Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativa Avitas

1X Og Kush 234W(120W?) 7 Color Led

Recommended Posts

Nou.. Topic nr 3. Zo kom ik meteen even met de deur in huis vallen. Deze ronde draai ik puur voor de mensen met weinig ruimte. Om te laten zien dat DWC ook op kleine schaal mogelijk is. Misschien als het me bevalt hou ik de setup wel en zet ik hem in 1 of ander bedorven hoekje weg in de hoop dat het met een eventuele inval over het hoofd wordt gezien. Al moet ik zeggen dat ik redelijk gerustgesteld ben. Ik heb al een inval gehad 2 maand geleden en alles staat er nog. Niks geknakt en de lampen waren nieteens uitgeschakelt. Ze kwamen ook voor een gevalletje "enemy of the state", maar ik voldeed niet aan hun profiel. Niet op de manier die zij bedoelden XD

 

SL742929.jpg

 

Ik begin met de setup:

 

-Secret jardin 60cmx60cmx90cm propegator op zn kant geknikkert(ik knikker alles op zn kant:p).

-75m3 afzuiger met mini-filter(150m3)

-Hailea zuurstofpomp. Niet degene die ik wou(Hailea aco), maar een budget versie ivm geldgebrek.

-konijnenbak met dekplaat als dwc reservoir. Ideaal voor dit tentje ivm de hoogte.

-234w led paneel met 7 kleuren. Tenminste, ze zeggen 234w, maar dat zijn verkooppraatjes. Hij neemt maar 120w op, zou toch leuk zijn als hij dan 234w uitpoept. Volgens wet van behoud van energie onmogelijk ;)

-Plagron Hydro voeding. Al verder uitgelegd in ander topic.

 

SL742930.jpg

 

De strain die ik gebruik is de Royal queen Og kush. Niet de officiele las ik hier ergens, maar toch ben ik wel benieuwd :) Ik heb laatst een keer voor het eerst de Og kush in Amsterdam geproeft tijdens CBD 2014 en het beviel me goed. Ik scrog deze ronde ook. Dat is een aanrader als je dwc op deze kleine schaal wil, vele voorbeelden van mislukte pogingen waarbij de plant uit het hokje groeide zijn te vinden op het vorige forum waar ik actief was. Deze keer lijkt het met scrog en een lage waterbak net allemaal te gaan passen. Ik merk alleen al wel dat dit echt een heel waardeloos pompje is waar ik snel een betere voor moet halen. Ik verwacht dus geen mega opbrengst deze ronde, maar ik maak me daar geen zorgen om. Dit draait puur voor het voorbeeld en de inspiratie. De potten vol haal ik wel uit een ander hok weg.

 

SL742928.jpg

 

Deze Og kush staat al wel even een tijdje. Ik kwam zomaar even invallen halverwege een aantal rondes, vandaar. Ze zit nu op 2 week zichtbare bloei. Ik zeg zelf altijd zichtbare bloei, omdat het langer duurt voor dit bij led intreed. Bij hps soms al binnen een week na 12/12, bij led kan het wel 3 week duren..

 

SL742931.jpg

 

Je ziet niet heel erg veel bubbeltjes bij de wortels en dat is eigenlijk een slecht teken.. Dit pompje is waardeloos. Membraampompjes begeven het aardig snel, daarom ben ik dus fan van zuigerpompjes. Die zijn alleen al wel gauw 35 tot 40 euro. Een investering die het geld zeker waard is, maar je moet het wel ff hebben. Zodra ik dat heb komt die wel. Nu kwakkel ik nog wel even vooruit op deze pomp. Het is niet anders..

 

Ik hoop gauw wat meer te kunnen posten, maar het gaat nog sloom onder dit paneel. Daarom heb ik uiteindelijk ook hps genomen. Bloeien onder led wil prima, maar de toppen worden nooit erg groot en het duurt een eeuwigheid voor alles rijp is.. Zo geduldig ben ik niet haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ga je volgen heb de rqs og ook nog liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat weer langzaam wat beter met de Og kush. Ik heb de pomp even wat onderhoud gegeven en van een paar extra uitstromers voorzien. Ze krijgt nu weer aardig wat meer zuurstof.

 

SL742960.jpg

 

Ook de bloei begint eindelijk op gang te komen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik tegenwoordig dit paneel als extraatje heb en hoofdzakelijk op hps draai. Voor led moet je geduld hebben en dat heb ik gewoon niet.. Toch is door de volledige afwezigheid van warmtestress led-wiet kwalitatief zeer goed. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit die ik in het verleden wel eens onder het paneel weg heb gehaald. Ik hoop dat me dat in combinatie met de uitstekende eigenschappen van de Og kush een heel bijzonder soortje gaat opleveren. Een leuk extraatje voor de zaterdagavond ;)

 

SL742957.jpg

 

 

Kwa kleur oogt ze gezond, maar ook bij deze rode steeltjes door de lagere temperatuur. Het staat allemaal in dezelfde kamer. Ik lig er niet zo wakker van. Ze begint wel eindelijk lekker veel bloemetjes aan te maken. Ik schat dat de verbeterde zuurstoftoevoer nog wel voor een extra boost gaat zorgen. De ec en ph is net weer bijgesteld. Ec mag in deze fase wel naar 2.2, de ph houd ik altijd rond 5.8.

