Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 48X Amnesia 6X600 Steenwol Slabs

Recommended Posts

Hallo,

 

Ben weer terug met een nieuw verslag, dit keer ga ik het proberen op steenwol slabs. :D

 

Heb er voor gekozen om 6 133cm slabs in de breedte neer te leggen en 2 133cm slabs in de lengte. Ik wil er 48 neer gaan zetten. Dit betekend dat elke plant een ruimte heeft van 32 x 35 cm en ik er 8.7 op een vierkante meter neerzet.

 

Ik ga ze aan laten slaan in 3 propagators, ik bouw gedurende 5 dagen de lv in de propagator af naar de lv van de ruimte.

 

Morgenochtend ga ik de stekblokken inwateren met een ph van 5.0 en een ec waarde van 1.0. Dit werd mij aangeraden bij de GS. Ik voeg dan toe:

 

Dutchpro grow hydro A+B

Aptus startbooster 25ml/100l

 

ec kraanwater is 0.5

 

Zijn deze waardes goed? of moet ik met een hogere ec waarde beginnen

 

Verder me setup voor degene die mijn verslagen nog niet hebben gelezen:

 

hok is 5.5 m2

afzuiging: 3250 softbox

Inblaas: 2000 Softbox

filter: can light 2500

elektra: professioneel aangelegd

Druppelsysteem met 48 druppelaar. 11000L pomp, word ???? het liefst met vlotter

verder 6x600 elektrische voorschakel apparaten waarvan 2 van gavita. :P

Ik kweek met basisvoeding van dutchpro en verder alles van aptus. Wel moet ik explode van dutchpro gebruiken, die van Aptus is niet helder.

Meetapparatuur van bluelab

 

Wat nog moet gebeuren aan het hok:

 

Lampen vervangen

Irrigatie even afmaken

De tafels goed zetten en met latten vastmaken, vervolgens een afvoertje maken

Golfplaten/librabakken plaatsen

 

Dit alles is niet zo veel werk dus zal dit morgen of overmorgen doen.

 

gallery_41826_17910_2156761.jpg

 

Heb 65 stekken dus kan lekker selecteren. :dribble:

Heb liggen aan middeltjes:

PVP

Vertimec

bugdeath

Scelta (op aanraden van supernoob)

 

Ze worden morgen eerst behandeld met bugdeath, Dit is een plaklaag die je op je plantje aanbrengt, hierdoor kan spint niet meer bewegen en gaan de eitjes en het levende spint dood. Dan na 4 dagen dompel ik ze weer onder maar dan in pvp in combinatie met vertimec.

 

Dan die week erop dat ze in de slabs staan ga ik ze 2x behandelen met scelta.

Die klootzakken ga ik geen kans meer geven :kill:

gallery_41826_17910_835950.jpg

 

 

Abruzzi

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzzi,

 

Leuk man een kweekverslag!

 

Je filter is wel te klein voor de afzuigbox die je hebt... Daar ben je van op de hoogte denk ik aangezien je zegt meerdere verslagen te hebben met deze setup?

 

Veel succes iniedergeval en ben benieuwd!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzzi,

 

Leuk man een kweekverslag!

 

Je filter is wel te klein voor de afzuigbox die je hebt... Daar ben je van op de hoogte denk ik aangezien je zegt meerdere verslagen te hebben met deze setup?

 

Veel succes iniedergeval en ben benieuwd!

 

Grtz

 

Dankje man!

 

Ja klopt dat weet ik, had die nog liggen. Tot nu toe werkt het prima dus het maakt me niet zo veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif aan

op naar een schone ronde spint vrij :specool

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekblokken heb ik in een bak gelegd met:

50L water

12.5ml startbooster

Dutchpro grow a+b

ph 5.0

ec 1.0

 

gallery_41826_17910_1874741.jpg

 

gallery_41826_17910_63173.jpg

 

Had een bedrijf voor die librabakken maar die reageren niet meer. Ga vanavond golfplaten halen. Wel klote want ik moet dan of heel veel water gebruiken voor het inwateren, of het in de badkuip doen.

 

De stekken gaan eind van de middag de blokken in, dan worden ze behandeld en gaan ze ook de propagators in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je onderkant slab na inwateren pas open snijd , kan je gewoon in slabs inwateren (ook als je geen libra bakken hebt)

 

brinkman, horticoop, benfried hebben ook gewoon libra bakken .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ knakenpoetser: Dat kan ik idd ook doen! Ik zal even kijken wat ik doe met die bakken maar bedankt voor de tip!

 

@ Peeled: bedankt! ik zal die bedrijven ook is bellen, heb al een aantal bedrijven gesproken die ze niet meer verkopen omdat de 133cm variant niet meer word gemaakt. Miss dat die bedrijven ze nog wel op voorraad hebben.

