Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Noem Growshop Tuincentrum

Recommended Posts

Wat in de praktijk al veelal plaatsvindt.

 

Column van Tjalling van der Goot; noem growshop voortaan tuincentrum.

 

Ik ben blij met zo'n strijdvaardige advocaat.

 

Leaver dea as slaef !

 

 

http://www.ankerenanker.nl/nieuws/580_column-van-der-goot-noem-een-growshop-voortaan-gewoon-een-tuincentrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij geeft wat ondernemers een adviesje.

Veel juridisch strijd is er over dit onderwerp nog niet gevoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PUK heeft geen grote tenten, >750m3 afzuigers en geen grote phresh filters meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puk heeft ook geen steenwol/pito, voeding, schakelkastjes meer op hun site staan. Filters zijn trouwens allemaal verdwenen.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urban Garden Center, ja elke growshop in Nederland wijzigt z'n naam daarin. De wouten zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk. Ik denk, dat je beter kan kiezen doe-het-zelf winkel of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja je moet wat als shophouder, voor je het weet ben je je broodwinning kwijt en heb je een flinke boete aan je reet + een bezoek aan het staatshotel.

 

Greensell gaat vanaf 28 feb dicht voor een reorganisatie.

 

WEGENS REORGANISATIE ZIJN WIJ GESLOTEN VAN ZATERDAG 28 FEBRUARI TOT ZONDAG 22 MAART

 

Desjop gaat ook het 1 en ander wijzigen:

 

Beste klant,

Al ruim 15 jaar zijn wij uw vertrouwde (online) Growshop voor het verzorgen van een verantwoorde teelt.

De Sjop staat voor een transparante bedrijfsvoering en daarom zijn we trots op het feit dat we nu al ruim 6 jaar

onze zaak runnen met een vergunning van de gemeente Eindhoven.

 

Wij zijn ondernemers en we hebben u altijd, binnen de wettelijke mogelijkheden,

serieus genomen als klant en daar hebben we altijd veel positieve reacties op gekregen.

 

Per 1 maart verandert er veel voor de mogelijkheden van onze bedrijfsvoering.

Door de wetswijzigingen van de Opiumwet zijn we strafbaar op het moment

dat we medeplichtig zijn aan strafbare teelt.

 

Dat betekent dat we vanaf 1 maart alleen nog producten en informatie kunnen verstrekken

als we verzekerd zijn van uw motief voor een gedoogde teelt.

 

We zullen onze Algemene Voorwaarden moeten aanpassen en we moeten onze klanten

vanaf 1 maart om een expliciete verklaring vragen.

Uiteraard houden we rekening met bescherming van persoonsgegevens

en zorgen we dat u unaniem een verklaring kan afgeven.

 

Na 1 maart zult u de veranderingen zien op onze online Webwinkel

maar ook in onze winkel aan de Bellinnistraat in Eindhoven.

 

Tenslotte zullen we ook een aantal producten niet meer kunnen verkopen.

Met name apparatuur bedoeld voor grotere installaties kunnen we niet meer verstrekken

zonder een redelijk vermoeden van een strafbare teelt.

Deze producten zetten we dan ook per direct in de uitverkoop.

Kijk op de pagina [<a href=https://www.desjop.nl/index.php?item=uitverkoop_&action=page&group_id=68&lang=nl" target="_lvblank">hier] voor de actuele aanbiedingen.

 

Wij zijn hoopvol als het gaat om het voortzetten van onze winkel.

Wij vertrouwen erop dat we gebruik kunnen blijven maken van de wettelijke ruimte voor consumenten

om zich zelf te kunnen blijven voorzien in verantwoorde teelt.

Maar daarvoor moeten we wel duidelijke keuzes maken en wij vragen u daarom om uw begrip.

 

