Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shelby

Waterbak Icm Bodem Verwarming

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik wil een warmte mat gebruiken om de potten een beetje warmer te houden. De temp. wil soms nog wel eens tot net onder de 18 graden dalen. Op zich niet zo moeilijk, maar ik wil ook een waterbak zodat ik de smartpot van onder water kan geven.

Ik weet zeker dat er mensen zijn die dit ook hebben, maar ik kan geen topic vinden waarin staat hoe ze dit doen.

 

Zal ik de warmtemat in het "badje" leggen en daar de potten op zetten of moet het matje onder het badje? Ik weet dat zo'n matje bijna 40 graden kan worden en ik weet niet of dit dan wel goed te combineren valt met de smartpot? Ik wil het badje gewoon van een stukje vijverfolie maken en dit aan vier kanten tot ongeveer 20cm. hoog tegen de wanden op laten staan.

 

Ps. Ik heb wel een goede thermostaatschakelaar die er zeer zeker tussen komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter neem je vloerverwarming, die kun je instellen op een bepaalde vloertemperatuur.

Als je over de vloerverwarming een laagje cement/beton stort, verdeeld dat de warmte beter en houd het ook nog wat warmte vast.

40 graden zal veel te warm worden onder je potten, dat gaan je wortels niet fijn vinden.

Als je iets op die matjes zet, zoals in jou geval een pot, dan kan de temperatuur nog wel meer oplopen.

Ik heb zelf voor een kweek van voedseldiertjes, een warmtematje onder plastic curverbakken liggen, die bakken zijn inmiddels aardig vervormd aan de onderkant.

De ideale worteltemperatuur zit tussen de 22 en 24 graden.

 

Mocht je toch kiezen voor een warmtemat, leg hem dan onder je vijverfolie, de meeste matten mogen niet in het water liggen en buiten dat scheelt het weer schoonmaken na een ronde.

De sensor van je thermo schakelaar moet je dan dus ook onder een pot leggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik weet niet of ik een laagje beton een handig idee vind. Ik wil de tent als het nodig is snel op kunnen ruimen en met een vierkante meter beton gaat dit al gelijk een stuk lastiger. Maar zoals je aan geeft is het wel beter te reguleren...

 

Ik zal er eens goed over nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, je kweekt in een tent, dan kun je ook een laag zand nemen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...