Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sisego

Vraag Over Tenten

Recommended Posts

Mijn vraag gaat dit keer over tenten, Ik heb zelf dan gelukkig een eigen hokje.

 

Maar zag vandaag bij de growshop verschillende tenten staan en dan ook de prijsverschil

Ik dacht bij mezelf van ik heb nog wel ergens ruimte voor een tentje erbij.

 

Maar weet zo niet of je wel wat kan met de mammoth lite 120 is dat een beetje een normale tent of gewoon een slechte keuze?

Wat ik zo mooi vind aan deze tent dat het maar 80 euro kost terwijl zou ik voor een andere tent gaan met dezelfde afmetingen kost het gelijk tussen de 150 en 225 euro.

 

Hopelijk kan iemand mij daar wat over vertellen, Diegene van de growshop wist niet mij precies te vertellen waarom er zo"n prijsverschil in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van de growshop wou het jou niet precies vertellen bedoel je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me voorstellen dat er nogal wat verschil in kwaliteit zit qua materiaalkeuze tussen de goedkopere en duurdere.

Ook qua lichtdichtheid zou ik niet zoveel vertrouwen hebben in die Lite versies, maar als je de tent in een donkere ruimte hebt staan en je de afzuiger en filter niet in de tent hangt, zou het volgens mij best een optie zijn bij een krap budget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tentje zou ik enkel en alleen gebruiken als ik ergens maar 1 keer zou kunnen draaien ofzo.

 

Verder begrijp ik heel die liefde voor tentjes niet. Gewoon old skool hok werkt voor mij 100 keer beter.

Je hoeft met een hok niet bang te zijn dat er ineens een ritssluiting besluit niet meer mee te werken. Je kan veel meer gewicht in een hok hangen je bent veel flexibeler qua afmeting met een hok en zo kan ik nog wel ff door gaan.

 

Ik hoor vaak dat je je tent sneller hebt afgebroken voor t geval blauw blauw er lucht van krijgt maar dan... als blauw blauw er lucht van heeft bennje zowiezo al te laat.

Neem je wel de gok moet je zowiezo al je apparatuur eruit halen zelfde als met een hok daarna moet je je tent afbreken.

Nou ik kan je uit erbaring vertellen dat een hok soms sneller plat ligt als een tent. Heb je wel eventueel een vreemde stapel hout in een kamer liggen met aparte gaten en mischien wel wit gekalkd maar een breemde stapel hout is niet strafbaar :)

 

Iig suc6 met je keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je niet 3 tientjes meer neerleggen voor een mammoth pro? (109 bij puksupport)

 

In 10 weken rits je dat ding een stuk of 700 keer open, een tent van mindere kwaliteit ga je nog spijt van krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is me nu dus wel duidelijk denk dat ik er dan toch maar een mammoth pro erbij bestel, Ik heb nu ook een eigen hokje maar een tent erbij lijkt me altijd handig voor alvast stekken in voor te groeien. Dat ik bijvoorbeeld 3 weken voordat ik me hokje oogst alweer nieuwe klaar heb staan voorgegroeit en al.

 

Bedankt voor de duidelijke antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen ervaring met mammoth maar ik zag ook kweektenten van secret jardin bij de growshop maar toen ik voelde wat voor kwaliteit het was had ik meteen het idee dat het gemaakt was van het zelfde materiaal als een big-shopper.

Mijn tent is van "The Green Room" en ben daar meer dan tevreden mee.

robuuste 28mm buizen en het tent materiaal kom je volgens mij met een stanleymes nog moeilijk doorheen (niet geprobeerd overigens).

dat je daar iets meer voor betaald lijkt me duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...