Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
007zaden

Easy Sativa Buiten Kweek

Recommended Posts

Wanneer beginnen met dit soortje buiten? Wie weet het. Heb de mogelijkheid om binnen voor te laten groeien onder t neon!

 

Mvg zaden007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon proberen, de praktijk is de beste leerweg.Als je nu begint, zullen je plantjes snel in bloei gaan, maar de opbrengst zal minder zijn, dan als je in mei zou beginnen, dus je kan nu snel een kweekje doen en dan in mei nog eentje beginnen.Dan kan je 2x oosgten.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim plan ktja..maar waarom zouden ze in de bloei gaan als ts aangeeft ze onder t neon kan laten groeien ?

 

k ben absoluut geen buiten kweker maar ik zou volgende maand zachtjes aan beginnen zodat ze eind april begin mei netjes naar buiten kunnen.

Maar zoals gezecht ik ben geen buiten kweker.

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees mijn verslagen maar eens, heb een aantal jaren met de easy sativa gespeeld.

ook voorgegroeide plantjes gebruikt..

wat wij hier doen is voorgroeien onder 16 uren licht,

dan kun je ze sneller naar buiten zetten en is het lichtregime niet zo'n groot verschil.

ik kan mij voorstellen dat een plantje die onder 18 uren voorgroeid buiten veel sneller

in de bloei schiet tov. een plantje wat al 16 uren gewend was.

voor dat plantje zullen de dagen sneller "langer" worden dan voor dat 18 uren plantje.

dan moet je de planten trouwens niet te lang voorgroeien en mishandelen anders kunnen ze alsnog in de bloei gaan,

zeker een soort als heribei moet je goed mee oppassen.

als je ze 3-4 weken voorgroeid in een grote pot komt het wel goed, dan kunnen ze rond de 3e week van mei wel naar buiten.

als je heribei vroeger dan de 2e week van mei buiten zet gaan ze bloeien, zeker als ze van te voren al geslachtsrijp waren.

 

hopelijk heb je hier iets aan, anders even een aantal verslagen doorspitten, dan kom je er ook wel

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt kon het niet laten en heb ze nu tussen de watten gelecht. Zal de hele maand maart laten voor groeien mischien nog een stukje van april en dan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zijn ze dus 5+weken oud..

als je die planten dan zo vroeg naar buiten doet kun je wel eens in de problemen komen..

maar goed het is jou feestje :icecream:

 

ik begin hier op 1 april en dan stop ik wat "droog" zaad in de grond om te kijken of ze al willen opkomen.

als je een binnen plantje 5 weken verwend moet je er wel op letten dat ze nog fatsoenlijk willen aanslaan buiten,

een lekkere grote en vooral diepe pot om in voor te groeien is dan wel wenselijk.

je kunt er ook altijd nog een moeder van maken en dan vanaf april stekken naar buiten knallen,

dan verspeel je je voor gegroeide dames niet meteen als je ziet dat je stekken gelijk gaan bloeien..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt veel af van wat voor lente het gaat worden, en de seizoenen durven al eens wisselvallig te zijn..

Hopelijk wordt het een mooi kweekseizoen dit jaar.

 

Succes en hou ons op de hoogte

Grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...