Met vriendelijke groet,

Team, De Sjop

Eindhoven 23 februari ’15

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat growshophouders geen juristen zijn, maar het is allemaal wel erg voorbarig om zonder een rechterlijke uitspraak hieromtrent bepaalde artikelen niet meer te verkopen. Bij illegale, grootschalige wietteelt worden inderdaad koolstoffilters gebruikt, maar dat impliceert nog niet dat iedereen die een filter koopt ook direct een illegale teler is..dit valt gewoon simpelweg niet te bewijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat stukje van die advocaat slaat ook als een tang op een varken. Die zit een beetje te zemelen over de bewijsrechtelijke kant van de wet. Ja, als je in een rechtsstaat zou leven, dan zou dat hout snijden. Maar iedereen, die weleens voor telen voor de rechter heeft gestaan weet dat het zo niet werkt. Je wordt gewoon driedubbel genaaid door het trio rechter, officier en politiewout met assistentie van de electricien van essent. Dat bewijs wordt wel effe geregeld als het nodig is. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat growshophouders geen juristen zijn, maar het is allemaal wel erg voorbarig om zonder een rechterlijke uitspraak hieromtrent bepaalde artikelen niet meer te verkopen. Bij illegale, grootschalige wietteelt worden inderdaad koolstoffilters gebruikt, maar dat impliceert nog niet dat iedereen die een filter koopt ook direct een illegale teler is..dit valt gewoon simpelweg niet te bewijzen.

 

Er hoeft niet bewezen te worden dat er illegaal gekweekt wordt met de verkochte spullen, Het Om moet bewijzen dat de growshophouder KAN VERMOEDEN dat er illegaal mee gekweekt wordt. Dat is m.i. veel makkelijker te bewijzen. Bovendien hebben we in Nederland nog de ontnemingswet. Om een ontnemingsvordering op te kunnen leggen, moet het OM aannemelijk maken (dat is veel makkelijker dan BEWIJZEN) dat er sprake is van criminele winsten. Er zijn genoeg mensen die vrijgesproken zijn van bepaalde delicten en vervolgens een ontnemingsvordering aan hun broek kregen. En dan kom je pas echt in de shit terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn genoeg mensen die vrijgesproken zijn van bepaalde delicten en vervolgens een ontnemingsvordering aan hun broek kregen.

 

Geef daarvan eens een voorbeeld.

 

Na vrijspraak mag voor hetzelfde feit geen ontnemingsvordering worden opgelegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de door jou aangedragen zaak is sprake van ontslag van alle rechtsvervolging en niet van vrijspraak. Er is tussen beide een wezenlijk verschil.

 

Ontslag van alle rechtsvervolging

http://nl.wikipedia....echtsvervolging

 

Vrijspraak

http://nl.wikipedia....wiki/Vrijspraak

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft rare wetgeving !

Er wordt van een middenstander geëist dat hij een sanctie (niet verkopen/melden bij de Politie) oplegt aan een burger op basis van een vermoeden. Terwijl wij toch een maatschappij zijn waar alles om feiten behoort te draaien. Dat kan volgens mij niet door de beugel en de Eerste Kamer heeft behoorlijk zitten slapen.

Maar als het "fout" gaat zal er toch een rechter naar moeten kijken. En daar verwacht ik toch wat meer van. Volgens mij kan er pas sprake zijn van een foute inschatting van de middenstander als er daadwerkelijk wiet gekweekt wordt met zijn spullen, en dan nog grootschalig en illegaal ook. Dan kan, weer volgens mij, pas sprake zijn van een bewijs als er zaken aangetroffen worden die uniek zijn voor die winkel of als er een bon o.i.d. gevonden wordt bij de kweker. Zelfs vingerafdrukken zijn volgens mij niet voldoende omdat daarmee nog niet is aangetoond dat de spullen niet via een tussenpersoon daar terecht zijn gekomen.

Het zal spannend worden. Niet in de laatste plaats omdat kleine shops geen dure advocaten hebben en de straffen die genoemd worden absurd hoog zijn (drie jaar of € 81.000)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen eerst weer wat voorbeelden gesteld moeten worden waaruit blijkt hor serieus deze achterlijke bobo wetgeving word gehandhaaft en aan de hand daarvan kunnen advocaten verder borduren en zal er weer een omweg worden evonden waardoor het weer allemaal kan.. Geduld is een schone zaak.

 

Als je die storm voor wilt zijn koop je nu nog ff snel snel wat je nodig hebt en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen kan roepen wat hij wil, jurist, advocaat om of wie dan ook.....

 

De bal licht nu bij de winkel en achteraf bij de rechter. Je kan er simpelweg geen voorspelling aanvast knopen.

 

In de wandelgangen spreekt men al over 2 proefprocessen

 

(iemand gooit zijn auto vol kweekspullen en belt vervolgens aan bij het politieburo, kijken wat er gebeurt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je word als burger geacht de wet te kennen.

Maar er zijn tegenwoordig zoveel rare en kromme wetten dat het gewoon niet mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I

Liever jij als ik

 

Jij wordt daar niet voor betaald, ik ook niet.

 

Maar iemand wel vermoed ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...