Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Mezelf Van Stekken Voorzien

Recommended Posts

Hallo!

 

Ik zit er aan te denken om zelf is stekken te gaan snijden. Dit omdat ik wel is gezeik heb met boeren..

Ik heb 105 x 90 x 165 cm ruimte voor een tentje. Ik moet elke ronde +- 65 stekken hebben zodat ik ze ook nog kan uitkiezen. Ik lees op internet veel over een bepaald aantal stekken per week, maar mij gaat het erom dat ik in een keer stekken wil snijden. Zou ik dit redden met een tentje van 75x75, 60x60, 60x90 of 90x90 (liefst zo klein mogelijk). De een heeft het over stekken op vierkante meters de andere zegt 1 stek per liter grond per week. Ik kan dus niet echt duidelijk vinden wat ik nodig zou hebben. Dingen zoals een afzuiging, filter, dimmer heb ik al liggen omdat ik al een tent heb van 75x75, deze is alleen te hoog. Ik zou maar een paar dingen hoeven te kopen dus denk dat het wel het proberen waard is.

 

Graag jullie advies

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die paar stekken kom je makkelijk weg met een 60x60 tentje. Zet er 2 a 3 planten in de tent onder een 250W HPI/MH en dan gaat het helemaal goed komen. Wel moet je een klein onderkomen zoeken voor je gesneden stekken, een dp90 of klein kastje met een tl-pll armatuurtje werkt prima.

 

Succes!

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die paar stekken kom je makkelijk weg met een 60x60 tentje. Zet er 2 a 3 planten in de tent onder een 250W HPI/MH en dan gaat het helemaal goed komen. Wel moet je een klein onderkomen zoeken voor je gesneden stekken, een dp90 of klein kastje met een tl-pll armatuurtje werkt prima.

 

Succes!

 

Gr,

 

Worm

 

Bedankt voor je snelle reactie Worm,

 

Ik ben niet van plan om na het snijden de planten nog 2-3 maanden in leven te houden. Zou ik dan niet na het knippen en snijden de planten weg kunnen halen en in hetzelfde tentje de stekken aan kunnen laten slaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen alleen is de 250W dan een beetje overkill. Zou de lamp dan uit de tent halen en een TL / PLL armatuurtje boven de stekken hangen.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen alleen is de 250W dan een beetje overkill. Zou de lamp dan uit de tent halen en een TL / PLL armatuurtje boven de stekken hangen.

 

Top, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Ik ben niet van plan om na het snijden de planten nog 2-3 maanden in leven te houden. Zou ik dan niet na het knippen en snijden de planten weg kunnen halen en in hetzelfde tentje de stekken aan kunnen laten slaan?"

 

Je wilt geen moederplant maar wel stekken ? Ik zou juist eerst gaan voor een moederplant zodat je altijd stekken kunt trekken indien je ze nodig hebt. Daarbij kun je een moederplant prima onder tl in de groei houden ( 2x75watt als voorbeeld ) en de stekken gedijen in het beging het beste onder 2x36watt tot ze geworteld zijn.

 

Probleem is dat je anders weer opnieuw kunt gaan selecteren wat gewoon heel veel tijd kost voor je een geschikte dame gevonden hebt. Hoe wil je anders aan je stekken de ronde erop gaan komen ?

 

Voor de stekken zou een tent als dit al voldoende zijn ( https://desjop.nl/in...0000267&lang=nl )

Voor je moederplant is een 60x60x170 meer als genoeg.

 

Mocht je echt een kleine tent willen is de Secret Jardin Cristal een optie om te kijken. Deze zijn anders gebouwd, kleiner van formaat en goedkoper in aanschaf ( http://www.growcenter-noord.nl/secret-jardin-cristal-cr60-60x60x55-p-4407.html )

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezer: bedankt voor je reactie. Ik had dus het idee om nu een stuk of 6 sterke stekken in een 60x90x160 te laten groeien.Vervolgens in een keer veel stekken te snijden na een week of 7 denk ik. Dan aan laten slaan in dat zelfde tentje en daar dan weer een paar sterke stekken van pakken die ik dan weer in dat tentje laat groeien voor de volgende ronde. Ik heb namelijk geen ruimte voor een 2e tentje. <_<

 

Ik heb nog wel een 400 watt liggen maar dat word te veel denk ik. Dan zou ik kunnen kiezen voor een 250watt boven de moeder (zoals worm al aangeeft) en daarna verwisselen voor t neon. Ook zou ik alleen 2x75watt t neon kunnen pakken, denk alleen dat de moeder daar niet zo hard op gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah ok ik had je verkeerd begrepen. Om ruimte te besparen is dat zeker een optie. Ik zou TL gewoon gehele periode voor je moeder gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat strekken valt wel mee alleen ontwikkeld een moedertje zich minder snel.

 

TL moedertje

gallery_20993_16847_614280.jpg

Edited by Worm
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presies en dat is juist ideaal als je een moeder langer wilt behouden ?

 

TL hoeft geen 60cm van je plant af natuurlijk, dan gaan ze strekken... Lekker kort er op daar is tl zo fijn voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 165cm hoogte dus dan zou ik wel voor een 250w gaan. Aangezien een 250 ook dieper je gewas in gaat. En helemaal om een plant in max 7 weken klaar te maken voor veel sterke stekken denk ik dat het dan een 250 watter wordt.

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Als dit door gaat verwerk ik dit ook in mijn verslagen

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://desjop.nl/index.php?item=secret-jardin-darkroom-lodge-l90-90x60x135cm&action=article&aid=20556&lang=NL

 

Is een leuk tentje die aan je afmetingen voldoet. Gebruik hem zelf voor 2 moeders en wortelen/voorgroeien. Met in elke ruimte een tneon 2x55w. Ongeveer 30 stekken per week per moeder.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://desjop.nl/in...d=20556&lang=NL

 

Is een leuk tentje die aan je afmetingen voldoet. Gebruik hem zelf voor 2 moeders en wortelen/voorgroeien. Met in elke ruimte een tneon 2x55w. Ongeveer 30 stekken per week per moeder.

 

greets Tita

 

Dat tentje ziet er ook goed uit! Ik vraag me alleen af of ik in een keer genoeg stekken zou kunnen gaan snijden. Ik hoef verder ook niet elke week stekken te hebben. Ik snij liever in een keer een stuk of 80 stekken dat ik er voor in me hok gewoon veel heb en kan selecteren. Jammer dat ik niet iets meer ruimte heb anders had ik die 120 gepakt. :innocent:

 

Heb helemaal geen ervaring met stekken snijden maar ik denk dat het het best is om gwn die 60x90x160(zelfbouw) (of 75x75) te pakken met een 250 watter en 2 x 75 watt t neon. Dan kan ik er ook in voorgroeien. Ondanks dat ik die Lodge L90 wel mooi vind. Moet alleen ff kijken waar ik wat spullen laat die ik nu in een kast heb staan daar. Zou ook nog een 60x90x90 kunnen pakken met alleen tneon, 3 planten erin gooien en lage pakken pakken. Dan een kast eronder bouwen voor wat troep.

 

Wat een mogelijkheden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er uit. Ik ga zelf een klein hokje bouwen, dan kom ik beter uit met de maten. Dan word die ongeveer 90 breed, 63 diep en 135 hoog. Zo kan ik er nog wat spullen opzetten. Die 63 diep maak ik zo omdat ik dan bij het voorgroeien 70 9x9 kwijt kan inplaats van 60.

 

Bedankt voor de input

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...