Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tjappie27

Diamant Folie

Recommended Posts

Heeft iemand hier ervaring mee?

De werking ervan?

En evt montage ? Kan ik dit nieten?

 

Zoals ik t begrijp moet er een vrije afstand zijn tussen muur en folie ik dacht aannieten op afstands latten van 1,5 cm dik

 

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens in dit mooie topic van djbroertje

http://www.wietforum.nl/topic/76556-verschillen-in-reflectiemateriaal-op-de-wanden/

 

Daar word het ook besproken en getest, komt niet zo goed uit de metingen...

misschien toch beter voor iets anders gaan, veel v/h licht wordt terug richting lamp gestuurd.

 

Vanwaar de keuze naar diamantfolie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd afstand latjes gebruiken en bij mijn weten kan nieten wel maar moet je de naden goed afdichten met folie tape anders is hij al "lek" voordat je ermee begint

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je niet de antidetectie folie? deze word wel geadviseerd om met een lucht spouw te monteren, diamand folie is meer voor reflectie dus heeft geen ruimte nodig lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reacties

 

@ agent orange dus de naden met alu tape ipv ducktape?

 

Ik lees heel veel reacties over DE adf ene wel positief andere niet

 

@ sensi de testen heb ik ook gelezen maar kijk eens mee op hollandsglorie.net

Volgens mij is dit niet de versie met diamant sjablonen maar alleen het merk

 

Ik kweek straks niet meer in m'n tent maar in een hok en wil toch het zekere voor het onzekere nemen ivm vele vliegen hier

 

Ik gebruik straks 1x400 &1x600 ipv alleen een 400 in mijn dr90

 

Blazen doe ik naar m'n andere ruimte ipv naar buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees net wel dat het een ruitvormig patroon heeft

Lijkt mij aardig overeen te komen met een tent

 

Gaat mij meer om de anti detectie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite kunnen ze met infrarood camera's door meerdere etages heen kijken of er warmte bronnen aanwezig zijn, of een laag anti detectie de camera's blokkeert zal mij benieuwen, het zal de wat minder gevoelige camera's misschien wel tegen houden mits goed gemonteerd, echter zijn er nog naar mijn weten geen wetenschappelijke bewijzen geleverd.

uiteindelijk is het ook een goed gevoel dat je er zelf bij hebt, maar als ze je in de gaten krijgen zal het je waarschijnlijk niet redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door meerdere etages heen kijken? volgens mij is dat alleen in films, of mis ik iets?

 

Ik was van mening dat ze alleen opp temp konden meten van objecten zoals ramen, daken, muren etc.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiet me gelijk een shotje van de film Eraser binnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders bekeken: een machine die miljoenen kost door de technologie die er in verwerkt zit, daar zou een stuk folie van een paar mm dikte tegen opgewassen zijn ? Ik geloof niet in die wonder folies wel in je mond houden en het tegen niemand zeggen....

 

Ze kunnen zien of er een warmte bron is, maar niet zien wat die bron is in vorm. Wat voor de waarnemer een lamp kan zijn, zou in de praktijk zomaar een kachel kunnen zijn die op de (hobby) zolder staat. Indien ze metingen gaan doen, is dat niet omdat ze jou huis bij toeval op de ezeltje prik me manier zullen hebben gevonden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jullie zeggen dat het vrijwel onzin is die folie te halen en beter dus zwart-wit kan pakken aangezien het ook dus beter reflecteert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor reflectie gaat is Orca het mooiste, wel wat duurder maar zeker wel de moeite waard als je wat moois wilt.

 

Anti detectie moet je alleen doen als je het er voor over hebt om een goed gevoel er bij te hebben, als ze echt naar je opzoek zijn heeft het uiteindelijk geen echte functie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo is je uitlaat altijd zichtbaar.

En met die adt folie tsja volgens mij geeft die niet echt meer waarde.

 

Ikzelf ben van mn zolder naar een onderliggende slaapkamer verhuist doordat er regelamtig heli s overvliegen.

Denk ook dat ze m nu wel gewoon kunnen vinden maar zelf slaap ik er wel rustiger onder.

Daarnaast vraag k me af hoeveel hobbykwekers er door een heli worden gevonden.

 

Ik heb iig nog nooit iets opgevangen van parkieten kwekers ofzo waar ze toevallig binnen vielen en die gebruiken ook wel genoeg stroom en creeeren ook warmte. Of een reptielen kwekerij en noem maar op

 

Daarnaast heeft t in de winter veel effect die warmte camera s maar zomers als de gevels e.d zowiezo opwarmen maar een 25/30 graden wordt t alweer een stuk lastiger voor ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomer of winter: een tent/hok zal altijd een hot spot hebben. Dit kun je niet verbergen met wat folie, wat de naam anti detectie draagt.

 

Je neemt een risico als je gaat kweken ? Je kunt dingen beperken, door er niet over te praten. Mochten ze je echt op de korrel hebben, kun je nog wel 200 lagen er op doen maar helpen zal dit niet.

 

Hoe de meeste gepakt worden is praten, ze vertrouwen iemand... Die iemand vertrouwd ook weer iemand en die ook, en die ect ect... Voor je het weet ben je een stempel rijker: thuis kweker. En de gun factor is echt ver te zoeken, mensen naaien je anoniem een oor aan als ze de kans krijgen of de gelegenheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor info ik ga deze ronde proberen met zwart-wit folie

 

Niemand weet ervan deel alleen hier mijn info is ook makkelijker met vragen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...