Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sem koek

Heeft Iemand Ervaring Met Batmix Plagron

Recommended Posts

Voor mijn nieuwste experment denk ik eraan om plagron batmix te gebruiken, zou voeding stoffen hebben voor 6 weken, dus alleen water geven, en dan nog 4 weken alga bloom. Zijn er leden die dit al gebruikt hebben en wat zijn jullie ervaringen?

 

Sem Koek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sem, doe je ffies voorstellen in het voorsteltopic, wordt gewaardeerd hier.

 

Maar batmix is idd een flink voorbemeste aarde, daar doe je een goeie 5 tot 6 weken mee.

Heb het vorig jaar gebruikt maar kan je er geen echte afwijkende dingen over vertellen.

 

Had wel op het eind wat aarde bijgevuld omdat ik bijna 7 cm onder de rand van de pot zat. Hierdoor kreeg ik ontzettend veel kleine uitlopertjes in sommige planten, dit is was te verklaren door de buts extra stikstof die ik zowat einde bloei bijvulde

 

Maar dit is eigenlijk niet op het conto van batmix te zetten.

 

Verder veel succes hier. ..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek en gij zult vinden staan best veel kweekjes op t forum met batmix.

 

T doet wat t moet doen alleen zou ik zaailingen niet direct in de batmix zetten maar een kuiltje vullen met growmix of zaai en stek aarde en daar de zaailingen in zetten dan kan het plantje rustig wennen aan de batmix.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik batmix met zaad, en ik geef de eerste 8 week alleen maar water. (6 week groei + 2 week bloei)

Plantjes strekken veel minder door de zwaar bemeste batmix.

 

met stekken een heel ander verhaal; altijd problemen met aanslaan. Dan neem ik altijd gebruikte aarde of evt. lightmix en minerale voeding vanaf week 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik batmix met zaad, en ik geef de eerste 8 week alleen maar water. (6 week groei + 2 week bloei)

Plantjes strekken veel minder door de zwaar bemeste batmix.

 

met stekken een heel ander verhaal; altijd problemen met aanslaan. Dan neem ik altijd gebruikte aarde of evt. lightmix en minerale voeding vanaf week 2.

 

Wat bedoel jij met strekken??? Jij hebt daar mooi resultaat mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...