Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HarryvG

Rqs Critical: Ervaringen Qua Bloeitijd?

Recommended Posts

Allen,

 

zit nu op dag36 12/12, ruim 25dagen sinds aanwezigheid van de eerste witte haartjes/topvorming, ofwel zichtbare bloei...

Moet ik de aangeraden bloeitijd rekenen vanaf 12/12, of vanaf de eerste witte haartjes?

 

Haartjes van de - inmiddels prachtige, flinke - toppen zijn namelijk momenteel allesbehalve wit!

Ook nog (lang niet) bruin, maar hebben toch al een aardige "groen-tint" ontwikkeld....

 

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met deze soort!

 

Betreft overigens met klem niet de autoflower variant, maar de "gewone" feminized...

 

Kijk uit naar jullie input!

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal kan je er wel van uitgaan dat je moet tellen vanaf de zichtbare bloei, maar het exacte moment van oogsten zie je pas op het moment dat het zover is, bij voorkeur met een microscoop. Als de trichomen wit zijn sla je de sikkel in de vrucht, want de oogst is daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit in me 2e ronde critical en je kan toch wel 5 weken rekenen vanaf zichtbare bloei.

Maar idd ook je trichomes in de gaten houden.

 

Mijn vorige ronde was 5 weken en 3 dagen na zichtbare bloei

Edited by Tjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn criticals staan morgen 60 dagen in bloei.. ik had rekening gehouden met 8 weken (7/8 wk volgens zaadbank) maar dat was iets te optimistisch; de pistels zijn nog grotendeels wit.

 

De trichomen zijn 70% milky op bepaalde delen, op andere delen is bijna alles nog helder. Als ik wist dat deze sletjes zo lang moesten dan had ik een mooier soortje gezet dat het waard is om lang op te wachten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnaast is er verschil in feno; 2 planten zien eruit en gedragen zich als snelle afghani's, hadden na 3 weken bloei al oranje haartjes en kunnen allang om. Andere planten zijn meer skunk / sativa achtig en die hadden nog best 2 weken langer voeding kunnen krijgen. Dat is echt een nadeel aan zaadkweek, de dikste planten schreeuwen om voeding en tonen K tekort terwijl anderen verbrande punten tonen door overvoeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem herken ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tel altijd 1 tot 2 weken op bij wat er op de verpakkingen staat. 7-8 word 9 tot 10 weker, dan zit je aardig in de goede richting.

 

Commercieel gezien verkoopt een 10 weker voor een pp niet, praktijk toch ook wel smakelijkste als ze tot eind kunnen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijt aan commerciëel; het is hier toch een "HOBBY-FORUM"

 

...of zit ik er nou naast?! :wacko:

 

gallery_40054_17842_897096.jpg

 

Anyway: weekje langer lijkt me geen punt, maar- niet gehinderd door diepgaande kennis in deze - ik krijg bij dit aanzien eerder de indruk dat de "vermeend aanbevolen" bloeitijd praktisch verdubbeling behoeft...

 

...Datis wat mij betreft zelfs in de "hobby-sfeer" amper, of nauwlijks (lees: niet) acceptabel....

 

Dus gaan we nu in dit topic de bijna mythische status van Critical (fem, RQS) op basis van argumenten - gestaafd met onweerlegbare, objectieve en uit meerdere bronnen geleverde - bewijzen, niet alleen ter discussie stellen, maar zelfs ONDERUITHALEN?!?

 

Dat is in elk geval wmb niet de intentie van dit topic; blijf door "in het verleden behaalde resultaten" toch overtuigd van de (aanvankelijke) kwaliteit van deze indica-dominante fem... Desalniettemin bespeur ik - onder expliciet gelijke klimaat- en cultuursomstandigheden - enige terugval qua cyclus...

 

 

Laten we hopen dat dit een tijdelijke terugval, en géén verval blijkt te zijn, want dat zou zonde zijn!!!

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand goede Orange Bud te vinden?!

 

(...dus echt die "old-school", die ook echt oranje ruiikt en waar "amber" bij de z.g. try-verkleuring zich pas tijdens rijoingsproces - curen - niet zonder de zo kenmerkende geur zal openbaren...

:excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ruikt Oranje volgens jou dan???

Als ik denk aan Oranje geur denk kom ik op alles uit behalve wietos.

 

Bruine anjers van Oranje schijnen heerlijk te ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADH-47, ruikt en smaakt wat orange bud achtig,maar is zeker geen orange bud.

dan moet je californian orange zaaien,ofwel Cali-O zoals ze hem noemen lekker old-school soortje.

de buds worden zo compact dat je met de hoofdtop een raam kunt ingooien haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze foto's zijn van 56 dagen 12/12, 46dgn zichtbare bloei:

 

gallery_40054_17842_1333433.jpg

 

gallery_40054_17842_942935.jpg

 

gallery_40054_17842_990421.jpg

 

gallery_40054_17842_1351009.jpg

 

gallery_40054_17842_1109843.jpg

 

gallery_40054_17842_1329277.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou nog ff wachten. Mijn criticals zijn al een week over de aangegeven datum heen mAr zijn nog niet rijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, maar deze zijn nu dus op de kop af 59dgn 12/12 (8,5 weken), waarvan 48 dagen zichtbare bloei (6,85 week).

 

RQS gaat uit van een bloeitijd tussen de 6 en 8 weken, dus dat klopt wmb aardig...

 

Momenteel hebben de meeste buds ruim voldoende bruine haartjes, beginnen de kleine blaadjes in de "oksels" te verpieteren en bovendien zijn de Trychomen vrijwel allen "far beyond milky"... :dribble:

 

Ik worstel alleen een beetje met het feit dat van de bovenste - tevens grootste en dikste - buds, het percentage verkleurde haartjes maar amper de 65% aantikt.

Wel zijn de Trychomen verre van doorzichtig/helder, dus vooralsnog ben ik voornemens dat vanavond de stekker eruit gaat, en de dames op 48u rust (lees: donkerte) getrakteerd gaan worden...

 

Wel heb ik ze zojuist nog c.a. 500ml water p/p als soort van "laatste avondmaal" gegeven...

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare plantjes ook. Heb hier alle toppen met bruine haren maar de hoofd top is nog wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idem hiero:

 

gallery_40054_17842_181525.jpg

 

gallery_40054_17842_223648.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een talent.

 

@starter me likes zijn op maar like

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zie het ook heel

Goed op die beste foto's. Thnx. Box

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, ik weet het... Niet echt een vaste hand hebben combineert niet echt lekker met brakke camera... :wacko:

 

Overigens nimmer ambitie gehad richting fotografie... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de tijd hebt gewoon wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...