Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MillanO

Bladverkleuring Stikstof Tekort?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb hier een kweekverslag maar ik denk dat niemand mijn probleem heeft gezien dus vraag ik het maar zo.

 

Mijn plant is al sinds een week van onder af geel aan het worden. Beter gezegd de bladeren van mijn planten.

 

Zie hier de foto:

 

gallery_42649_17897_319612.jpg

 

Het is alleen bij de onderste bladeren en ik denk zelf dat het een stikstof tekort is en omdat het mijn 1e kweek is zou ik graag willen weten of dit klopt, zo ja wat er aan te doen en zo nee, wat is het probleem dan wel?

 

Lamp staat nu 2 weken op 12/12, grond is GL Special Mix Light, temp. tussen 26 en 28 graden, lv gemiddeld 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry kan niet in je kweekverslag kijken heb echt een navigatie probleem op t forum.

Maar zo te zien is dit het onderste blad van een volwassen plant en zou k me daar niet al te druk om maken.

 

Vind wel het groen wat ik zie aan de donkere kant mischien dat je wel wat minder voeding kan geven maar k kan helaas niet in je verslag dus weet niet hoe je verder qua voeding zit

 

Omdat blaadje hoef je jezelf niet druk te maken iig

 

Suc6

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou een licht magnesium tekort kunnen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

water i.p.v frituurvet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Agent Orange, overvoeding lijkt me sterk of ik moet me vergissen maar heb nu ongeveer om de week bacto mee gegeven en de rest halen de planten uit de grond. De rest van de planten heeft dit probleem ook. Al is het probleem alleen zichtbaar bij de onderste bladeren. Eerst zijn de lobblaadjes geel geworden en afgestorven, wat normaal is, en daarna de grotere blaadjes die na de lobblaadjes kwamen. Nu zijn de volgende blaadjes aan de beurt.

 

@ Tokes, magnesium zou het ook kunnen zijn ja, maarja wie zal het zeggen.

 

@ Herbe, frituurvet is goed voor de planten. Elke kweker weet dit. Zonder frituurvet geen wiet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze persoonlijk wat kippenmest bijgeven op dit punt.

Het is waarschijnlijk geen Mg tekort,maar gewoon stikstof:Mg tekort zie je eerder in de hogere lagen terug,niet zozeer alleen onderin.

Uiteraard verbruikt zo een plant best wel Mg. bij een snelle groei/bloei,ik geef daarom CO2 tabletjes de CO2 is gebonden aan magnesiumoxide welke je plant gretig gebruikt.

 

@ herbe : hahaha,diamant=goed krokant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om die onderste twee blaadjes (meestal drie-vingerig) moet je je niet druk maken. Rest plant is mooi groen dus zeker NIET bijvoeden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent zei geen overvoeding, hij zei enkel dat de rest van de plant er erg gevoed uit ziet op die foto.

Ik zou me ook niet te druk maken om zo'n blaadje onderaan en al zeker niet meer voeding gaan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt mannen. Ik zal me gewoon aan het voedingsschema houden, dwz elke week bacto mee geven. Ik moet over een week wel bac bloei mee gaan geven omdat ik vandaag aan de 3e week bloei ben begonnen. Of noet dit nu al? Is een beetje verwarrend. Na de 3e week of in de 3e week bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd wat hun boven al zeiden, ziet er verder toppie uit. houden zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...