 

Planten ondergedompeld in bugdeath en heb ze in de blokken gezet. Heb wat water uit de blokken gezogen en daar stond de ph nu op 5.8

 

Frame loopt 2cm af richting de goot

 

gallery_41826_17910_3011453.jpg

 

gallery_41826_17910_105133.jpg

 

gallery_41826_17910_328168.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker sterk genoeg. Elke bak komt op 4 latten te liggen. Aangezien ik op elke lat kan staan moet het het makkelijk kunnen houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik ga vanavond de slabs inwateren.

Ph 5.0

Ec 1.2

Ik denk dat ik dan gewoon basisvoeding met een beetje startbooster geef.

 

Ik zal morgen foto's maken van hoe alles er bij staat!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 Groei

 

De ruimte is zo goed als af. Ik heb er wel nog een 5de lat bij geschroefd op de tafels, omdat de golfplaten niks mogen doorbuigen. Ook heb ik de afvoer getest en het werkt allemaal top :D Vind het best mooi geworden al zeg ik het zelf :innocent:

 

Ik heb het grootste gedeelte van de stekken in mijn hok gezet, morgen vul ik de andere 8 plekken op.

 

Heb me inlaat+uitlaat aangesloten op een sms com. De cli-mate die ik had ging maar tot 7 amp en gingen de boxen van brommen, heb nu een sms com 14 amp. Heb het flink gedimd omdat ik nu maar 3 lampen laat branden op 450 watt. Dit omdat me lv 25% was :thumbsdown: Hou de boel nu flink nat zodat de luchtvochtigheid wat hoger blijft (60%). Onder de lampen gaat het naar 70-75%. Heb momenteel ook een luchtbevochtiger staan, geen grote ofso maar ach.. alle beetjes helpen. Morgen laat ik de andere lampen branden. Heb de fans uit gelaten, temp is toch maar 26 graden momenteel. Moet zelfs bij verwarmen met de naverwarmer.

 

Heb meteen me meters maar ff geijkt.

De slabs zijn uiteindelijk ingewaterd met een ec waarde van 1.0 en een ph waarde van 5.0. De ph waarde in de slab is op het moment 5.8

 

Zo stond het er vanmiddag bij

 

gallery_41826_17910_246293.jpg

 

afvoer + opvangbak

 

gallery_41826_17910_407886.jpg

 

de bitches

 

Uiteindelijk worden er 47 neergezet, was vergeten dat ik ook nog die buis heb waar ik niks onder zet.

 

gallery_41826_17910_2340431.jpg

 

 

later

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit! Dat bugdeath gebruik ik ook, werkt erg goed tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit! Dat bugdeath gebruik ik ook, werkt erg goed tegen spint.

 

Goed om te horen, vandaag ga ik ze weer behandelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peeled: ik denk een dag of 8, ligt eraan hoe hard ze gaan en of de overige stekken nog wortelen...

 

Starter 1.0: dankje!

 

Best raar en nog nooit gehad, een groot gedeelte van de wortels van de stekken kwamen na 3 dagen al door de startblokken. Nou wil een gedeelte van de stekken niet wortelen.. ik mis nu 7 goede stekken. Ik kijk het ff aan en anders haal ik nieuwe want ga niet met kut stekken werken. En ook niet met een gedeelte dat er later in is gezet. :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je slim bent pak de volgende keer een stuk of 10 reserve en dan kies je de beste uit er zijn altijd een paar die kut zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je slim bent pak de volgende keer een stuk of 10 reserve en dan kies je de beste uit er zijn altijd een paar die kut zijn.

 

had er 65.. normaal kan ik kiezen welke ik pak en hou ik over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga cker mee kijken :) ik vorige ronde ook veel elende gehad, stekken dood, lamp kapot, maar toch met nieuwe gavita pro se 600 lamp geboost naar 660.. 640g droog, waarvan 10 rot kreeg zelfs een pluimpje van men gs haha.. Btw ik had er maar 9 staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er helemaal niks van.

 

Waar komen de zwarte slangetjes vandaan en waar gaat de drainage nu heen?

 

Als je 36 mooie stekken hebt dan heb je er genoeg toch?

 

Liever een paar dagen extra voorgroei dan wachten op de volgende lading vol verrassingen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GlennH: dan heb je dat nog best lekker gefixt man!

 

@the-predator: de slangetjes komen vanuit een irigatiesysteem onder de tafels door kleine gaatjes naar boven. De golfplaten lopen 2cm af richting het midden van de ruimte. De drainage komt in een afvoer terecht dat weer naar een bak stroomt(foto)

 

Ook over de stekken die er nu in staan ben ik niet heel erg tevreden, zitten best wel wat twijfelachtige bij.. me ervaring is met stekken dat wanneer je al kut begint het in de meeste gevallen ook kut eindigt. Deze staan er nu al een paar dagen in. Ik zou wel met minder kunnen werken maar dat word dan een lege plek aan de voorkant aangezien ze er al een paar dagen in staan. Ik ga ff kijken wanneer ik de nieuwe kan hebben en als t te lang duurt ga ik door op deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...