is indd dat je minder lang hoeft voor te groeien dus blijven ze iets kleiner dus bespaart weer beetje stroomkosten. Maar kan ik ze dan ook gewoon laten groeien zonder te hoeven buigen/toppen?? of worden ze dan als nog te hoog?

 

Ik wil eerst met stekken gaan werken, ik heb wel eens gelezen dan PP goed te doen is voor de eerste keer. Of kan ik beter een ander soortje nemen? Moet ook ff kijken wat de stekkenboer in de aanbieding heeft uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben t helemaal een met je el oro qua soortjes en scroggen e.d

Maar als je wilt scroggen heb je zowiezo wel een aardige groeitijd uiteraard zowiezo moeten ze aan je net komen en je net 3 kwart gevuld voordat je de klok omzet dan zijn die 18 liters toch wel handig hoor.

Fem zaad en scroggen heb ik wel altijd gedaan en alleen met de herri van sannie wat ballen gehad mischien heb ik mazzel gehad.

En het scroggen gaat met de haze dominante hybrides meestal wel goed hoor althans dat is mijn ervaring.

De indica s en indica dominte hybride s dat moet je gewoon lekker in sog zetten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nog af vraag is: stel ik ga eerst voor sog en zet 30x11liters neer en die schakel ik bijvoorbeeld na een week op 12/12(indien ze er goed bij staan) kan ik ze daarna gewoon laten groeien zonder hoogte problemen? of is toppen/buigen/pletten bijna altijd nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 1000 watt erboven ontkom je haast niet eraan om ze te buigen/pletten/toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Agent orange zegt is zeker waar, het hangt allemaal af van hoe je wilt gaan growen, en wat je wilt gaan growen.

 

Wat sisego zegt is niet helemaal waar, vaak is het hoe meer licht hoe minder strek, hangt ook weer van het soortje af.

 

Maar als ik jou was zou ik lekker een bossie PPtjes neerzetten, een makkelijk plantje die niet veeleisend is, je kan nog wel eens een foutje maken zeg maar.

 

Als je stekken zet, kan je gewoon je PPtjes toppen of buigen/knakken wanneer jij dat wilt in de groei.

 

Wij hebben geloof ik een jaar of 6 geleden is een keer een rondje PPtjes gezet, allemaal getopt, kan me herinneren dat we uiteindelijk een mooi vol veldje hadden, zonder al teveel problemen. Gewoon beginnen, zorgen dat je het klimaat op orde houdt, dan gaat het best goed komen. Met een mooi en duidelijk verslag wordt je er hier op het forum wel doorheen gesleept!

 

Succes, ben benieuwd wat je op de kop kan tikken.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...