Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Goedenavond allen. Het is weer tijd voor een nieuwe kweek en met de opgedane ervaring van de vorige ga ik het weer ietsje anders doen. Deze ronde zal ik potten van 25liter gebruiken en water geven gebeurt niet meer met de hand maar middels het autopot systeem wat ik vanavond besteld heb.

 

gallery_6495_17510_11932.jpg

Hopelijk gaat dit beter dan met de hand water geven.

 

Met medium waarop ik deze ronde kweek is lightmix van Plagron en ook dat wordt de eerste keer. De voedingslijn is weer van Biobizz en behalve de rootjuice heb ik het hele pakket. Misschien dat ik nog vleermuizenstront extract erbij koop, want daar lees ik goeie dingen over.

 

Van de stekken die ik bijna had afgeschreven heb ik er zes overgeplant in 11literpotten die daar nu een paar dagen staan. Vier doen het goed, de vijfde iets minder en de zesde - die ik bij wijze van test in de bloei heb gesneden - lijkt stil te staan. Het mooiste zou zijn als ze het alle zes overleven, maar als dat niet lukt zal ik zien het hok van 150 x 150 vol te krijgen met vijf of vier.

 

gallery_6495_17510_125320.jpg

De bovenste van links en rechts zijn de achterblijvers zoals te zien is.

 

Deze foto is alweer van een paar dagen geleden, de platen zijn alweer wat gegroeid maar nummer vijf en zes blijven vooralsnog achter. Ze krijgen alleen water en groeivoeding.

 

gallery_6495_17510_96425.jpg

 

gallery_6495_17510_90411.jpg

 

Ter voorkoming van beestjes heb ik de stekken weer gedompeld in Bugdeath zoals ook de vorige ronde. En aangezien ik geen spint heb gezien tijdens mijn vorige kweek geef ik het biologische goedje het voordeel van de twijfel.

 

Fijne avond gewenst,

 

Dilago

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jajaaaaa!!!!!!!

Succes jongen!!!!!!

dat het kanonnen mogen worden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Succes!! :popcorn:

 

Heb je nog wel extra perliet aan de lightmix toegevoegd?

Dit systeem heeft een luchtig medium nodig, daarom moet je 50% aarde en 50% perliet gebruiken, anders kunnen ze wel eens te nat komen te staan.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intresant dat systeem ik zie bij mij ook dat watergebrek steeds lastiger wordt in een tent van 150x150

Succes ik.kijk met je mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je nog wel extra perliet aan de lightmix toegevoegd?

Dit systeem heeft een luchtig medium nodig, daarom moet je 50% aarde en 50% perliet gebruiken, anders kunnen ze wel eens te nat komen te staan.

Dat wist ik niet, een meevaller dat ik ze nog niet in de eindpotten heb. Dank je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intresant dat systeem ik zie bij mij ook dat watergebrek steeds lastiger wordt in een tent van 150x150

Dat had ik dus ook bij mijn hok van 150 x 150, de ene stond te nat, de andere te droog en dat was ik zat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_32885_13455_51577.jpg

 

 

Edit:

Hier staan ook nog wat nuttige tips. ;)

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker, is aanzuren perse nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die stekken wel genoeg groei geven. En zorg ervoor dat je nieuwe uitschieters minimaal 5 vingerige bladeren hebben, het lijken wel stekken die al een tijdje 12/12 heben gehad en weer terug gezet zijn in de groei.

Vandaar ook dat stilstaan denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker, is aanzuren perse nodig?

Bij de tips wordt standaard uitgegaan van minerale voeding.

Met biologische/organische voeding hoef je niet aan te zuren.

Je medium in het begin gewoon net zo behandelen als je gewend bent met handmatig wateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Airmax, een van die stekken heb ik in de bloei gesneden bij wijze van experiment maar de anderen niet. Op youtube zag ik een filmpje van iemand die van mening is dat het beetje stress van het reveggen sterkere planten oplevert en dat wilde ik ook wel eens zien. Mijn ervaring is nu is dat het stekken oplevert die weinig opschieten, maar ik heb het slechts met een geprobeerd en de stekken ook aardig verwaarloost in het begin. Nu trekken ze aardig bij en ik weet uit ervaring dat het met vijf sowieso wel goed gaat komen.

 

@ Beaker, gelukkig maar dat aanzuren niet nodig is, want dat is mij veel te veel gedoe. Ik heb dat twee ronden gedaan en schudden met het vat of een half uurtje later nog eens meten leverde steevast weer andere waarden op. Hierdoor wist ik op het laatst niet meer en volgens mij heeft het de planten meer goed dan kwaad gedaan destijds.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de zes stekken zijn er nog vier over, ik heb er vanavond twee afgeschreven. Eigenlijk kan ik beter zeggen dat er nog drie en een half zijn, want nummer vier begint ook al bladeren aan te maken die op basilicum lijken net als een van de twee afgeschreven planten. Weet iemand waar dat op duidt? Misschien te koude nachten? Ik had er tot op heden geen kachel bij gezet.

 

gallery_6495_17946_347394.jpg

De plant linksonder begint ook al van die vreemde bladeren aan te maken.

 

gallery_6495_17946_274044.jpg

 

gallery_6495_17946_120714.jpg

Ik houd op zich wel van basilicum, maar wat is dit voor raars?

 

De andere drie planten staan er prima bij, behalve dat ze enkel bladeren hebben met drie vingers wat bij mijn weten een teken is van stress.

 

gallery_6495_17946_327822.jpg

 

gallery_6495_17946_206351.jpg

 

gallery_6495_17946_274231.jpg

 

gallery_6495_17946_401603.jpg

Ik ben alweer even aan het knakken geweest zoals te zien is.

 

Als laatste kan ik melden dat er van de vijf Kolossus zaadjes die ik bij Sannies besteld heb maar twee van de vijf zijn opgekomen.

 

gallery_6495_17946_488088.jpg

Een beetje een magere opkomst voor dergelijk duur zaad, ik zal ze t.z.t maar stekken.

 

Dat was 'm weer voor vandaag.

 

Fijne nacht gewenst,

 

Dilago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken hebben er geen zin in en het zaad heeft het ook deels laten afweten. :o

Het kan natuurlijk niet altijd feest zijn maar dit is inderdaad wel enigsinds een tegenvaller te noemen.

Misschien wil sannie wel een pleister op de wond plakken, hij is de kwaadste niet.

Ga je nu 5 nieuwe bestellen of heb je andere plannen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de stekken nog een kans en misschien neem ik wel contact op met Sannie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet je stekken is een paar dagen op 24/0 ipv 18/6 ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk weer een nieuwe ronde!

 

Dat soort verfrommelde/bulterige bladeren heb ik met een tomatenplant eens gehad, toen had ik het vermoeden dat het kwam door een teveel aan voeding.

Ik had iets daarvoor namelijk een handvol koemestkorrels erbij gegooid.

Over het algemeen lijken die problemen bij tomaten wel op die van wietplanten, maar of dat in dit geval ook zo is weet ik niet.

Misschien komt het ook wel door de stress van het reveggen, al moet ik zeggen dat ik het met reveggen van wietstekken nog niet tegen ben gekomen.

Wel dat ze heel veel 1 vingerig blad aan gingen maken en na een hele tijd 3 vingerig blad.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat, succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miami, dat ga ik proberen, misschien helpt het.

 

@ Bosrand, ik heb het nog nooit gezien en vreemd genoeg zijn dit niet eens de stekken die in de bloei zijn gesneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn nu weer constant want ik heb de stekken op 24/0. Eerder waren ze tegen de 8-10 graden en ik denk dat het daardoor is misgegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...