Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M. meer niet

2 Soorten Zaad, Zijn Die Goed Voor Buiten?

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb 10 zaadjes (feminiseert) gekocht van twee verschillende soorten (Jock Horror en Candy Kush 2 Autofl.) zijn die geschickt voor buiten te zetten ? De aarde hier is rode aarde waar veel brandnetels op groeien, dus ik denk de grond is goed. De zaadjes ook? Ze worden wel binnen aangezet (zonder kunstlicht), en als het warm genoeg is gaan ze naar buiten. Wanneer is er genoeg buitenlicht om de zaadjes aan te zetten? Mogen die in Maart al in de aarde gezet worden, het liefst zonder kunstlicht?

Plaats is er hier genoeg, en gelukkig heb ik geen geburen ;-) .

 

Bedankt

 

Grtjs. M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn nogal rot gevoelig, het is wel mogelijk alleen raad ik je aan een dakje erboven temaken met bijvoorbeeld : kasfolie/greenspan ook golfplaat heb ik weleens langs zien komen.

 

zonder een afdakje zullen ze prima groeien alleen zodra de toppen een beetje dichtgroeien zal er snel rot ontstaan naar mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn nogal rot gevoelig,

 

Hoe kom je daarbij?

Waarom zouden die eerder rotten dan gewone planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn nogal rot gevoelig,

 

Hoe kom je daarbij?

Waarom zouden die eerder rotten dan gewone planten?

 

Kwenie, lijkt me dat de ruderalis genetica het juist sterker maakt tegen vocht en ook rot? Maar toch klagen er veel mensen dat ze rotgevoeliger zouden zijn dan normale planten, heb je hier misschien meer info over? Of zijn het gewoon beginners die teveel van hun planten vragen?

Edited by KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn nogal rot gevoelig,

 

Hoe kom je daarbij?

Waarom zouden die eerder rotten dan gewone planten?

 

Kwenie, ...

Maar toch klagen er veel mensen dat ze rotgevoeliger zouden zijn dan normale planten...

 

Van horen zeggen, dus.

Daar schieten we niets mee op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van horen zeggen, dus.

Daar schieten we niets mee op.

 

Ja van vaak horen zeggen, zowel op dit forum als op andere fora. En opzich schiet je daar wel iets mee op, je weet dat ofwel mensen ze fout behandelen en gewoon laten verrotten of dat er wat mis is met het plantje zelf. Nu zijn er bij van horen zeggen inderdaad veel onzekerheden en daarom wil ik het ook niet blind geloven.

Dus:

Is autoflower rotgevoeliger dan regular of gefeminiseerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is off-topic, Kushcommander.

 

Zonder bijverlichten is maart denk ik te vroeg, M.

Ze gaan dan extreem strekken en omvallen.

In mei zaaien is mijn advies.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontkiemen eind Februari onder 2x13 watt TL . na 3 weken zijn ze groot genoeg voor een 2 literpot eind mei naar buiten gooien zijn ze minimaal rond de 30 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is off-topic

 

Laat maar ik weet het antwoord al had handig kunnen zijn maar is blijkbaar off-topic? Toch bedankt voor je hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, al bedankt voor de Info van jullie :-)

 

cupp0 kun je me zeggen voor wat TL staat? 2x13 watt is wel niet te veel, daar zou ik met kunnen leven. Zo zijn ze tenminste al groter tot mei :-) Autoflower zijn alleen de CandyKusch2 zaadjes. Jock Horror zaadjes zijn normaal bloeiend.

 

Grtjs. M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik heb 10 zaadjes (feminiseert) zijn die geschickt voor buiten te zetten ? De aarde hier is rode aarde waar veel brandnetels op groeien, dus ik denk de grond is goed. De zaadjes ook? Ze worden wel binnen aangezet (zonder kunstlicht), en als het warm genoeg is gaan ze naar buiten. Wanneer is er genoeg buitenlicht om de zaadjes aan te zetten? Mogen die in Maart al in de aarde gezet worden, het liefst zonder kunstlicht?

Plaats is er hier genoeg, en gelukkig heb ik geen geburen ;-) .

 

Beter doe je eerst even wat moeite en lees je jezelf even goed in :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn bij uitstek geschikt voor buiten.

Ook de Ruderalis is in de open lucht gedurende tienduizenden jaren geëvolueerd.

Dus waarm zou die extra rotgevoelig zijn?

Als dat zo was, dan zou het al lang geleden zijn uitgestorven.

 

Those noobs just happened to share their inadequacies to the most convenient outlet: forums.

(Rev. Maynard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt gewoon aan welk autoflower soortje je hebt, en natuurlijk het weer. Ik vond dat de easy bud erg slecht tegen regen kon. Alle drie beschimmeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht to mei of eerder met een tl of spaarlampje erboven.

-Foolontjehill, hou het wat gezellig maat, kushcommander bedoelt het toch helemaal niet slecht en

heb je lufgreenstuf's foto's al gezien van AF afbloeien zonder afdak,

fking horror :) helemaal geen slechte opmerking van kush als je het mij vraagt .

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht to mei of eerder met een tl of spaarlampje erboven.

