Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest hobbybob01

2 Plantjes Onder 4 X 36 Watt Tl

Recommended Posts

Guest hobbybob01

Ik ben anderhalve week geleden begonnen met ontkiemen van mijn zaadjes(quick one en royal haze) allebei AF van RQS , in een hok van 1.20 x 0.60 x 1.30 mtr onder 4 TL van 36 watt T8 2 x 840 en 2 x 865.

Ik gebruik voor mijn afzuiging en aanvoer en ventilatie gebruik van computer fans, de afzuiging sterker als de aanvoer.

Nu zat ik met 1 vraag, moet ik tijdens de donkerperiode de ventilator laten blazen of niet?

afzuiging draait 24/7 en de aanvoer 18/6 en tijdens de donkerperiode ieder uur 20 minuten(ivm aanvoer koude lucht)

 

Mijn plantjes zijn 14-2 boven gekomen en doen het prima, zijn nu met d'r 3e blaadjes bezig :yummy:

 

Iemand suggesties of tips, ik hoor het graag!!

 

gr hobbybob01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

 

 

 

 

 

Bij deze een paar foto's van mijn hok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Even de LV en temp gecontroleerd, LV = 53% en de temp = 27 graden :verrygood

Ik zal straks even wat foto's maken van mijn plantjes.

 

 

:dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

 

 

 

 

 

Bij deze ff wat foto's van mijn kleine schatjes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit ben niet echt bekend met tl maar zo teken gaat het goed met ze!

 

Benieuwd naar je verslag ik zal um volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Thnx scrog026!!

 

Vond ze er zelf ook niet verkeerd bij staan, zal dadelijk ff nieuwe foto's posten.

Ze zijn al weer een stuk gegroeid(blad).

Ik heb ook geen ervaring met TL, dit wordt de eerste keer :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Update dag 10

 

Vanmorgen weer even een beetje water gegeven(200ml) met een klein beetje wortelstimulator, aan d'r voetjes en wat over het blad gespoten.

LV is mooi stabiel, ongeveer 55%. En de temperatuur is 27,5 graden.

Heb de lampen nu op 22/2 staan, op 4 cm afstand van de plantjes.

De blaadjes zijn mooi groen en groeien met het uur!!

 

 

 

Dit is een foto van de Quick one van vanmorgen, duidelijk verschil met de foto van gisteren!

 

Tot zover, gr uit brabant :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier erg goed uit idd ga je ook nog werken met pk13/14 groei bloei en top booster of ga je nature grow

LaterZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Zier erg goed uit idd ga je ook nog werken met pk13/14 groei bloei en top booster of ga je nature grow

LaterZ

 

Hey scrog,

 

Ik heb canna flores bloeivoeding staan die ik ga gebruiken in de bloeiperiode, voor de groeiperiode zou die goldlabel specialmix moeten voldoen.

Ik wilde het verder low budget houden ;)

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top booster kost nog geen 10tje ken je aardig langs mee doen en zeker meer waarde voor je vrouwtjes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Wat is het verschil tussen bloeivoeding en topbooster?

 

Gr uit brabant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Net nog ff horregaas in het rooster van de luchtaanvoer gemaakt, ik zie de eerste muggen hier alweer boven de vijver hangen!!!

En al dat vliegend spul wil ik niet in mijn kastje hebben :kill:

 

Nog ff snel een blik in de kast geworpen, het verschil met vanmorgen is al weer duidelijk zichtbaar :verrygood

Zal vanavond wel weer eens een foto maken :dope:

 

Gr uit brabant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo plaats je foto's in je topic:

 

http://www.wietforum.nl/topic/105667-fotos-plaatsen-in-een-topic/

 

Wat is het verschil tussen bloeivoeding en topbooster?

 

Gr uit brabant

 

Topbooster bevat extra fosfor en kalium.

Planten in de bloei hebben hier meer behoefte aan op moment dat ze bloemen aanmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

<a href=

 

gallery_44242_17956_3515657.jpg

 

Zo plaats je foto's in je topic:

 

http://www.wietforum...n-in-een-topic/

 

Wat is het verschil tussen bloeivoeding en topbooster?

 

Gr uit brabant

 

Topbooster bevat extra fosfor en kalium.

