Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El salvador

Bezetting Te Vol? 150 X 150 19 X Amnesia 18 Liter Potten

Recommended Posts

Beste grow experts !

 

Ik heb hier een veldje vol amnesia haze in een mammoth pro 150 x 150 er hangt 2 x 600 watt gavita pro boven en zit nu net in week 4 bloei

Ik vind het een mooi veldje maar twijfel toch of het niet te vol staat? Ik twijfel heel erg of ik toch nog wat extra ruimte moet creeren en zo ja hoeveel zouden jullie er weghalen??

 

Overkill aan planten ?? of is het gewoon een heel mooi gevuld veldje en dus zo laten staan??

 

Hoop van jullie te horen gr El Salvador.. hieronder de fotos:

 

 

gallery_44117_17913_466975.jpg

 

gallery_44117_17913_1154213.jpg

 

gallery_44117_17913_372801.jpg

 

gallery_44117_17913_1594741.jpg

Edited by El salvador

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gevuld.

 

Hoe hoog hangen je lampen erboven?

 

Hey predator ze hangen er 50 cm boven dit gemeten tot bulb tussen de kap en de gemiddelde top is het 45 cm.

Dit is toch wel ok of zou je t wat hoger hangen?

 

Bedankt voor je snelle reactie trouwens.

Je vind het niet te vol dus...?

Edited by El salvador

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind wel dat ze ERG veel blad aan maken in de top ....

 

temp wel onder controle ??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind wel dat ze ERG veel blad aan maken in de top ....

 

temp wel onder controle ??

 

Ja dacht het wel 95% van de tijd tussen 21 s'nachts en 27 overdag met af en toe een uitschieter naar max 30 en minimaal 18 graden maar dit is echt sporadisch gebeurd. het lijkt mij dus niet dat het van de temp verschillen komt. Waarvan dan wel???

verklaar je nader gaat dit problemen opleveren urbangrower?

en wat kan ik er aan doen?

Edited by El salvador

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang de lampen maar op 90 cm boven de bovenste toppen.

 

Je moet gebruik maken van de overlap daardoor krijg je een veel mooier lichtbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang de lampen maar op 90 cm boven de bovenste toppen.

 

Je moet gebruik maken van de overlap daardoor krijg je een veel mooier lichtbeeld.

 

Kan jij mij dit uitleggen? je krijgt hierdoor dan toch wandverlies aangezien het meer breedte stralers zijn? of heb ik dit verkeerd? ook als ik dit hele topic doorlees met de expertise van WAZZUP.. of lees ik er nou overheen?

 

http://www.wietforum...0w/page__st__60

Edited by El salvador

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens dat de bezetting mooi is, denk dat je democratisch gezien daar geen vragen meer over hebt. Ik zou de lampen op 60 cm laten hangen, heb ik de hele ronde gedaan met mijn Amnezen die nu bijna klaar zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens dat de bezetting mooi is, denk dat je democratisch gezien daar geen vragen meer over hebt. Ik zou de lampen op 60 cm laten hangen, heb ik de hele ronde gedaan met mijn Amnezen die nu bijna klaar zijn.

 

Ze hangen nog steeds op 60 cm ... ben benieuwd of the Predator zijn advies nog wil onderbouwen.

Ik was er toch echt van overtuigd dat je juist je lampen zo dicht mogelijk op je gewas moest hebben.. en met 600 watt dus zo'n 60 cm. en met gavita pro's dacht ik dat je ze nog wel iets lager tot 50 cm zou kunnen hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je gavita pro lager kunnen hangen? die geven toch juist meer licht en warmte.

90cm vindt ik wel wat overdreven maar een dikke 60cm is wel zo prettig voor je klimaat en overlapping.

bij mijn peperplanten hou ik altijd 65cm afstand aan.maarja dat zijn pepers.

gallery_30844_15992_2882495.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor je reactie paashaas ! Ik heb dat hier in dit forum gelezen. Ze hebben idd meer licht maar minder stralingswarmte.. dacht ik????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je lampen wat hoger hangt krijg je dat je licht gaat kruizen en heb je veel minder schaduw. Ook heb je minder hotspots.

 

Daarnaast houd een neesje van wat minder hitte.

 

Licht verdwijnt niet...

 

Jou feestje maar ik zeg amnees met een enkele 600watter rond de 70 cm en met meerdere 85-90 cm vd toppen af.

 

succes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je lampen wat hoger hangt krijg je dat je licht gaat kruizen en heb je veel minder schaduw. Ook heb je minder hotspots.

 

Daarnaast houd een neesje van wat minder hitte.

 

Licht verdwijnt niet...

 

Jou feestje maar ik zeg amnees met een enkele 600watter rond de 70 cm en met meerdere 85-90 cm vd toppen af.

 

succes

100% waar dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je lampen wat hoger hangt krijg je dat je licht gaat kruizen en heb je veel minder schaduw. Ook heb je minder hotspots.

 

Daarnaast houd een neesje van wat minder hitte.

 

Licht verdwijnt niet...

 

Jou feestje maar ik zeg amnees met een enkele 600watter rond de 70 cm en met meerdere 85-90 cm vd toppen af.

 

succes

 

Ok guys ! ik heb heel weinig ervaring dus ga van jullie expertise uit.

Ik ga ze hoger hangen! Bedankt voor de tip en de uitleg het word zeer gewaardeerd!

 

grtz El Salvador

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist ik niet, nou ja zal het voor de volgende ronde meenemen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer wat geleerd ;-)

 

Thanx nogmaals guys ik hou jullie op de hoogte over de eindscore !

 

Ps is het iemand nog opgevallen dat mijn topvorming te veel bladaanmaak heeft? Urbangrower attendeerde mij hierop.. waar kan dit mee te maken hebben en is dit erg?? iemand?? Ik kan hier echt helemaal niks over terug vinden namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol tentje met toppen El Salvador, dat heb je mooi voor elkaar met weinig ervaring.

 

De tip met de hoogte van de lamp heb je opgevolgd, verstandig, gaan je plantjes veel fijner vinden.

 

Succes verder.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...