Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Bladprobleem....week 5/6 Bloei Ophoping Van Zouten Of?

Recommended Posts

High!

 

 

Ik zit alweer in de 6 week met mijn neesjes maar loop tegen een bladprobleem op en weet niet zo goed hoe het komt of hoe ik het de volgende keer kan voorkomen.

 

Ik kweek voor de 2de keer met dezelfde aarde in mijn smartpot van 370liter en gebruik schimmels van sannie en bac bloei en pk booster.

Verder geef ik nu alleen van onderen water maar de ronde hiervoor van boven en onder.

 

Ook heb ik in de weken 3 en 4 bloei iets teveel water gegeven denk ik wat er ook mee te maken kan hebben.

 

gallery_27271_13793_2582262.jpg

 

De stekken zijn preventief behandeld met neem en pvp dus ik denk niet dat het beessies kunnen zijn.

 

 

Denkt iemand te weten welk probleem ik heb? Hoor het graag ;)

 

 

Gr CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tripsen is wat ik vermoed aan je blad te zien.

Kijk met een loep steekproefgewijs je blad na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen van onder water geven lijkt me niet ideaal met zo'n grote pot, helemaal niet als je het bio doet

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik denk dat het tripsen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke gedeelte vd lant komt dit bald vandaan?

 

als het 1/3 vanaf pot is hebbie idd trips, komt het blad van hoger in de plant dan heb je waarschijnlijk een flinke ph glijder ergens gehad, niks aan de hand, je bent bio bezig dus dat hersteld zich wel weer als het een ph glijder is :innocent:

 

trips hangt af van welke week je zit of je nog kunt aanpakken, je zou een lichte Neem behandeling toplaag aarde kunnen doen (plantenspuit niet gieten) en vd rest zo droog mogelijk kweken wat toplaag betreft, ze zetten daar eitjes/larven af nl. de trips.

 

voor ontdekken trips heeft Krasi al uitkomst gegeven :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey forumvrienden :tu

 

 

Krasi: Ik heb me wezenloos lopen zoeken naar beessies zowel op als onder het blad maar heb niks kunnen vinden...

 

Miami: Ik heb hier voorbij zien komen dat als je zowel van boven als van onder water geeft de zouten precies in het midden gaan zitten van je medium. Ik heb daarom ervoor gekozen om nu een keer alleen van onder water te geven mede omdat dat mijn dametjes op een scrog hangen en dat het makkelijker water geven is ;)

 

Lost: Kijk dat bedoelde ik juist, het zijn de bladeren die uit de toppen komen.... ze worden daarna ook geel. Nu ik er ook een hoop geplukt heb lijkt het niet meer voor te komen. Jij zegt een PH glijder maar ik neig ook naar een magnesium probleempje....

 

Magnesium tekorten komen relatief vaker voor dan andere gebreksziekten. Behalve door een tekort aan magnesium, kunnen bladproblemen ook optreden bij normale of hogere gehalten aan magnesium in het medium. Dit komt omdat de opname van magnesium dan geremd wordt door de volgende omstandigheden:

  • Te nat, koud en/of te zuur wortelmilieu.
  • Hoog gehalte aan kalium, ammonium en/of calcium (bijv. veel kalk in het leidingwater of kalkrijke kleigrond) ten opzichte van magnesium.
  • Te klein wortelstelsel en zware plantbelasting.
  • Hoge EC in het medium, geremde verdamping.

 

Wat extra magnesium kan geen kwaad. Een overmaat aan magnesium komt op deels op aarde niet gauw voor. Bij een teveel zal de calciumopname geremd worden en een beeld ontstaan van een teveel zouten: remming van de groei en een donker gekleurd blad.

 

Voor de tips tegen trips hartstikke bedankt heren zoiezo nog maar een beetje die toplaag besproeien dan voor de zekerheid :tu

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...