Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Markoz

Ec Probleempje Met Atami Rootfast

Recommended Posts

Hee allemaal,

 

Is er iemand die mij kan helpen?

Vandaag wil ik beginnen met mijn 1e ronde op hydro. Ik wilde vanavond de startblokken (4x4) en de plugs gaan spoelen/inwateren met 1Liter water met 1ml atami ata rootfast, maar ik krijg de EC-waarde van het water niet hoger dan 0.8. Elke x wanneer ik er 1ml rootfast bij doe, stijgt de EC met 0.1, maar het lijkt me niet dat ik meer dan 6ml rootfast moet toevoegen op 1 lliter?

Wat kan hier aan doen?

 

Ook weet ik nog steeds niet hoe ik de waarfes van mijn nieuwe mapito goed krijgkrij kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

 

Groetjes Markoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie.

ik heb de startblokken incl pluggen net in 1.5L water gedaan met rootfast, ata leaves a+b. EC 1.2 PH 5.3. De zaadjes liggen nu in een glas met leidingwater, en zal ze morgen in de startblokken willen stoppen. Moet ik dan alsnog een x de waardes van de startblokken meten? Zo ja hoe??

 

Kun je me misschien ook wat meer uitleg geven hoe ik mijn mapito inwateren moet, en hoe ik deze klaar maak om de blokken erin te kunnen stoppen?

 

Groeten Markoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check topics Racker Markz, die legt uit hoe of wat.

 

Startblokken laat je weken in afgestelde PH/EC, daarna geef je 'gewoon' de blokken water met aangegeven waarden schema qua ph/ec en let je een beetje op de plantjes. Tov aarde kweken is bij hydr vanaf begin goed bemesten wel van belang anders trekt alles na aanslaan geel weg als je bijv. met alleen maar een wortelstimu de blokkies in zou wateren.

 

Kilootje zout van een bepaalde herkomst schijnt het goed te doen op pito volgens racker :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check topics racker markoz, die legt eea uit hoe aan te vangen met nieuwe pito.

 

zaailingen in startblokken?

bedoel je niet stekplugjes die je later dan in startblokken zet?

 

een zaailing verdwaalt in een startblok naast dat je groot deel medium ongebruikt laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...