Planten in de bloei hebben hier meer behoefte aan op moment dat ze bloemen aanmaken

 

Ik heb m :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Update dag 11

 

Goedemorgen

 

De plantjes doen het uitstekend, vind ik zelf :likken:

De Quick one doet zijn naam eer aan, hij ziet er iedere paar uur weer groter uit :verrygood

 

Dit is de Quick one vandaag

 

 

 

gallery_44242_17956_1038445.jpggallery_44242_17956_2387245.jpg

 

En de Royal haze doet het ook prima! gallery_44242_17956_2680059.jpggallery_44242_17956_2046977.jpg

 

De LV is mooi constant 55% en de temperatuur 27,5 graden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

schoon begin :P

 

dit zal ik in de gaten houden!

 

Thnx herb!!

Ik zat net jou verslag te lezen, die ga ik ook zeker volgen!!! Gaaf zo´n stealth kastje :specool

 

Gr uit brabant

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker daar. Mooi groen blad. Denk dat je goed bezig bent. Ikzelf houd de afzuiger 24/7 aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Gaan lekker daar. Mooi groen blad. Denk dat je goed bezig bent. Ikzelf houd de afzuiger 24/7 aan.

 

Thnx Tjoe!!

 

Ik heb de afzuiging ook 24 uur aan, maar de aanvoer en de ventilator gaan in de donkerperiode maar 20 minuten per uur aan.

Dit in verband met te grote temperatuurwisselingen. Of is het beter om de ventilator aan te laten?

 

Gr uit brabant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet hem maar voor half uur aan ik zou in de 5e week co2 patronen er in zetten met behulp van kleine flesjes die je ombouwt tot co2 patronen als je dat wilt geef ik wel uit leg Hoe die maakt geven 4 weken lang zuurstof wat extra goed is voor je plant 5 busjes voor Nog geen 5 euro alles kqn je halen in de supermarkt grzz

 

Zien er goed uit trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Zet hem maar voor half uur aan ik zou in de 5e week co2 patronen er in zetten met behulp van kleine flesjes die je ombouwt tot co2 patronen als je dat wilt geef ik wel uit leg Hoe die maakt geven 4 weken lang zuurstof wat extra goed is voor je plant 5 busjes voor Nog geen 5 euro alles kqn je halen in de supermarkt grzz

 

Zien er goed uit trouwens!

 

Hallo scrog, ze gaan goed inderdaad! :verrygood

Dat klinkt opzich wel interessant die co2 dingen!!

Of werkt zuurstof erin pompen met een zuurstofpompje ook? Die heb ik nog wel liggen namelijk.

 

Gr uit brabant

Share this post


Link to post
Share on other sites

...in een hok van 1.20 x 0.60 x 1.30 mtr onder 4 TL van 36 watt T8...

Allereerst, leuk kweekje! Ik vind alleen de hoeveelheid licht wat weinig. Slechts 200 Watt per M2, terwijl 400-600 Watt aanbevolen wordt. Met zo'n lage lichtsterkte zou ik me niet druk maken over topboosters en dat soort dingen. De groei & bloei van een plant worden begrenst door de zwakste factor en dat is waarschijnlijk in dit geval de hoeveelheid licht. Extra voedingsstoffen toevoegen heeft dan geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Hoi aqua

Ik heb er idd al aan zitten denken om er een TL bak extra bij te hangen, weer 2 x 36 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaom zet je niet net als mij 2 75 watt t neon is helemaal.niet warm en wat meer lumen

 

Top booster en bloei voeding hebben degelijk zin anders is het zware onzin je heb gelijk over het licht maar de boosters helpen zeker wel minstens 15% meer waarde ik zit zelf op 425.6 watt per m2 dus dat zit wel goed maar je kast goed reflecteer baar geef ook weer meer waarden die co2 patronen gaan het zeker goed doen hoezeer Hoe beter maar dqn moet jeje afzuiging wel wat lager zetten anders zuig die alles weg ik heb er 10 in een emmer staan met een klein gaatjes in de deksel hier weer een dun slangetje aan met gaatjes van 0.8 mm en deze langs de potten gedaan zo krijgen de wortels een extra en de onderkant van het blad neemt de nodige rest op

Grzz scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...