Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Segis

Hallo Liefhebbers Van Groente

Recommended Posts

Guest Segis

Ik zal me even voorstellen:

 

Mijn naam is Segis,

 

Net zoals de rest op dit forum ben ik erg geïnteresseerd in het kweken.

Ik kijk al ongeveer zo'n 3-4 maanden mee op dit forum en het word steeds leuker :P

Thuis heb ik nu een autoflower plantje staan onder een 23 watt spaarlamp, overdag zet ik deze in de vensterbank.

Ook heb ik ondertussen al 15 zaden klaarliggen. (Iets te enthousiast geweest)

Omdat dit natuurlijk niets voorstelt ben ik van plan een beetje te upgraden, wat voor apparatuur ik neem ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik dacht eraan om klein te beginnen (micro), later kan ik altijd nog verder investeren.

Maar misschien verander ik wel van mening als ik hierover een topic begin of verder lees.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen over mijzelf, vragen zijn altijd welkom!

 

Gr. Segis

Edited by Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom :wave:

 

Hangt ervan af wat je zelf wil,

als je het echt klein wil houden of toch net iets meer wil,

dan zou ik voor 250watt,mss 400watt lampje kiezen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

zelf heb ik een mini kweekkast van g-tools gekocht.

De kast bevalt goed. eenvoudige montage, 250 watt lamp op een klok en afzuiging.

hierin heb ik nu 4 plantjes staan.

Eenvoudig, snel, en doordat alles klein is is ook je risico klein. En de stroom kosten zijn niet hoger dan een ouderwetse tv.

Het voordeel van deze kasten is dat je hem eenvoudig kunt verplaatsen (ik heb er wielen bij besteld). dat is met een tent lastiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Bedankt voor het warme welkom!

 

@ Blowke

 

Tot nu toe leek Tneon mij wat in combinatie met het scroggen. Of misschien toch door sparen voor een Apollo 4 of 6 LED lamp.

De vermindering van stroomkosten/hitte klinkt erg aantrekkelijk bij de LED lampen, ik weet alleen niet of het de investering waard is.

Over T-Neon heb ik nog niks nadeligs gehoord alleen dat deze op 10-15cm(?) van de plant af moeten. Zelf kan ik nog niet voorstellen dat dit een nadeel is.

De prijs is een voordeel.

HPS lijkt me niks ivm de hitte die ervan af komt. (Detectie / brandveiligheid)

 

@ Herbe

 

De kastjes van G-Tools lijken mij wat aan de prijzige kant, zelf zat ik te denken aan zo'n soort setje:

 

https://www.desjop.nl/index.php?item=kweektent-compleet-60x60&action=article&group_id=10000277&aid=18840&lang=nl

(Ik weet niet of dit mag, geen advertising bedoelt)

 

Stukke goedkoper, en zou naar mijn kennis ook prima moeten functioneren, toch?

Ben erg benieuwd naar het geluid in jou kastje en tentjes in het algemeen.

MDF boxes zijn duur en vraag me af hoe storend het geluid van een buisventilator echt is, enig idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...