Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sisego

Hulp Nodig Bij Luchtslang

Recommended Posts

Ik had een vraag over verlopen van een luchtslang

 

Mijn filter heeft een diameter van 160 me softbox heeft een diameter van 200 aanzuig en 250 afblaas.

Nu had de growshop het erover dat dan een stuk slang diameter 200 op me softbox moet doen van ongeveer een meter dan een verloop naar 160 en dat brengen naar me filter, Nu dacht ik is het ook mogelijk en beter om een verloop van 160 naar 200 op me filter te zetten en dan met 1 slang van rond 200 naar me softbox te brengen? en die uitlblaas van rond 250 had dat ook niet beter rond 200 gekunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verloop op je filter en geen slang.

 

Uitblaas van 250 en inblaas van 200 kan niet. Andersom wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh oke dan heb ik zelf me softbox verkeerd inelkaar gezet, Die lui van de growshop gaf me 2 flensen mee 1 van rond 250 en 1 van rond 200.

En me softbox regelrecht aansluiten op me filter gaat niet lukken in me tentje die softbox is van 18mm OSB plaat en de maten van me box zijn 70x60x50, dus is veel te zwaar voor me tentje lijkt me.

 

Dus ik moet dan morgen me softbox maar weer verbouwen, Ik kan wel in en uitblaas rond 200 maken dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken is aanzuigen veel moeilijker dan wegblazen, daarom is een inlaat (liefst 3x) groter dan een uitlaat. De diameter van de de uitlaatflens of het gat wordt bepaald door de hoeveelheid lucht die erdoor moet.

 

Bij een houten kist met isolatie kun je ervan uitgaan dat de je minimaal 10% verlies hebt tov de capaciteit van de fan, Hoe kleiner de flens diameter, hoe groter het verlies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...