Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KushCommander

Zaden & Grond

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik probeer dit jaar een geschikte plek voor een guerrillakweek van ongeveer 10 planten te vinden.

Nou heb ik natuurlijk al wat onderzoek gedaan en heb ik zelfs al een mogelijke plek gevonden, toch heb ik nog wel een paar vragen:

 

Ik heb op dit forum gelezen dat sommige mensen slechte ervaringen hebben mer GHS. Nu wou ik net AMS en The Church van GHS kopen voor m'n guerrillakweek, juist omdat deze het buiten wel prima zouden moeten doen. Zouden jullie deze zaden afraden? Of zijn ze prima te gebruiken?

 

Nog een probleem is dat ik m'n guerrillaspot nogal nat vind.

 

grond5

grond4

grond3

grond2

grond1

 

Ook trof ik er geen brandnetels aan, dus ik twijfel of het wel geschikte grond is. Ik was niet van plan om de grond nog te gaan bewerken omdat ik op die plek niet echt met veel spullen kan gaan slepen.

Hopelijk kan iemand met wat meer ervaring me met deze dingen helpen!

 

KushCommander

Edited by KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

persoonlijk heb ik zelf slechtte ervaringen met GHS ik had 3/4 jaar geleden 10 zaden besteld er waren er 2 van uitgekomen.

 

 

als je twijfelt aan de grond kan je altijd een ph test bij de welkoop laten doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

persoonlijk heb ik zelf slechtte ervaringen met GHS ik had 3/4 jaar geleden 10 zaden besteld er waren er 2 van uitgekomen.

 

 

als je twijfelt aan de grond kan je altijd een ph test bij de welkoop laten doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel veel goeds gelezen over RQS en Dutch Passion, deze zaden zijn wel wat duurder maar is over het algemeen hun kwaliteitscontrole beter dan bij GHS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Church is te laat. Dus niet doen!

Greenhouse zou ik niet kiezen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je nog een goeie soort voor een beginner die vroeg bloeit? Ik heb het topic over de snelste buitenplanten gedeeltelijk gelezen maar dat is natuurlijk al wat verouderd. Heb je misschien enig idee wat dit jaar goeie buitensoorten zullen zijn met vroege bloeitijden?

 

Ik zat zelf anders te denken aan de Frislan Dew of Hollands Hope van Dutch Passion, zijn wel een beetje duur voor guerilla, maaja als het het waard is.

Ik denk trouwens niet dat ik aan bulkzaden of iets anders kan komen, eigenlijk uitsluitend van azarius en die hebben niet echt heel veel speciale soorten die ik hier voorbij zag komen.

Edited by KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

RQS goed? dikke herma shit :)

Als die site goed is die hierboven staat koop ze dan daar

de guerilla gold ofzo

spots zien er goed uit

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook erg tevreden met de gold rush afgelopen jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

RQS goed? dikke herma shit :)

Als die site goed is die hierboven staat koop ze dan daar

de guerilla gold ofzo

spots zien er goed uit

 

Ik zag net wel helaas in een andere thread staan dat het een scam was? Maar in diezelfde thread stond ook weer dat mensen er wel succesvol zaden gekocht hadden:

http://www.wietforum.nl/topic/107151-hybrids-from-hell-opent-webshop/page__hl__hybridsfromhell__fromsearch__1

Staat in de laatste post van deze thread.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf nog niet van gekocht maar ik dacht dat die wel okay was ( Dacht dat Esben erachter zat...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen herma problemen gehad met RQS, ondanks klimaat en andere problemen. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel zeggen dat het maar om twee planten ging. (Royal Highness en Dance World)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog ff een vraag, ik heb wat verder zitten rondneuzen op hetzelfde terrein en ben een betere spot tegengekomen, deze ligt wat verder van het pad af.

De begroeiing is er hetzelfde het was er alleen wel heel erg nat. Normaal is voor guerrilla water wel gewenst maar naar een flinke regenbui zoals afgelopen dagen is het echt een soort moeras hier. Eerst maar eens de foto's van de ligging:

Kweekspot1

Kweekspot2

Kweekspot3

Kweekspot4

Kweekspot5

 

Lijkt me dat ze hier wel genoeg zon gaan krijgen?

 

Brandnetel

Deze kleine jongen vond ik er ook :D Dat betekent dat de grond vruchtbaar genoeg is toch?

 

 

GrondCloseUp

De grond is er wel een beetje dicht en kleiachtig maar ziet er wel vruchtbaar uit.

 

 

GrondBedekking

Ik zal alleen wel eerst overal de plantenresten moeten weghalen om bij de grond te komen. :blink:

 

Ik zat de denken om er een soort terrassen te maken waar de planten op komen te staan (zo'n 10 goldrush),

en dan wat kanaaltjes omheen te graven voor afwatering ofzo.

 

Laat me weten wat jullie hier van vinden, alle tips zijn welkom! :)

 

KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat er nog blad aan de bomen komt.. Wietplanten hebben echt veel direct zonlicht nodig.

Je kunt ook op potten kweken.

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik alleen spot 5 zou gebruiken, de rest krijgt te weinig licht.

Als er dood hout ligt kun je dat nemen om een terras te maken. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle hulp, ik ga binnenkort beginnen met de grond een beetje omspitten en gereed maken voor de kweek een guerillaverslag volgt nog! B)

Het gaan 10 stuks goldrush en 5 stuks heribei worden. Ik denk dat ik zeker één à twee goldrush in m'n tuin zet omdat ik er dan wat vaker bij kan zijn en dan heb ik een indicatie hoe het op m'n guerillaspot zal zijn.

Veel succes en kweekplezier allemaal dit seizoen! Bedankt voor de hulp.

 

KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldrush is mij aan de hand van wat ik voorbij heb zien komen op het forum aan foto's nog een beetje onzeker.

Behoorlijke kans op slechte pheno's met een enkele mooie daar doe ik het niet voor.

 

Ik heb mijn hoop dit jaar op mijn eigen zaden gericht en op easy sativa, heribei vind ik rotgevoelig maar misschien is de batch die nu beschikbaar is

meer bestand tegen. Komt wel ontzettend mooie wiet aan de heribei. Zelfs na 4 weken bloei kun je gewoon mooie topjes oogsten en keihard al dus zeker wel eentje die ook hier weer terug komt.

 

Mijn eigen zaden Guerilla Gold#2 en de kruisingen hiermee met PP en S5 heb ik ook goede hoop van. De PP kruising word momenteel indoor getest op comercieel potentieel, dus mooie toppen en vroeg oogsten.

 

De S5 deed het ook echt absoluut niet slecht, een dikke 5 tot 6 weken nagenoeg rotvrij tot het weer slecht werd en de schaar erin ging.

De PP was daarentegen rotgevoeliger dan de S5 maar die was ook geler.

 

Wat ik wel geleerd heb is dat ik een haze niet bij een PP in dezelfde bak moet zetten want de PP word geel daar waar een S5 verbrand door overvoeding. Totaal andere planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldrush is mij aan de hand van wat ik voorbij heb zien komen op het forum aan foto's nog een beetje onzeker.

dat roep je al sinds die foto's erop staan. :likken:

 

vind je ze daadwerkelijk zo slecht dan?

ik denk dat je hooguit op 10-15 % fluff pheno's mag rekenen.

en de compacte pheno's zijn met weinig licht nog steeds compact gebleven

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Goldrush heeft mij ook niet overtuigd voor wat ik er van gezien heb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...