-Foolontjehill, hou het wat gezellig maat, kushcommander bedoelt het toch helemaal niet slecht en

heb je lufgreenstuf's foto's al gezien van AF afbloeien zonder afdak,

fking horror :) helemaal geen slechte opmerking van kush als je het mij vraagt .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo als highlife al zegt, het forum staat helemaal vol met dit soort info: kijk maar eens in de hoek voor outdoor/buitenkweek.

 

 

Autoflowers zijn idd minder geschikt voor buiten, grotere rotgevoeligheid.

 

 

Liefst zaden nemen die ALLEEN geschikt zijn voor buiten, bijvoorbeeld Deense genetica of andere buiten soorten. Anders krijg je nog spijt, heb je straks mooie planten en beginnen ze pas te bloeien in oktober, dat is dus veel te laat en dan wordt het niets meer.

 

 

Gouden regels voor buiten: Niet voor 3e week april je zaden ontkiemen. Liefst niet onder kunstlicht (Deense genetica nooit!) maar in een klein kiemkasje buiten op zonnige plek voorgroeien in kleine potjes of wegwerp bekertjes.

 

 

Vervolgens je plantjes niet voor 15 mei (ijsheiligen) uitplanten in volle grond.

 

 

Liefst de plekken van het uitplanten (in volle grond) in het najaar voorbewerken met kippenmest.

 

 

 

Klik maar eens op mijn guerillas onder aan dit stukje, de 2 meest recente zijn het best! Succes!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

heb je lufgreenstuf's foto's al gezien van AF afbloeien zonder afdak,

 

 

Zijn die gaan rotten omdat het auto's zijn?

 

Autoflowers zijn speciaal voor buten "uitgevonden" omdat ze zich niets van de lengte van de dagen aantrekken.

Binnen hebben ze totaal geen nut.

 

Maar doe vooral wat je niet laten kunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankuwel voor de info Raul,

daarmee kan ik alvast iets beginnen :-) Spijtig, ik had de fotos graag gezien van uwen Guerilla kweek.Verleden jaar had ik stekkers gekregen, het heeft veel te lang geduurt voor ze klaar waren, in de maand augustus heeft het ook veel geregend, er was veel rot aan en ik moest ze vroeger oogsten. De kwaliteit was daardoor niet het best. Daarom heb ik nu spezial vroegbloeiende genomen.

 

Nog eventjes een uitleg, ik ben wel een belgise maar leef sinds vele jaren in duitsland, daarom is mijn nederlands geschrijvsel niet het beste. Duits schrijven om te beter. Dus me niet veroordelen a.u.b. Wünsche allen ein schönes Wochenende , of in het nederlands Ik wens iedereen een gezellig weekend :-)

Grtjs.

Edited by M. meer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je lufgreenstuf's foto's al gezien van AF afbloeien zonder afdak,

 

 

Zijn die gaan rotten omdat het auto's zijn?

 

Autoflowers zijn speciaal voor buten "uitgevonden" omdat ze zich niets van de lengte van de dagen aantrekken.

Binnen hebben ze totaal geen nut.

 

Maar doe vooral wat je niet laten kunt.

 

Hey, nu even eens gekeken op de verpakking van de Kush zaadjes, het zijn geen autoflowers, wel zijn de planten vlugger klaar, het schijnt in 50/56 dagen. Sorry, mijn fout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je lufgreenstuf's foto's al gezien van AF afbloeien zonder afdak,

 

 

Zijn die gaan rotten omdat het auto's zijn?

 

Autoflowers zijn speciaal voor buten "uitgevonden" omdat ze zich niets van de lengte van de dagen aantrekken.

Binnen hebben ze totaal geen nut.

 

Maar doe vooral wat je niet laten kunt.

 

Hey, ik heb de vepakking van de Kush zaadjes nog eens doorgelezen, het zijn geen Autoflowers, ze hebben wel een kortere bloeitijd van 50/56 dagen. Tegenover de andere zaadjes (Jock Horror), die hebben een bloeitijd van 9-11 weken. Sorry, dit was mijn fout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi M, je Nederlands is nog prima hoor! Vast veel mooie plekken te binden in Duitsland. Ik woon als Nederlander in Belhië.

Misschien kun je zo mijn guerillas wel zien, ik moet de link opnieuw instellen of zo.

 

http://www.wietforum.nl/topic/84710-rauls-guerilla-met-hulp-van-balsturig/page__fromsearch__1

 

 

 

http://www.wietforum.nl/topic/91052-raul-reyes-duikt-het-groen-weer-in/page__fromsearch__1

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Raul, ja nu kan ik ze zien, het ziet er goed uit !

 

Ik woon in een bos, waar ook veel zonneplekken zijn, tamelijk afgelegen, de bosaarde is hier heel goed voor planten :-) Als mest word het water van mijne visvijver genomen, daar hangen filters aan, en die moeten wel proper gemaakt worden, en dit water word voor te mesten genomen. Dit is ook heel goed voor rozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik heb de vepakking van de Kush zaadjes nog eens doorgelezen, het zijn geen Autoflowers, ze hebben wel een kortere bloeitijd van 50/56 dagen. Tegenover de andere zaadjes (Jock Horror), die hebben een bloeitijd van 9-11 weken. Sorry, dit was mijn fout.

 

Met die bloeitijd bedoelen ze de zichtbare bloei.

En die komt pas als de dagen korter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...