 

SL742955.jpg

SL742956.jpg

 

Wat betreft de hoogte ben ik ook tevreden. Dit wordt mijn 3e poging met dwc in dit kleine krappe tentje en de aanhouder wint. Deze ronde zal ik eindelijk in staat zijn om alles binnenboord te houden. De vorige 2 pogingen moest ik halverwege afbreken wegens ruimtegebrek. Het succes zit in scroggen, snel op 12/12 zetten en een zo laag mogelijke waterbak gebruiken. Deze is amper 10 cm hoog. Nu ben ik erg nieuwsgierig wat ik op deze manier in zo`n klein krap hokje zou kunnen oogsten. Het totale verbruik is amper 200w en de totale ruimte 60x60x90cm, dus dat lijkt me ideaal voor mensen die een klein makkelijk te verbergen hokje zoeken met een laag verbruik en toch graag topkwaliteit willen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel eens wat meer over die inval? Hebben ze niks gevonden of alles laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben wel alles gevonden Aquar. Mijn stiefbroer was op dat moment bij mij in huis en hoorde ze boven overleggen over een klein kwekerijtje. Ik lag zelf op dat moment buiten op de stoep met mn neus in het grint en 2 mannen van het arrestatieteam op m'n rug. Gelukkig stond er ook niets in bloei op dat moment. Ik denk dat er wat meer vragen waren gekomen als het scrognet helemaal vol had gestaan... Toch wed ik dat ze vast wel even vol verbazing hebben staan kijken. Ik had op dat moment de beide blueberry's in de groei en een Pinapple kush in de bloei.

 

De apparatuur is niet eens uitgeschakeld. Ze hebben gewoon even een kijkje genomen en verder niet. Maar zoals ik al zei, ze kwamen ook voor iets heel anders. Een soort baard in een witte jurk. De pc is wel in beslag genomen voor onderzoek, de externe hd van 3 tb waar alle foto`s van de afgelopen jaren op staan hebben ze niet zien liggen... Ik moest zelf een nachtje brommen in een arrestanten cel dichtbij in afwachting van verhoor. Gelukkig kon ik binnen 24 aantonen dat ik een alibi had en weinig met de islam heb.

 

Verrast was ik wel. Maar ik had voor zoveel redenen opgepakt kunnen worden... Mn planten, mn twitteraccount, een ex die me een streek wil leveren, buurman met drugsverslaving waar ik wel eens een aanvaring mee heb gehad... Het leek me beter om niet al te veel vragen te stellen haha. Toen ik de daadwerkelijke reden eenmaal wist maakte ik me alleen nog maar zorgen om de apparatuur en de planten. Ik ben opgelucht dat het zo is afgelopen. Er staat voor zo`n 1000 tot 1500 euro aan apparatuur waar ik jaren voor heb moeten sparen. Ik zou het niet graag allemaal op nieuw aanschaffen..

 

Er loopt momenteel een onderzoek naar het gedrag van de politie in deze zaak, opgestart door de officier van justitie. Ik denk dat ze hier een fout hebben gemaakt die ze niet hadden moeten maken. Hoe dan ook, ik zit er zelf ook bovenop ivm een mogelijke schadeclaim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heftig verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das niet mis. Wel mooi om te lezen dat je alles nog hebt. Mooi land wonen we evemgoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk een keer een waterballet in de micro hoek, en onder led een erg interessant kweekje om te volgen.

 

veel succes en plezier ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek zo, weer eens wat anders hier. Dat je maar mooie toppen zult oogsten :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Og kush is erg vervelend langzaam aan het bloeien, maar dat is LED... Gelukkig heb ik wat afleiding erbij. Ik heb al wat grotere bladeren verwijderd zodat het lucht beter invalt, maar ik schat dat het nog een weekje zal duren voor de bloei echt op gang komt. Als je een soort hebt waar 8 week voor staat mag je er onder led wel 10 tot 12 week van maken. Geen idee of dat aan het spectrum of het lagere vermogen te wijten is..

 

SL742985.jpg

 

SL742987.jpg

 

SL742988.jpg

 

SL742990.jpg

 

Het mooie is dat je na een tijdje haast geen ec of ph meer na hoeft te meten. Alles wordt routine. Aan de bladeren kan ik zien dat ik kwa ec netjes zit. De kleur is niet te licht en er zijn geen verbrande punten. Ook zien de wortels er mooi wit uit, dus zuurstof heeft ze genoeg. En die geur! Ik ken die geur als geen ander! :) Ze ruikt naar mn favoriet, de Mk ultra. Is ook vrij logisch, omdat Mk ultra een kruising is tussen Og kush en Chemdawg. Ook chemdawg heb ik een keer eerder gehad, en op basis daarvan weet ik nu dat de Og kush dominant aanwezig was in de Mk ultra. Dan kan niet anders betekenen dan dat ik heerlijk ga smullen van deze soort. Wordt nog wel even geduld hebben helaas. Ik schat dat ze nog dik 6 tot 8 week moet staan.... Wel is het leuk als je op die manier na jaren toch oude bekende strains weer terug herkend in een nieuw soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehehehehe

ik kan de plant haar schaamhaar zien

hehehehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...