Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jacksticky

Hoge Ec Waarde Rfx 1

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik ben sinds Een aantal weken begonnen op rfx, ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt alleen heb ik op twee verschillende plekken de vlokken uitgeknepen voor het water geven en uit die vlokken kwam een ec waarden van 4 en de andere 6.3? Hoe kan dit zo hoog zijn. Ik weet dat ik na het water geven moet meten maar is dit normaal zo hoog? Ik heb geef om de drie dagen water met een ph van 5.5 en ec 1.3. Graag hoor ik van jullie.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat doet voor het water geven, dan is dat dus lang na het water geven.

 

Water verdampt maar zouten niet, vandaar de hoge waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste je laatste druppels retour in je vat meten, dat is een mooi gemiddelde van alle planten en geeft aan of ze meer of minder lusten.

 

waardes in mn pito maak ik me niet druk om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dus ec waardes van 6 en 7 dat kan gewoon. Is dit niet schadelijk, ik neem aan dat de waardes alleen maar zullen stijgen toch? Ik heb nog een paar vraagjes Racker.

 

De drain is wel gewoon een puntje hoger dan de gift(1.5) maar ik vraag me af of ik dit goed doe. Ik heb om te beginnen 15 liter potten met de standaard gaten onderin, ik heb er geen gaten bij geprikt. De potten heb ik wel op kabelgoten staan en voor mijn gevoel duurt het te lang voordat de rfx weer droog is. Ik vloed eens in de drie dagen, maar dan zijn de potten nog redelijkzwaar is dit normaal of horen ze echt een beetje licht en droog te zijn? Temperatuur is 28 graden en lv is rond 45 en ik vloed ongeveer 5 cm waarvan 1 cm kabelgoot is. Dit water laat ik ongeveer 15 min staan en zet dan de vlakzuigers dan weer aan en laat het dan een beetje mixen en hiervan meet ik de waardes, is dit de goede manier?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dus ec waardes van 6 en 7 dat kan gewoon. Is dit niet schadelijk, ik neem aan dat de waardes alleen maar zullen stijgen toch? Ik heb nog een paar vraagjes Racker.

 

De drain is wel gewoon een puntje hoger dan de gift(1.5) maar ik vraag me af of ik dit goed doe. Ik heb om te beginnen 15 liter potten met de standaard gaten onderin, ik heb er geen gaten bij geprikt. De potten heb ik wel op kabelgoten staan en voor mijn gevoel duurt het te lang voordat de rfx weer droog is. Ik vloed eens in de drie dagen, maar dan zijn de potten nog redelijkzwaar is dit normaal of horen ze echt een beetje licht en droog te zijn? Temperatuur is 28 graden en lv is rond 45 en ik vloed ongeveer 5 cm waarvan 1 cm kabelgoot is. Dit water laat ik ongeveer 15 min staan en zet dan de vlakzuigers dan weer aan en laat het dan een beetje mixen en hiervan meet ik de waardes, is dit de goede manier?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...