Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
eadw

Voedingswater Geven..

Recommended Posts

Beste mede growers,

 

ik had een paar vraagjes over het gedeelte voeding geven.

ik heb al meerdere kweekschema's geprobeerd o.a:

-hesi kweekschema.

-canna schema.

-canna in combinatie met aptus.

ik heb altijd mooie amnesia stekjes, me temp. en lv zeer goed onder controle,voldoende verse lucht,ventilators, alles erop en eraan.

Toch blijf ik bladproblemen hebben beginnend week 4/5, presteer een zeer smakelijk wietje maar de opbrengst is zeer betreurend.

ik zit er zelf aan te denken om van onder voeden te proberen maar hoeveel?

heb gelezen door de pot op te tillen dat je het kan bepalen maar vind dit toch moeilijk.

in de groei geef ik meestal elke dag 200 ml water met wortelstimulator(hoeveelheid ml op fles)

week 1: 200 ml water(bloeivoeding,wortelstimulator,enzym).

week 2: 200 ml water.

week 3: 300 ml water.

week 4: 400 ml water

en stop bij de 600 en dat blijf ik geven gedurende kweek.

pak ik het nu helemaal verkeerd aan??? iemand tips????

 

Groentjuhss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tensiometer en ph/ec meter zullen een nieuwe wereld voor je openen denk k

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

magnesium probleem?

Laat die bladeren is zien. dat helpt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere stekkenboer (doorgefokte amnees?) proberen of...

 

10 zaadjes bestellen bij bijvoorbeeld Sannie en eens kijken of die groene vingers van je nog steeds groen zijn :icecream:

 

Kan ook nog (gezien tijdvak wat je aangeeft) dat er iets in klimaat niet helemaal lekker zit en wat ik me afvraag is:

hoe groot zijn je potten?

 

als het 11ltr is en er staat een flinke amnees in die 'maar' 600ml water per dag krijgt en 'hoog' in de voeding dan werk je jezelf tegen.

 

check verslag van PH_Donner hoe hij het aanpakt met wateren voor tips :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

calcium magnesium mee geven vanaf week 3 bloei 1 keer per week er zit te weinig in je kraan water de ene regio heeft dit de andere weer niet,algemeen bekend probleem, heb je een foto om het probleem zeker weten vast te stellen?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

op het moment geen foto's maar ze worden al snel geel en sterven af...ik dacht dat cannazym hier goed tegen zou helpen eigenlijk..

de laatste ronde kreeg ik rond week 6 zelfs een beetje paars/zwarte kleuren in het blad.

ik kweek idd op 11 liter potten maar laat de amnees niet zo heel groot worden door ze te toppen.

ook wat betreft pk 13/14 snap ik niet zo goed waarom ik het maar 1 week moet meegeven.

ben tussendoor ook eenmalig verandert van stekkenboer maar had hetzelfde verhaal dus weer teruggeschakeld naar de ouwe.

welke calcium magnesium raden jullie aan dan??

de reden trouwens dat ik niet hoger ga dan 600ml is omdat ik dan gelijk overvoedingsverschijnselen krijg(gele bladpunten/opkrullen).

trouwens: ph 5.8 en ec 1.5 en op hoogst 1.8(met pk) lampen uit 20/21 graden lampen aan 25/26 graden lv in de bloei 40/50 %

 

groentjuhsss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal niet veel met de stek te maken hebben, eerder aan je medium.

 

1 foto zegt meer als 1000 letters...

 

ps: Aptus is voor mij toch wel het meest ideale, gezien de gehele lijn + de concentratie + kosten zijn ze voor mij toch wel de nummer 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...